Strona 1 z 2

Spalanie zwiększyło się o 0,5 litra po podłączeniu VAGA

: pn gru 07, 2009 21:23
autor: Vieri
Witajcie!

Mam Borę 1,9 AJM 116 Popowtryski

Sprawa jest następująca.

W sobotę podłączyłem sobie profilaktycznie pod kompa VAGA. Rozruszałem sztangę turbiny, zrobiłem logi statyczne i dynamiczne. Wszystko zgodnie ze wszystkimi procedurami. Korzystałem z Vaga 409...

Dzisiaj jadąc do pracy skoro świt po pustych drogach - kilka świateł na trasie - spalanie 7 litrów (normalnie koło 6,4-6,5). Powrót po kompletnie luźnych ścieżkach - śr prędkość na powrocie 60 km/h i spalanie 6,8... Normalne chyba to nie jest żeby tak skoczyło spalanie z dnia na dzień zwłaszcza że tydzień temu potrafiłem na mrozie zejść do 6 litrów podczas powrotu do chaty.

Problem przytrafił mi się po raz drugi. Dwa miechy temu też podpiąłem pod VAGA samochód i po zrobieniu logów i wszystkie zaczął mi więcej palić. Wówczas myślałem że to przyczyna niższych temperatur, ale 3 tyg temu jak zostawiłem fure u mechanika i po tym jak on podpiął swojego VAGA pod kompa spalanie spadło i wróciło do starych fajnych wartości... Teraz znowu to samo i nie wiem co mam z tym fantem zrobić...

Z góry dzięki za waszą pomoc i ew wskazówki...

: pn gru 07, 2009 22:39
autor: Haki
1 słyszę by od samego podłączenia VAG-a i nie grzebaniu w żadnych ustawieniach spalanie wzrosło :bajer: Podejrzewam temperaturę na zewnątrz - może wcześniej Ci się autko szybciej zagrzało...

: wt gru 08, 2009 07:47
autor: marcyez
Witam,
w jaki sposób sprawdziłeś ze spalanie wzrosło Ci o pół litra?

: wt gru 08, 2009 08:04
autor: antojuja
jesli komp.pokladowy tak pokazuje to nie wierz w to mi pokazuje 4,5l a pali faktycznie 5,5-6l

: wt gru 08, 2009 22:44
autor: Vieri
Spalanie sprawdziłem bo tankowałem w niedziele, a w poniedziałek dolałem po korek tak z czystej ciekawości. Spalanie było realnie wyższe od tego z zeszłego tygodnia... Nie bazuję tutaj zatem tylko na wynikach z komputera ale z wyliczeń po dolewce do pełna... Poobserwuję do końca tyg jak to będzie wyglądało i się odezwę...

: wt gru 08, 2009 23:09
autor: Haki
Ps... jak tankujesz na tym co masz w Avatarku -- to się nie dziw ,że wzrosło :bajer:

: wt gru 08, 2009 23:13
autor: Adamm
Haki, ja tam tankuje i nie widze roznicy w spalaniu wiec nie wiem skad taka uszczypliwosc

: śr gru 09, 2009 13:30
autor: Vieri
Haki pisze:Ps... jak tankujesz na tym co masz w Avatarku -- to się nie dziw ,że wzrosło :bajer:
Nie leje na Neste :goof:

Jedyna waha jaką tankuje to VPower na Shellu. Sporadycznie Verva ablo Ultimate

: śr gru 09, 2009 13:34
autor: rob555
Wszyskie moje prywatne diesle ( niektore mocno dlubane byly) zalewalem na nestle.... jakos nigdy nic zlego mnie nie spotkalo.
A wracajac do tematu...moze akurat inna temp, inne warunki jazdy bo nie ma to nic wspolnego z podlaczeniem do VAG

: śr gru 09, 2009 23:55
autor: Haki
Adamm pisze:Haki, ja tam tankuje i nie widze roznicy w spalaniu wiec nie wiem skad taka uszczypliwosc
Adam podobnie jak ja :bajer: też lubię tam tankować bo nikt mi się koło auta nie pałęta z pytaniem ile wlać i za ile ... Kiedyś na forum ktoś się żalił ,że mu więcej pali po tankowaniu na Neste... mam nadzieję ,że obrócimy to w żart :pub:

: czw gru 10, 2009 00:39
autor: Vieri
Czyli widzę koledzy że najwyraźniej coś po prostu musiało mi się "zwalić", w związku z tym spalaniem. Jutro sprawdzę czy może termostat przypadkiem nie padł...

: czw gru 10, 2009 00:54
autor: Haki
Vieriman pisze:Czyli widzę koledzy że najwyraźniej coś po prostu musiało mi się "zwalić", w związku z tym spalaniem. Jutro sprawdzę czy może termostat przypadkiem nie padł...
Nic się nie zwaliło - zrób prosty test - zalej do 1 odbicia i zrób 100 km... czynność powtórz ze -2-3 razy i będziesz wiedział jakie masz wahania

: czw gru 10, 2009 23:02
autor: Vieri
Zrobiłem dzisiaj z rana logi grupy 007.

Chyba padł mi termostat. Prosiłbym o rzut oka:

pierwsze 15 minut jazdy (początek logowania 5 minut po odpaleniu silnika)

http://rtnet.pl/vaglog/vieriman_4505.html

kolejne 23 minuty jazdy

http://rtnet.pl/vaglog/vieriman_4504.html

Po zrobieniu 50 kilometrów, czyli po dojechaniu pod pracę, podpiąłem jeszcze raz i temperatura wynosiła 78 stopni. Co ciekawe wskazówka temperatury cały czas pokazywała idealnie na środek skali.

: pt gru 11, 2009 20:32
autor: Haki
Stawiam na czujnik temperaturki cieczy ... albo rzeczywiście termostat...
Na szczęście - obie te rzeczy nie są drogie .