Strona 1 z 2

Dymi na Biało

: pn gru 14, 2009 21:14
autor: Robb_
Witam mam problem z moim autem Vw Bora 1.9 Tdi 115 km AJM. Problem zaczął się niecały tydzień temu nie mogłem auta odpalić musiałem go długo kręcić aż odpalił. Gdy odpalil zaczął dość mocno dymic na biało gdy stoje i gdy jadę. Jest to gęsty dym nie para wodna.Gdy wcisnę mocniej gaz robi sie bardzo duża chmura dymu.Latem wymieniałem rozrząd, olej, filtry, uszczelke pod glowica ostatnio wymieniłem filtr paliwa świece. Płynu chłodniczego nie ubywa.Oleju nie przybywa.Na VAGu nie pokazuje żadnych błędów. Co to może być? Dzięki

: pn gru 14, 2009 21:55
autor: borat
dym śmierdzi ropą?

: pn gru 14, 2009 22:16
autor: Haki
Tak się zastanawiam kolego w jakim stanie masz pompki u siebie bo objawy podobne do kończących się pompo-wtryskiwaczy....

: pn gru 14, 2009 22:24
autor: Robb_
W dymie lekko czuc zapach ropy ,niespalonej ropy.

: pn gru 14, 2009 23:19
autor: borat
to wina uszczelniaczy na pompowtryskach,tych małych na dole przy podkladkach,ropa dostaje sie na cylindry mimo iż jest tam podkładka miedziana.gubi ciśnienie ropy i stąd problem z odpaleniem.
możesz to sprawdzić ale jest trochę roboty,wyjmujesz turbinke i zerkasz w głowice w kanały wydechowe,któryś bedzię mokry.
a jak nie lubisz dłubać to wymień wszystkie oringi na pompkach.
chyba ze wag od razu pokaże kibelpompkę

: pn gru 14, 2009 23:39
autor: szwari
Witam
Miałem podobny problem nawet mój mechanik postawił na walnięte turbo więc dałem do regeneracji i do tej pory mam z nią problem..ale jak zaślepiłem EGR to dymienie ustało, więc proponuję na początku zaślepić EGR a a jak to nie pomoże to rób jak koledzy piszą wyżej


pozdrawiam
powodzenia

Re: Dymi na Biało

: wt gru 15, 2009 01:10
autor: diegoxxx
Robb_ pisze:Witam mam problem z moim autem Vw Bora 1.9 Tdi 115 km AJM. Problem zaczął się niecały tydzień temu nie mogłem auta odpalić musiałem go długo kręcić aż odpalił. Gdy odpalil zaczął dość mocno dymic na biało gdy stoje i gdy jadę. Jest to gęsty dym nie para wodna.Gdy wcisnę mocniej gaz robi sie bardzo duża chmura dymu.Latem wymieniałem rozrząd, olej, filtry, uszczelke pod glowica ostatnio wymieniłem filtr paliwa świece. Płynu chłodniczego nie ubywa.Oleju nie przybywa.Na VAGu nie pokazuje żadnych błędów. Co to może być? Dzięki
ja napierw wym sprawdził statyczny kąt wtrysku (vag) napisz czy jak sinik się rozgrzeje dalej dymi?
pozdrawiam.

: wt gru 15, 2009 01:58
autor: Sztomel
Ze swojej strony mogę zasugerować aby na parę dni odpiąć wtyczkę od zaworu N239, który steruje klapą gaszącą podczas gaszenia silnika, u mnie sterownik podawał masę na N239 nawet podczas jazdy co powodowało silne dymienie na biało-szaro i totalnego muła (mimo braku jakiegokolwiek błędu, który by to potwierdzał).

: wt gru 15, 2009 09:42
autor: Robb_
Turbo dmucha dobrze bodajże 1.1 bara. Mocy nie traci. Jak się rozgrzeje też kopci.

: wt gru 15, 2009 15:36
autor: szwari
spróbuj z EGR to jest 5 min roboty albo nawet nie :bigok: wystarczy jak wyciągniesz wężyk który dochodzi do EGR i zaślepisz go np śrubką i na tą śrubkę proponuję jeszcze dodać opaskę zaciskową :pub:

: wt gru 15, 2009 16:52
autor: Robb_
Zaczeły występować nowe objawy auto straciło moc tak jaby przeplywomierz byl walniety na 3 biegu obroty dochodza tylko do 3 tys obrotów. Przepływomierz wymienialem jakies 3 tygodnie temu.Pasek rozrządu zaczął jakby się ślizgać i piszczec , silnik się bardzo mocno trzesie.
Tutaj filmik jak pracuje silnik:



: wt gru 15, 2009 17:18
autor: Sztomel
odepnij tę wtyczkę z N239, nic Cię to nie kosztuje i sprawdź pozycję klapy gaszącej po zdjęciu węża powietrza doładowanego z obudowy EGR.

: wt gru 15, 2009 17:22
autor: waldeklubon
Witam mam podobny problem może mi ktoś z kolegów napisać ktora to wtyczka N239?

: wt gru 15, 2009 17:25
autor: Sztomel
waldeklubon pisze:ktora to wtyczka N239?
Ty nie masz elektrozaworu N239 bo klapa gasząca w Twoim silniku jest sterowana silniczkiem elektrycznym V157 i to od tego silniczka musisz odpiąć wtyczkę ale najpierw zdejmij wąż powietrza doładowanego i sprawdź pozycję klapy gaszącej :
tak to wygląda u Ciebie i klapa powinna być ułożona poziomo jak na foto w poniższym linku :
http://obrazki.elektroda.net/3_1234540479.jpg
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 8fa0622620