Strona 1 z 1

problem z obrotomierzem

: czw gru 03, 2009 18:53
autor: tymi
cześć wszystkim. mam problem z obrotkiem. jest odłączony od alternatora, ale kiedy go podpiąłem, wskoczył na wolnych obrotach na 5000 i tak stał. jak dodałem gazu, wskakiwał do końca skali- normalnie reagował na naciśnięcie gazu, ale jak puściłem to wracał na 5 tys. co to może być? jak to naprawić? ma ktoś jakieś pomysły? a może ktoś już zetknął się z takim samym problemem. proszę o pomoc. dzięki

: czw gru 03, 2009 19:25
autor: misiur
Mam podobny problem, zobacz na filmiku jak sie zachowuje obrotek u mnie, wyciągąłem cały ten mechanizm, czyscilem, nie pomogło.
Wydaje mi sie że to usterka tkwi w samym obrotomierzu
[youtube][/youtube]

: czw gru 03, 2009 21:18
autor: tymi
trochę inczej to wygląda- u mnie wskazówka stoi w miejscu, tylko że nie na 800 obr/min, ale na 5000/min. nawet nie dygnie. dopiero jak dodam gazu, wtedy wchodzi poza skalę i żeby nie ogranicznik to by sie w kółko kręciła podejrzewam :crazy: wkurza to strasznie więc odpiąłem no i stoi na null :hehe: nie wiem teraz, zegary zmieniać, czy co? poradźcie

: czw gru 03, 2009 21:57
autor: LoLs
a można by spróbować jak odpalony wskazówkę wypiąć i wpiąć na 0 i w tedy zobaczyć jak się zachowuje

: czw gru 03, 2009 22:48
autor: tymi
będę próbował. o efektach nie omieszkam napisać. gdyby jednak ktoś miał jeszcze jakieś pomysły chętnie posłucham. pozdrawiam

: czw gru 03, 2009 22:52
autor: misiur
LoLs pisze:a można by spróbować jak odpalony wskazówkę wypiąć i wpiąć na 0 i w tedy zobaczyć jak się zachowuje

to znaczy jak ?

: czw gru 03, 2009 23:05
autor: LoLs
jak wskazuje 5tys obrotów na odpalonym to wskazówkę zdejmij i wsadź na 1tys obrotów ale w twoim przypadku chyba nie pomoże

: czw gru 03, 2009 23:08
autor: misiur
u LoLs, u mnie to nic nie da, bo na wolnych obrotach zamiasn 850rpm, pokazuje 0, a przy 2000 pokazuje ponad 5000 zreszta na filmiku wszystko widac i slychac

obrotek

: ndz gru 13, 2009 20:43
autor: tymi
witam. no i to prawdopodobnie problem tkwi w samym obrotomierzu.. zrobiłem jak, jak radziłeś- wyjąłem wskazówkę i przy zapalonym silniku przesunąłem na ok.800 obr/min. ale kiedy dodałem gazu, okazało się że skala do jakiej dochodzi wskazówka kończy się na 3000. poza tym w chwili przekręcenia kluczyka w stacyjce (w trakcie podgrzewania świec) wskazówka od razu staje na baczność w okolicy 3000. po zapaleniu chwilę buja się niezdecydowana, po czym wolno opada na 1000. po dodaniu gazu (nawet dalikatnym)gwałtownie rusza w górę i stoi na 3000. dalej nie idzie :( ma ktoś może jakieś jeszcze pomyślunki, czy jeno opcja wymiany wchodzi w grę? pozdrawiam

: ndz gru 13, 2009 20:56
autor: edzio
Masz po prostu licznik od benzyny

: pn gru 14, 2009 11:35
autor: tymi
na liczniku od benzyny byłby napis diesel i kontrolka świec żarowych?

: pn gru 14, 2009 13:17
autor: grandi
Uwalone zegary lub sprezynka sie zacina