Strona 1 z 1

Ciężko pali rano i dymi na siwo

: śr gru 09, 2009 21:01
autor: waldeklubon
Witam mam problem z moim golfem.Rano po nocnym postoju ciężko pali i dopóki nie osiągnie 90 stopni kopci na siwo.Płynu w chłodnicy nie ubywa ale pali ponad 8 litrów na 100 km.Na vagu nie pokazuje żadnych błędów.Może ktoś miał coś podobnego?

: śr gru 09, 2009 21:40
autor: Sarmik
Podepne się pod temat... Silnik 1Z.

Szczegóły: trzeba nim: chwilę "pokręcić", żeby odpalił. Jak już odpali za autem pojawia się chmura szarego lekko niebieskiego dymu; oleju ubywa "niewiele" (przez ostatnie 3k km jakies 3 setki); przy ruszaniu zostawia chmurkę; problem znika w momencie rozgrzania się silnika; jakieś podpowiedzi? czujnik temperatury? przepływka? kąt wtrysku? pompa wtryskowa? wtryski? co jeszcze trzeba sprawdzić?

Pozdr.

: śr gru 09, 2009 21:44
autor: kwietek
Posprawdzajcie sobie wtryski czy nie leją, kolor dymu nadają niespalone cząsteczki ropy - jest wtedy właśnie taki siwy / szary / szaro-niebieski szczególnie tuż po odpaleniu. Oczywiście spalanie może wzrosnąć, jak i temperatura pracy, zaś dynamika może ulec osłabieniu. Na gorącym silniku może też pojawić się kopcenie na czarno.

: śr gru 09, 2009 21:48
autor: waldeklubon
Pompki mam dwie po wymianie i na kompie pokazuje podobno że są idealne.Chyba że przyczyną jest to że te wymieniane rożniły sie ostatnią literką?

: śr gru 09, 2009 22:21
autor: kwietek
W przypadku jaki opisuje Sarmik to napewno lejące wtryski. W Twoim waldeklubon jak mówisz że 2 pompki wymieniłeś możliwe pozostałe 2 są na granicy zużycia. Możesz sprawdzić i ewentualnie ciut zmodyfikować mapy u kumpla to pomogło. Pompki nie zawsze trzeba wymieniać czasem wystarczy regeneracja koszt to ok 200-300zł/szt. a pozostajesz przy swoich czyli w 100% wiesz co masz.