Strona 1 z 2

Rozrusznik czy akumulator?

: pn gru 14, 2009 09:29
autor: marrcin
Witam, w tamtym roku miałem ten problem przy temp. -12C , dzisiaj pierwszy raz jest temp. -4C i z ciekawości zszedłem na parking odpalić. To samo co w zeszłą zimę, tzn rozrusznik kręci przez 2 sekundy potem jest cisza , słychać lekki świst (kluczyk cały czas przekręcony) i za chwilę po ok sekundzie znowu rozrusznik kręci i odpala. Za drugim razem przy odpalaniu tego problemu już nie ma , zawsze po nocy jak zimno.Tylko tym razem zdziwiło mnie że przy takiej temp. :crazy: Świece wymienione w tamtym roku. Czy to wina rozrusznika czy akumulatora?

: pn gru 14, 2009 10:09
autor: marcin999
Masz bendix do wymiany może być zużyty i wyskakuje z wieńca. Wymień to szybko żeby wieńca nie zepsuć.

: pn gru 14, 2009 10:51
autor: marrcin
A dlaczego się tak dzieje tylko przy minusowych temperaturach?

: pn gru 14, 2009 12:12
autor: marcin999
Po 1 silnik przy minusowych temp daje większy opór przy rozruchu trzeba nim mocniej zakręcić.
po 2 Całość jest z metalu i występuje takie zjawisko jak rozszerzalność temperaturowa w tym wypadku kurczliwość więc być może że przy ujemnych tem nie wszystko tam pasuje tak jak trzeba.

: pn gru 14, 2009 12:18
autor: FURMAN TDI
marcin999, mówisz, że po 2sekundach krecenia bendix cofnie sie z wienca bez skoku napięcia..?
marrcin pisze:(kluczyk cały czas przekręcony)
:-k
marrcin, a jak u Ciebie z Aku sytuacja wygląda?

: pn gru 14, 2009 12:26
autor: marrcin
FURMAN TDI pisze:marrcin, a jak u Ciebie z Aku sytuacja wygląda?
w najlepszej kondycji to on chyba też nie jest, ja mam już samochód 4 lata a ile niemiec jeździł na tym aku to tylko on sam wie :bajer:

: pn gru 14, 2009 14:19
autor: FURMAN TDI
marrcin pisze:ja mam już samochód 4 lata a ile niemiec jeździł na tym aku to tylko on sam wie
sprawdź date prodakszyn na nim. Jeśli mówisz, że poruszasz sie nim 4 lata a przed sprzedażą nikt w takie koszta sie nie pakuje to duże prawdopodobieństwo aku. Ale możesz go sprawdzić na wszelk wypadek - naładuj i na drugi dzień sprawdz albo miernikiem jak masz.
Mi w mk3 gościu przed sprzedażą wsadził jakieś małe g*wno(Ah) i altek go przeładował na Amen

: wt gru 15, 2009 20:23
autor: marrcin
Dzisiaj wymieniłem bendiks i szczotkotrzymacz bo mało co ich zostało :). Jutro po nocy dam znać czy lepiej pali , choć nie może być inaczej :okej:

: wt gru 15, 2009 21:21
autor: FURMAN TDI
na wirniku nie było czasem śladów otarć o stojan?

: wt gru 15, 2009 23:10
autor: marcin999
FURMAN TDI, U mnie tak było ze po 2 sekundach wyskakiwał, jak był zjechany bendix olałem ustetke to poźniej mi zjechało wieniec ze trzeba było go przełożyć na druga strone.

: śr gru 16, 2009 12:25
autor: marrcin
Dzisiaj przy -7 C pali od strzała :bigok:

: śr gru 16, 2009 22:36
autor: FURMAN TDI
A widzisz nie przyznałeś się wcześniej
marcin999 pisze:jak był zjechany bendix olałem ustetke
w takim razie niema tematu bo wiadomo co :pub: za rozrusznik :grin:

: sob gru 19, 2009 09:54
autor: Karolina121319
Ja pisze z takim zapytaniem.... Potrzebuje wiedzieć jaki musi być rozrusznik do Golfa III Kombi 1,8 benzyna, 90 konny, typ silnika ADZ....... Potrzebuje wiedziec jakiej firmy musi być ten rozrusznik(musi to być BOSH czy nie koniecznie?) jakią musi mieć moc (czyli waty).....Samochód jest za granicą a potrzebuje więcej szczegółow wiedzieć aby kupić dobry.... Prosze o pomoc ;] z gory dzieki... to moje gg można odp... 4748195 :)

: sob gru 19, 2009 12:20
autor: lycha340
marrcin pisze:Dzisiaj przy -7 C pali od strzała :bigok:
Jeżeli byś mógł to napisz jak odpalał po naprawie w te największe mrozy bo u mnie są takie same objawy .