Rozrząd

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Szeiram
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt sie 08, 2006 00:37
Lokalizacja: Gdansk

Rozrząd

Post autor: Szeiram » pn gru 14, 2009 18:44

Jak w temacie. Silnik 1.9 tdi 100 km ATD. Który byście wybrali? Golfik z 2003. A w linku nr 1 pisze że ATD 100km od 99 do 02 :crazy:?

http://allegro.pl/item846488121_oryg_ro ... _bora.html

http://allegro.pl/item840591596_rozrzad ... 9_tdi.html

http://allegro.pl/item842229197_rozrzad ... 9_tdi.html

http://allegro.pl/item851263749_rozrzad ... ajtan.html

http://allegro.pl/item853428615_rozrzad ... 9_tdi.html

Nie wszystkie linki są z pompą wody. Czy ta będzie pasować? Chyba dla całej produkcji golfa IV jest ta sama pompa niezależnie od mocy silnika?

http://allegro.pl/item842167660_pompa_w ... n_tdi.html

Nie mam pojęcia czy te które znalazłem nawet pasują do tego silnika :crazy: Mam nadzieje że temat wrzucony w dobre miejsce. Proszę o pomoc :bigok:
Ostatnio zmieniony pn gru 14, 2009 18:46 przez Szeiram, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Damian-jg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: wt maja 08, 2007 17:40
Lokalizacja: DJ
Kontakt:

Post autor: Damian-jg » pn gru 14, 2009 19:01

Ten http://allegro.pl/item840591596_rozrzad ... 9_tdi.html
chyba ze cena nie gra roli to ten ori: http://allegro.pl/item846488121_oryg_ro ... _bora.html
Pompe kup w aso jak oddasz stara to nowa bedzie taniej ja w tamtym roku do silnika asv za pompe w aso dałem 160 zł ale oddałem stara



Szeiram
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt sie 08, 2006 00:37
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: Szeiram » pn gru 14, 2009 20:02

tylko teraz zostaje pytanie czy pompa jest VW :grin:

Dowiedziałem się że pompa w przypadku zwrotu starej będzie kosztować 300 zł. Mam jeszcze jedno pytanie czy mechanik będzie w stanie stwierdzić czy pompa którą mam jest orginalną pompą VW ? Auto chyba nie było serwiosowane w ASO przy wymianie pompy .
Ostatnio zmieniony pn gru 14, 2009 20:38 przez Szeiram, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
marekTDI
Dyrektor
Dyrektor
Posty: 440
Rejestracja: ndz gru 06, 2009 22:13
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: marekTDI » wt gru 15, 2009 20:18

Ja bym brał oryginał, tak jak i u siebie założyłem. Nie żałuje, zadowolony jestem bardzo, tylko zastanawiam się czemu ten pasek w tych aukcjach jest czarny od wewnętrznej strony???Ja mam orygnalny rozrząd wraz z pompa i pasek mam biały od wewnatrz (podobno powlekany teflonem dla zwiększenia wytrzymałości).

Prawda to? :goof:

a jak nie masz kasy to i reszta dobra jest. INA, SKF, RUVILLE, CONTI, GATES wszystko dobre firmowe rzeczy robi to też będzie działało. :helm:



Szeiram
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt sie 08, 2006 00:37
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: Szeiram » śr gru 16, 2009 20:40

Te niby oryginalne części VW to ściema. Kumpel pracuje w normalnym sklepie z częściami i ludzie często skarżą się że kupili orginalny rozrząd VW tylko że np napinacz jest innej firmy albo rolka. Trzeba uwarzać. A tak z ciekawości ile biorą wasi mechanicy za samą robociznę w przypadku wymiany rozrządu i pompy wody? U mnie w mieście mechanik bez rachunku - 200, a zakad który zajmuje sie samochodami grupy VAG - 400. Wydaje mi się że lepiej więcej zapłacić i mieć pewność że wszystko zostało zrobione dobrze. A i co do powłoki to prawda że teflonowa i ma zwiększać wytrzymałość ale ile jest w tym prawdy? Kto wie :bajer:
Ostatnio zmieniony śr gru 16, 2009 20:42 przez Szeiram, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6867
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » śr gru 16, 2009 20:55

Szeiram pisze:to prawda że teflonowa i ma zwiększać wytrzymałość
i zwiększa. Ja na takim pasku 180 tyś km robię...
Jak powszechnie wiadomo żaden "producent" samochodów ich nie produkuje a jedynie składa z części, ktróe robią dla niego wyselekcjonowani producenci. Zatem po co przepłacać za pasek z logo VW skoro i tak jego producentem jest Contitech (Continental). Ten z logo Conti będzie o połowę tańszy. Po co przepłacać za rolki z wybitym znaczkiem VW\Audi skoro ich producentem jest kanadyjski Litens (ten sam który jest pakowany w pudełka SKF`a, podobnie jak INA). Nie lepiej kupić rolkę SKF albo jeszcze lepiej INA i nie płacić "drugie tyle" za kartonik który i tak w koszu wyląduje ??
Dalej filtry: albo kupisz org. VW za "stówę" albo ten sam (MANN lub Knecht) za 30 zł. Pudełko z logo VW warte w tym wypadku ok 70 zł ląduje w koszu...
Pompa wody Meyle lub Hepu - obydwie kładzione już w fazie fabrycznego montażu w silniki - tyle że z wybitym znaczkiem VW\Audi...
Myślenie na prawde nie boli... podobnie liczenie. Nie bójmy się tego.
I pozwolę sobie zacytować powiedzenie jednego z userów innego forum:
"Choć raz bądź patriotą, "Media Markt" zostaw idiotom" :bigok:
Ostatnio zmieniony śr gru 16, 2009 20:57 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

dhaiver
....
Posty: 281
Rejestracja: wt paź 07, 2008 22:03

Post autor: dhaiver » śr gru 16, 2009 21:11

Piasek pisze:Ja na takim pasku 180 tyś km robię...
:rotfl:



szyszqfff
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 23:49
Lokalizacja: Szyszków/Opole

Post autor: szyszqfff » śr gru 16, 2009 21:23

"Ja na takim pasku 180 tyś km robię..."


a rolki (łożyska w nich) tez masz teflonem pokryte?????
Ostatnio zmieniony śr gru 16, 2009 21:24 przez szyszqfff, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6867
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » śr gru 16, 2009 21:44

Testuję ich trwałość bo po 182 tyś (dokładnie) zmieniłem tylko pasek. Na resztę czasu nie było. Obecnie 338 tyś km na fabrycznych:
- rolkach
- pompie
- napinaczu
Co tam się jeszcze przy okazji wymienia ?? :helm:
(tak na złość tym wszystkim co "pieją" o wymiany rozrządu "razem z olejem i filtrami" :okej:
)
Ale do tematu:
Org pasek był z przeplotem teflonu, założony (Conti CT1044 bodajże jak dobrze zapamiętałem) też - także potwierdza to iż są o wiele, wiele bardziej trwałe od klasycznych (bez teflonu)


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
marekTDI
Dyrektor
Dyrektor
Posty: 440
Rejestracja: ndz gru 06, 2009 22:13
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: marekTDI » śr gru 16, 2009 22:30

Piasek pisze: Org pasek był z przeplotem teflonu, założony (Conti CT1044 bodajże jak dobrze zapamiętałem) też - także potwierdza to iż są o wiele, wiele bardziej trwałe od klasycznych (bez teflonu)


to napewno jak CONTI to nie oryginal kolego :D bo Conti nie idzie na pierwszy montaz :D
A rolki że oryginal robi INA to sie godze, ale wraz albo masz farta z tym rozrzadem albo glupoty piszesz ze 182tys km, i jeszcze wdodatku nie bylo czasu rolek zmienic :D???

dziwne to bynajmnie... ale niech Ci bedzie :P
Ostatnio zmieniony śr gru 16, 2009 22:32 przez marekTDI, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6867
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » czw gru 17, 2009 09:41

marco_pl pisze:masz farta z tym rozrzadem
Napisałem co prawda co innego ale "szefostwo" uznało tę wypowiedź za ...
Zatem - tej wersji się trzymajmy.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Szeiram
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt sie 08, 2006 00:37
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: Szeiram » czw gru 17, 2009 11:16

180 tyś. jesteś naprawde odwarzny. Ja bym sie bał o silnik raczej... zasnąć bym nie mógł :grin:



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » czw gru 17, 2009 13:09

zapomnieliście jeszcze o jednej kwestii.. części idące na pierwszy montaż są zupełnie innej jakości (czyt. lepszej) niż te, które idą do hurtowni czy sklepów.
Powód jest bardzo prosty.. pierwsze kilkadziesiąt tyś km auto robi jeszcze w okresie obejmującej go gwarancji, dlatego części na pierwszy montaż są tak trwałe, aby auto mogło przejeździć ten okres bez usterki którejkolwiek z nich. Po wymianie rozrządu na nowy/zamiennik układ ten już nie jest TAK trwały jak ten z którym auto wyjechało z fabryki :P dotyczy to zarówno ori części jak i zamienników
Ostatnio zmieniony czw gru 17, 2009 13:20 przez EnJoy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6867
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » czw gru 17, 2009 14:15

Szeiram pisze:180 tyś. jesteś naprawde odwarzny. Ja bym sie bał o silnik raczej... zasnąć bym nie mógł
W T4 wymieniłem dopiero przy przebiegu 221 tyś km i 7 latach od wyjazdu z fabryki. Na pasku napędzającym pompę było widać delikatne "ryski" sugerujące starość ale żadnych objawów zużycia po stronie pracującej. Ten od rozrządu był idealny. Też bym sam nie ryzykował takich przebiegów ale mam kumpla co gania 2 autami (Sharan PD`ek i LT 2.5TDI R5 na VP) non stop i on wymienia paski co 280-300 tyś km - BO TYLE SĄ W STANIE WYTRZYMAĆ PASKI CONTI. Ja co prawda takich ekstremów nie robię ale po prostu rozwalają mnie paniczne wypowiedzi w stylu "...70 tyś km na jednym pasku, rolkach i pompie ??? " Panika siana na każdym kroku napędzająca zupełnie niepotrzebnie wymiany i naciąganie ludzi na kasę.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 189 gości