Strona 1 z 1

Każdy przepływomierz pokazuje za duży pobór powietrza

: wt gru 15, 2009 16:37
autor: kawasaki79
Witam pisze z problemem którego nie potrafię rozwiązać ja ani żaden z mechaników czy diagnostyków.
Mam vento 1.9 tdi AFN 110 KM 1997r.Auto jest zamulone a co za tym idzie jest słaby.
Z moim problemem już się trochę meczę i zauważyłem ze im auto robiło się bardziej zamulone bardziej słabe tym na vagu w grupie 003 pobór powietrza podnosił się teraz pokazuje 310 planowego poboru (rubryka druga) a w pobieranym powietrzu (trzecia rubryka) pokazuje 525 (im bardziej by się cofnąć w czasie tym trzecia rubryka była by o inszych wartościach a co za tym idzie była bardziej zbliżona do drugiej [2 rubryka tez podniosła wartości tylko mniej]) teraz 3 rubryka równa się z 2 dopiero na ponad 4tys obrotów i to tez nie n tak dokładnie tylko z zaokrągleniem do 50.
Przed tym jak zaczął się problem z przepławką pokazywała ona w drugiej rubryce 275 a w trzeciej tez 275/czasem280 i wszystko było ok cały czas druga z trzecią =się . Zmieniałem prze-pływki 100% sprawne od znajomych jak by je zliczyć to z 6 ich było i z każdą tak samo moja pokazuje u nich dobrze ich u mnie tak samo zlę.
Ostatnio wyczysciłem cały kolektor ssący i wyczyściłem ERG ale nadal to samo

Proszę o podpowiedzi co może być powodem takich zwariowanych danych z przepływki bo każdy mechanik zagina racę. A nie mam kasy aby zostawiać im na przeglądanie bez żadnych końcowych efektów.
Z góry dzieki pozdro.

: wt gru 15, 2009 23:38
autor: borat
dał byś dynamicznego 011

: śr gru 16, 2009 00:34
autor: JABcok20
ja ma cdif'a do diagnozy. Sprawdz czy turbo nir zaciąga powietrza poza przepływomierzem czy odma szczelna...

: śr gru 16, 2009 00:44
autor: kawasaki79
Nie robiłem zadnych logów bo wszedzie prócz 003 wygląda wmiare ok. Zaden sie czepić nie chciał niczego mimo że wynajdywałem. Przy najbliszej okazji zrobie logi i wrzucę na forum a narazie proszę o pierwsze pomysły jakie komu przychodzą do głowy na myśl po poruwnanu mojego problemu do rozwiązanych problemach znajomych czy swoich. Z góry dzieki pozdro :)

[ Dodano: 15 Gru 2009 23:49 ]
JABcok20 pisze:ja ma cdif'a do diagnozy. Sprawdz czy turbo nir zaciąga powietrza poza przepływomierzem czy odma szczelna...

Ja mam OBD kkl line USB VIAKEN. Turbo sprawdzone 100% dobre nigdzie nie zaciągą odme sprawdze jutro ale nie mam plastiku załozonego na silniku i wszystko jest suchutkie i silnik jak i cała odma.

: śr gru 16, 2009 09:35
autor: rob555
Jak by zaciagal po za przeplywka to odczyty byly BY MNIEJSZE.....
Dla mnie jest nieszczelnosc za turbina a przed kolektorem (kolanka gumowe, IC, rura)

: śr gru 16, 2009 12:24
autor: JABcok20
więc przemyj czujnik cisneinia na dolocie . pewnie jezst zabrudzony oelejm i daje złe odczuty. Najlepiej benzyną ekstrakcyjną... powinno pomóc.

: śr gru 16, 2009 14:08
autor: homsky
JABcok20 pisze:więc przemyj czujnik cisneinia na dolocie . pewnie jezst zabrudzony oelejm i daje złe odczuty.
Tak pomoże jak siekiera na łupież :bajer: - w AFN nie znajdziesz tego czujnika w dolocie.
rob555 pisze:Dla mnie jest nieszczelnosc za turbina a przed kolektorem (kolanka gumowe, IC, rura)
Może być , ale żeby to stwierdzic przydałby się dynamicznie zrobić 003+011 żeby porównać to co mierzy MAF z tym co pokazuje MAP.

Narazie wiemy tylko tyle że na biegu jałowym aktual MAF jest w okolicach 500 co by wskazywało na nie otwierający sie EGR

Co do innych możliwości to bedziemy dyskutowac jak zobaczymy 003+011