Strona 1 z 1

NISKA TEMPERATURA UKŁADU CHŁODZENIA

: ndz gru 13, 2009 09:11
autor: Bigmachina
Witam.
MAM takie pytanko,ciekaw jestem czy ktoś już tak miał a mianowicie!...
Mój ASZ, baaaardzo wolno się nagrzewa, był na komputerze czujnik temp. płynu chłodzącego był padnięty- wymieniłem, okazało się tez ,że termostat nie trzyma górna rura i dolna od chłodnicy nagrzewały się jednocześnie..... wymieniłem termostat.Teraz jest ok chłodnica jest zimna nawet jak auto ma temp50*C termostat trzyma.A ten uparciuch i tak nie łapie 90*C tylko jakieś 70,ale jak jest trochę na plusie temp otoczenia i dam mu jak to się mówi w piz.....e to temperaturę złapie,ale potem mu spada do 70-80 *C. w czym tkwi zagadka? :panna:
Może ktoś ma też takiego azs-a z takimi objawami albo miał? mechanik powiedział żebym zasłonił część chłodnicy ale przecież to moim zdaniem BEZ SENSU .

: ndz gru 13, 2009 09:38
autor: damian81Z
to nie zagadka,masz poprostu sprawny uklad chlodzenia, sam napisals ze jak mu dasz w piz... to ma 90*C a potem spada do 70-80*C to znaczy ze chlodzi dobrze silnik

: ndz gru 13, 2009 09:45
autor: Bigmachina
damian2Zabrze pisze:to nie zagadka,masz poprostu sprawny uklad chlodzenia, sam napisals ze jak mu dasz w piz... to ma 90*C a potem spada do 70-80*C to znaczy ze chlodzi dobrze silnik
Ale damian2Zabrze czy ta temperatura nie powinna sie utrzymywać cały czas na poziomie :bajer: 90*C wszak w każdym wozie tak jest,zakładam że nawet u ciebie...

: ndz gru 13, 2009 09:48
autor: damian81Z
w okolicach 85*C otwiera sie termostat ,93*C wentylator sie zalacza,tylko musisz wziasc pod uwage ze teraz wlaczasz ogrzewanie i duzo ciepla odbierasz od silnika, jak stoisz w korku rosnie temp.? a jak jedziesz normalnie to spada? to znaczy ze wszsytko ok

: ndz gru 13, 2009 10:00
autor: Bigmachina
w sumie masz racje, ale te przyrosty temperatury teraz nawet jak stoję w korku są niewidoczne,fakt jak wyłączę nawiew climatronika auto szybciej się nagrzewa,ale kto by chciał jeździć autem w którym"skaczą pingwiny w środku" bo jest tak zimno...chyba pozostaje mi machnąć ręka i czekać na wiosnę :) a temp.70*C ?
jak to mówią ci co nie wiedzą... "ten typ tak ma" :grin:

: ndz gru 13, 2009 10:19
autor: bongo
Bigmachina, nowy termostat nie znaczy sprawny termostat :bajer:
Sprawdz przy jakiej temperaturze się otwiera,bo 70st to stanowczo za mało :bajer:

: ndz gru 13, 2009 11:15
autor: perty
jak juz zlapie 90 stopni to nie powinno potem spadac, u mnie trzyma caly czas czy w trasie czy w korku, czy zimno czy ciepło, czy ciemno czy jasno :bigok: i tez radze sprawdzic jeszcze raz termostat i najlepiej zainwestowac w oryginal, ja w skodzie kupowalem ze jakies 30 zl. pozdrawiam

: ndz gru 13, 2009 11:23
autor: Bigmachina
bongo pisze:Bigmachina, nowy termostat nie znaczy sprawny termostat :bajer:
Sprawdz przy jakiej temperaturze się otwiera,bo 70st to stanowczo za mało :bajer:

A jak go mam teraz sprawdzić, wyjąć go ? przed założeniem wrzucałem go do wrzątku i otwierał się, a termostat kupiłem WAHLER,oryginalny. Później zrobię rundkę i cyknę fotkę żeby pokazać wskaźnik temperatury jak pokazuje....

: ndz gru 13, 2009 11:53
autor: bongo
Bigmachina pisze:A jak go mam teraz sprawdzić, wyjąć go ?
Macaj dolny wąż chłodnicy i zobacz przy ilu stopniach robi się ciepły,to tak na szybko.

: ndz gru 13, 2009 14:46
autor: Bigmachina
bongo pisze:
Bigmachina pisze:A jak go mam teraz sprawdzić, wyjąć go ?
Macaj dolny wąż chłodnicy i zobacz przy ilu stopniach robi się ciepły,to tak na szybko.
dobra wy-macam go :) to akurat lubię :) :grin:

[ Dodano: 14 Gru 2009 19:38 ]
no i wymacałem :okej:
przy 80*C dolny wąż zaczął się robić ciepły a także chłodnica od góry..
czyżby za wcześnie się otwierał?