Strona 1 z 1

VP ALH - złożony problem z przepływką

: wt gru 15, 2009 01:25
autor: phanteon
Witam

Kiedyś jużpisałem o tym problemie, ale temat przepadł a i tak nie był dobrze sprecyzowany.

Mianowicie sprawa się ma tak:

Pod vagiem wywala błąd przepływki - zwarcie do plusa. Drogą dedukcji i podpowiedzi zacząłem od początku, czyli od przepływki. Auto jest mułowate, bo jedzie na wykastrowanej dawce. Wszystko jest ok pozatym z autem, tylko dzieje się w 40 % dłuższym czasie.


1) WKŁAD PRZEPŁYWKI - Wsadziłem cały wkład ze swojego auta do innego alh i parametry były takie same jak na sprawnej przepływce, więc najczęstszy problem odpadł, ku mojemu rozczarowaniu.

2) INSTALACJA PRZEPŁYWKI - Następnie elektryk sprawdził wiazkę - niby odpalił schemat z jakiegoś profesjonalnego programu, ale niestety się nie znam. Stąd moje pytanie też - może ktoś poda mi schemat, jakie piny i jak je sprawdzić, jakie wartości powinny być - czyli instrukcja jak sprawdzić jeszcze raz wiązkę od wtyki do wkładu przepływki do wtyki w komputerze. Sam może nei sprawdze, ale podjadę do innego mechanika, podobno najlepszy w trójmieście i będę mu patrzył na ręce i każe sprawdzać zgodnie z instrukcją.

3) ECU - było już otwierane, bo było robione odpalanie na ciepło. Niby jest zrobione całkiem sensownie i nie widać niczego (nie wiem jak inaczej to ująć, bo nei ja to robiłem). Mimo wszystko, jak widać w podpisie, przygarnę na testy kompa od ALH - stawiam wielką flaszkę wódeczki w zamian za użyczenie na parę dni kompa (immo będzie ogarniał mój znajomy z soft-car.pl)

Raczej nie wierzę, że to typowy problem, bo trochę przejżałem tematów o ECU i nie było takiego tematu. Co do swapowania ecu to wiem, że musi być ten sam motor i najlepiej rok.

Jakby ktoś mógł pomóc to :pub:

[ Dodano: Wto Gru 15, 2009 01:59 ]
EDIT:

Dostałem od edzia następujące informacje

EDC15 od 2000r,powinno pasować

Przepływka-------ECU
PIN 3--------------PIN 49 (ten podobno jest najbardziej podejżany)
PIN 4--------------PIN 30
PIN 5--------------PIN 68
PIN 2--------------=plus 12 (tego nie zrozumiałem, a edzio już nie odpisał
PIN 1--------------wolny

Prosiłbym o potwierdzenie informacji czy wszystko się zgadza, bo jednak jakieś zmiany były z tego co kojarzę po 2000 roku (konkretnie w a3 kojarzę inne podświetlenie zegarów), ale pewnie cholera wymienili pół auta

: wt gru 15, 2009 07:30
autor: agrala
Obrazek Obrazek
jak widac 2 to zasilanie przeplywomierza na wlaczonym zaplonie
sprawdz te 4 przewody czy nie sa przaerwane i czy nie zwieraja sie
od kedy to otwiera sie komputer by zminic dawke by lepiej odpalal na cielym? - to sie robi za pomoca VAGa
mozliwe ze ktos majstrowal w komputerze i go uzkodzil i w strewoniku jest zwarcie
jezeli po dpieciu komputera w obwodzie przeplywomierza nie znajdziesz zwarcia to szukaj nowego sterownika

: wt gru 15, 2009 23:29
autor: phanteon
Witam

Pozwoliłem sobie usunąć nie do konca potrzebne posty.

Czyli pierw sprawdzić tak: odpiąć wtyczkę od wkładu przepływki (dla ścisłości tą na filtrze powietrza :grin: ) i na włączonym zapłonie piny powinny pokazywać te napięcia co dał w tabelce damcio, tak?

Potem, dal pewności, choć metoda damcia chyba do cholery daje pewność, sprawdzic wg pinów (kolejność jest taka jak wrzucił edzio?).

Dla przypomnienia EDC15, 038 906 018 AN/AE ,98 rok, manual.

[ Dodano: Wto Gru 15, 2009 23:24 ]
Co do IMMO

Wyszukałem takie info: Jezeli auto do 2000r., to wystarczy adaptacja ster. i dopisanie VAG-iem,VCDS-em,VAS-em. Czyli tak samo jak w mk3 z tego co wyczytałem.

Czy ktoś może potwierdzić tą informację a najlepiej ją uściślić?

: śr gru 16, 2009 07:26
autor: agrala
jezeli chodzi o immo to chyba nie tak samo jak w golfie 3 - dopasowanie sterownika
immo powinienes miec raczej w liczniku wiec wtedy procedura jest taka:
17 - zestaw wskaznikow
10 - adaptacja
kanal 00 - testuj - zapisz
06 - koniec

[ Dodano: 16 Gru 2009 06:35 ]
damcio czy aby napewno twoja tabelka jest do tego przeplywomierza?
wydaje mi sie ze nie bo przciez pin 1 jest niepodlaczony a pomiedzy 3 i 5 powinno byc pomiedzy 0-5V na odpalonym silniku bo z tych pinow ECU bierze wartosci dotyczace przeplywu powietrza
na 2, 3 powinno byc zasilanie czyli 12V
4 i 3 zasilanie z ECU 5V

: śr gru 16, 2009 08:36
autor: damcio151
podałem info z autodaty :bajer: poza tym są różne typy przepływek
pierwsza tabelka jest do ALH produkowanego do 05/98, druga tabelka po 05/98

: śr gru 16, 2009 11:13
autor: phanteon
Witam

To jak w końcu z immo?

[ Dodano: Czw Gru 17, 2009 11:28 ]
Co do pinologii to dla aut do 2000 wygląda to tak

właściwy to
1-50
2-25
3-Bezp F34(+12V)
5-Masa
6-52

dla modelu 99 na MAF Bosch
2-F34(+12)
3-4
4-50
5-52