Strona 1 z 1

pompa do 1.6 i 1.9 TD

: wt gru 08, 2009 21:29
autor: mavric
Witam Panowie.
Mam pytanko odnośnie parametrów pracy pompy wtryskowej w silnikach 1.6 i 1.9 TD. Zakładam że konstrukcje są bliźniacze, a rozwiązania zastosowane są analogiczne.
Jakie parametry pracy pompy wtryskowej można/należy regulować "na silniku", kiedy pompa jest już zamontowana w komorze silnikowej, a jakie ustawia pompiarz na stole?
Drugie pytanie trochę z innej beczki.
Czy wasze fury potrafią kulać się z łatwością na drugim biegu bez gazu, oczywiście na płaskim odcinku drogi? Miałem parę dni temu wymieniany rozrząd. Przy okazji wymiany pompy wody okazało się, że napinacz paska rozrządu zaczął się rozpadać - wylatywały z niego opiłki metalu, a rozrząd był minimalnie przestawiony. Teraz jest wszystko na znaki. Przed wymianą autko się normalnie kulało nic nie szarpało i nie trzęsło, a po wymianie jakby silniczek miał lekkie opory.

: wt gru 08, 2009 22:16
autor: Dziku VR6
mavric pisze:zy wasze fury potrafią kulać się z łatwością na drugim biegu bez gazu, oczywiście na płaskim odcinku drogi?
Nawet na 3 biegu jedzie bez nogi na gazie, moze na 4-tym tez ale nie sprawdzalem

: wt gru 08, 2009 22:23
autor: munior
Dzikuvip pisze:Nawet na 3 biegu jedzie bez nogi na gazie
Zgadza sie powinien na trójce bez gazu po równej drodze iść .Moja idzie
mavric pisze:Teraz jest wszystko na znaki. Przed wymianą autko się normalnie kulało nic nie szarpało i nie trzęsło, a po wymianie jakby silniczek miał lekkie opory.
A kąt wtrysku po tym ustawiałeś ?Jak nie to masz przyczynę

: wt gru 08, 2009 22:40
autor: mavric
munior, kąt wtrysku reguluje się przesuwając pompę do lub od silnika?

Co z pozostałymi parametrami?

: wt gru 08, 2009 23:02
autor: trebron7
munior pisze:
Dzikuvip pisze:Nawet na 3 biegu jedzie bez nogi na gazie
moj na wyciagnietym przyspieszaczu idzie nawet na 4 biegu na rownej nawierzchni bez gazu :-)

: wt gru 08, 2009 23:27
autor: munior
mavric pisze:kąt wtrysku reguluje się przesuwając pompę do lub od silnika?
Tak,tylko jeszcze trzeba zegar w magistralę wkręcić żeby ustawić zalecane 0,92-1,07mm.Ja ustawiałem u siebie na 1mm i jest git
mavric pisze:Co z pozostałymi parametrami?
o ile pytasz o pompę to zasada jest prosta jak jest ok.to lepiej niczym nie kręcić, szczególnie jak się nie wie co jest od czego,bo rozregulować łatwo a ustawić już trudno .Samemu można zwiększyć lub zmniejszyć dawkę paliwa ,obroty i dalej lepiej nie kombinować i tu będę się powtarzał :jak nie wiemy czym kręcić nie kręcimy!

: wt gru 08, 2009 23:28
autor: Mieniu_69
Moj tez sie kula 3 biegu bez gazu ale kiedys tak nie bylo, bo po wymianie rozrzadu zaniechalem sprawdzenie kata wtrysku (brak przyrzadu) jak juz zalatwilem to okazalo sie ze o 8 stopni byl za duzo. Ma miec 90 a mial prawie 100 :bajer:

: wt gru 08, 2009 23:50
autor: mavric
munior, nie chce niczym kręcić ;) chciałem tylko się dowiedzieć co można na samej pompie wyregulować oprócz dawki, obrotów biegu jałowego, obrotów z i bez przyspieszacza wg instrukcji zaprzala. Mam rozumieć że reszta parametrów pompy reguluje pompiarz na swoim stole :chytry:

W tym tygodniu podjadę na warsztat wyregulować kąt wtrysku i dam znać co i jak.

: pt kwie 23, 2010 08:37
autor: vwer2
mavric pisze:Teraz jest wszystko na znaki.
Trzeba zablokować pompę bolcem ,rozkręcić koło wałka rozrządu i zablokować wałek od tyłu kawałkiem płaskownika. I dopiero wtedy ustawić kont wtrysku na pompie!!! Bo inaczej przy kolejnej zmianie paska rozrządu znowu mogą być jaja z kontem wtrysku.