Strona 1 z 1
Zmiana skrzyni w silniku 1.6 TDiC GTD SB orginalnie byla ZY
: pn gru 07, 2009 12:42
autor: vwlukasz
Witam !
Planuje zmiane skrzyni bo ta obecna strasznie wyje i przy szybkiej zmianie z 1 na 2 strasznie zgrzyta, nie pomaga zadna regulacja wymiana oleju. Zastanawia mnie fakt jaka skrzynie wsadzic do mojego klekota

silnik SB

myślalem nad skrzynia z 1.8RP lub jakiego 1.9 TDI AAZ ? Co bylo by lepsze ??
: pn gru 07, 2009 13:10
autor: t0mal
Najlepiej CHC i założyć duże przeguby - większa szansa, że trafi się skrzynia w lepszym stanie.
: pn gru 07, 2009 14:28
autor: vwlukasz
ale CHC jest od zwyklego diesla, moze to zmienic predkosci na poszczegolnych biegach ?
: pn gru 07, 2009 15:16
autor: To_mas
vwlukasz pisze:ale CHC jest od zwyklego diesla, moze to zmienic predkosci na poszczegolnych biegach ?
musisz porównać przełożenia i sie dowiesz

: pn gru 07, 2009 15:17
autor: t0mal
Z tego co pamiętam to ma takie przełożenia jak 4T, ale mogę się mylić, nie sprawdzałem, poszukaj, napewno są na forum przełożenia podane.
: pn gru 07, 2009 16:53
autor: vwlukasz
szukam i szukam i nie moge nic znalesc na temat przełozen w mojej obecnej skrzyni ZY

ma ktos moze jakies dane ? porownania z innymi skrzyniami ? zalezy mi na tym zeby to byla dluga skrzynia, duzo w dlugie trasy jezdze i nie chce zeby przy 3000obr mial 110 hehe obecnie mam cos kolo 125/130
Re: Zmiana skrzyni w silniku 1.6 TDiC GTD SB orginalnie byla
: pn gru 07, 2009 17:06
autor: misiur
vwlukasz pisze: przy szybkiej zmianie z 1 na 2 strasznie zgrzyta, nie pomaga zadna regulacja wymiana oleju.
Mam to samo - zużyty pierścień blokujący synchronizator 2giego biegu do wymiany + rzadszy olej, syntetyk chyba.
: pn gru 07, 2009 17:11
autor: vwlukasz
u mnie jest mineralny i na drazku zmiany biegow obrocilem regulator o 180stopni ten taki z imbusikiem nie wiem jak go dokładnie nazwac;) przy spokojnej zmienie jest spokoj bo wczesniej tez strasznie zgrzytało
[ Dodano: 07 Gru 2009 16:16 ]
i mala poprawka

teraz sie doczytalem w ksiazce ze mam jednak skrzynie 4T

: pn gru 07, 2009 18:10
autor: bongo
vwlukasz pisze:u mnie jest mineralny
Najpierw zmień na syntetyk,taki jak powinien być od początku
Jeśli dalej będzie zgrzytało,to szukaj takiej samej,czyli 4T,za 300 zł można już kupić.
: pn gru 07, 2009 18:13
autor: vwlukasz
raczej juz nie bede zmienial bo watpie zeby pomoglo, na samym poczatku jak go sprawadzilem w niemczech na autostadzie mu przycisnalem i po paru kilometrach 5 zaczela wyskakiwac nie dalo sie jechac na 5:( co pozniej sie okazalo juz na miejscu w domu ze nic oleju nie bylo

pare kropli wylecialo. sadze ze jej juz procz wymiany lub kapitalnego remontu nie pomorze

: pn gru 07, 2009 19:21
autor: arwam
vwlukasz, ja mam na sprzedaż w BDB stanie skrzynię 4T na dużych flanszach