Spalanie zwiększyło się o 0,5 litra po podłączeniu VAGA

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Vieri
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: śr mar 04, 2009 18:55
Lokalizacja: Otwock

Spalanie zwiększyło się o 0,5 litra po podłączeniu VAGA

Post autor: Vieri » pn gru 07, 2009 21:23

Witajcie!

Mam Borę 1,9 AJM 116 Popowtryski

Sprawa jest następująca.

W sobotę podłączyłem sobie profilaktycznie pod kompa VAGA. Rozruszałem sztangę turbiny, zrobiłem logi statyczne i dynamiczne. Wszystko zgodnie ze wszystkimi procedurami. Korzystałem z Vaga 409...

Dzisiaj jadąc do pracy skoro świt po pustych drogach - kilka świateł na trasie - spalanie 7 litrów (normalnie koło 6,4-6,5). Powrót po kompletnie luźnych ścieżkach - śr prędkość na powrocie 60 km/h i spalanie 6,8... Normalne chyba to nie jest żeby tak skoczyło spalanie z dnia na dzień zwłaszcza że tydzień temu potrafiłem na mrozie zejść do 6 litrów podczas powrotu do chaty.

Problem przytrafił mi się po raz drugi. Dwa miechy temu też podpiąłem pod VAGA samochód i po zrobieniu logów i wszystkie zaczął mi więcej palić. Wówczas myślałem że to przyczyna niższych temperatur, ale 3 tyg temu jak zostawiłem fure u mechanika i po tym jak on podpiął swojego VAGA pod kompa spalanie spadło i wróciło do starych fajnych wartości... Teraz znowu to samo i nie wiem co mam z tym fantem zrobić...

Z góry dzięki za waszą pomoc i ew wskazówki...
Ostatnio zmieniony pn gru 07, 2009 22:33 przez Vieri, łącznie zmieniany 1 raz.


Moja Perła :bajer:
Obrazek

Mam Vaga, Vag-Tacho 2.5, miernik lakieru ||| Piszę poprawnie po POLSKU

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pn gru 07, 2009 22:39

1 słyszę by od samego podłączenia VAG-a i nie grzebaniu w żadnych ustawieniach spalanie wzrosło :bajer: Podejrzewam temperaturę na zewnątrz - może wcześniej Ci się autko szybciej zagrzało...


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

marcyez
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 17:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marcyez » wt gru 08, 2009 07:47

Witam,
w jaki sposób sprawdziłeś ze spalanie wzrosło Ci o pół litra?



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » wt gru 08, 2009 08:04

jesli komp.pokladowy tak pokazuje to nie wierz w to mi pokazuje 4,5l a pali faktycznie 5,5-6l



Awatar użytkownika
Vieri
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: śr mar 04, 2009 18:55
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Vieri » wt gru 08, 2009 22:44

Spalanie sprawdziłem bo tankowałem w niedziele, a w poniedziałek dolałem po korek tak z czystej ciekawości. Spalanie było realnie wyższe od tego z zeszłego tygodnia... Nie bazuję tutaj zatem tylko na wynikach z komputera ale z wyliczeń po dolewce do pełna... Poobserwuję do końca tyg jak to będzie wyglądało i się odezwę...


Moja Perła :bajer:
Obrazek

Mam Vaga, Vag-Tacho 2.5, miernik lakieru ||| Piszę poprawnie po POLSKU

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » wt gru 08, 2009 23:09

Ps... jak tankujesz na tym co masz w Avatarku -- to się nie dziw ,że wzrosło :bajer:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt gru 08, 2009 23:13

Haki, ja tam tankuje i nie widze roznicy w spalaniu wiec nie wiem skad taka uszczypliwosc


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Vieri
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: śr mar 04, 2009 18:55
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Vieri » śr gru 09, 2009 13:30

Haki pisze:Ps... jak tankujesz na tym co masz w Avatarku -- to się nie dziw ,że wzrosło :bajer:
Nie leje na Neste :goof:

Jedyna waha jaką tankuje to VPower na Shellu. Sporadycznie Verva ablo Ultimate


Moja Perła :bajer:
Obrazek

Mam Vaga, Vag-Tacho 2.5, miernik lakieru ||| Piszę poprawnie po POLSKU

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » śr gru 09, 2009 13:34

Wszyskie moje prywatne diesle ( niektore mocno dlubane byly) zalewalem na nestle.... jakos nigdy nic zlego mnie nie spotkalo.
A wracajac do tematu...moze akurat inna temp, inne warunki jazdy bo nie ma to nic wspolnego z podlaczeniem do VAG


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » śr gru 09, 2009 23:55

Adamm pisze:Haki, ja tam tankuje i nie widze roznicy w spalaniu wiec nie wiem skad taka uszczypliwosc
Adam podobnie jak ja :bajer: też lubię tam tankować bo nikt mi się koło auta nie pałęta z pytaniem ile wlać i za ile ... Kiedyś na forum ktoś się żalił ,że mu więcej pali po tankowaniu na Neste... mam nadzieję ,że obrócimy to w żart :pub:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
Vieri
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: śr mar 04, 2009 18:55
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Vieri » czw gru 10, 2009 00:39

Czyli widzę koledzy że najwyraźniej coś po prostu musiało mi się "zwalić", w związku z tym spalaniem. Jutro sprawdzę czy może termostat przypadkiem nie padł...
Ostatnio zmieniony czw gru 10, 2009 00:39 przez Vieri, łącznie zmieniany 1 raz.


Moja Perła :bajer:
Obrazek

Mam Vaga, Vag-Tacho 2.5, miernik lakieru ||| Piszę poprawnie po POLSKU

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » czw gru 10, 2009 00:54

Vieriman pisze:Czyli widzę koledzy że najwyraźniej coś po prostu musiało mi się "zwalić", w związku z tym spalaniem. Jutro sprawdzę czy może termostat przypadkiem nie padł...
Nic się nie zwaliło - zrób prosty test - zalej do 1 odbicia i zrób 100 km... czynność powtórz ze -2-3 razy i będziesz wiedział jakie masz wahania


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
Vieri
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: śr mar 04, 2009 18:55
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Vieri » czw gru 10, 2009 23:02

Zrobiłem dzisiaj z rana logi grupy 007.

Chyba padł mi termostat. Prosiłbym o rzut oka:

pierwsze 15 minut jazdy (początek logowania 5 minut po odpaleniu silnika)

http://rtnet.pl/vaglog/vieriman_4505.html

kolejne 23 minuty jazdy

http://rtnet.pl/vaglog/vieriman_4504.html

Po zrobieniu 50 kilometrów, czyli po dojechaniu pod pracę, podpiąłem jeszcze raz i temperatura wynosiła 78 stopni. Co ciekawe wskazówka temperatury cały czas pokazywała idealnie na środek skali.


Moja Perła :bajer:
Obrazek

Mam Vaga, Vag-Tacho 2.5, miernik lakieru ||| Piszę poprawnie po POLSKU

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pt gru 11, 2009 20:32

Stawiam na czujnik temperaturki cieczy ... albo rzeczywiście termostat...
Na szczęście - obie te rzeczy nie są drogie .


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 180 gości