Strona 1 z 3
Problem z temperatura i wiatrakiem
: czw gru 03, 2009 16:01
autor: Shogun1985
Moze zaznacze ze czytałem juz posty na ten temat ale mam taki problem ze temperatura po nagrzaniu auta nigdy nie przekroczyła 82st ,(w korku czy na postoju)ciagle tyle pokazuje na wskazniku. Do tego niezauwazyłem zeby właczał sie wiatrak.auto jest nie dogrzane?? co moze byc powodem tego e nie włacza sie wiatrak??
: pt gru 04, 2009 23:37
autor: jaszczur
Shogun1985 pisze:co moze byc powodem tego e nie włacza sie wiatrak??
bo dopiero 1 bieg się włacza bodajże przy 92 st lub 95 nie pamiętam dokładnie a co do wskazań to może przeklamywać
: sob gru 05, 2009 19:42
autor: Shogun1985
jaszczur pisze:bo dopiero 1 bieg się włacza bodajże przy 92 st lub 95 nie pamiętam dokładnie a co do wskazań to może przeklamywać
no ok, ale co zrobic zeby sprawdzic czy wogule sie właczy- jak wskaznik powyzej max. 85 st nie pokazał jeszcze nigdy.??
: ndz gru 06, 2009 01:06
autor: jaszczur
Shogun1985, po 1 termo włacznik a czujnik temp to 2 rózne rzeczy,ja bym diabła na wolnych zostawił i czekał do jakiej temp max sie zagrzeje trzymał tak z 1200 do 1500 obrotów wtedy oblukać
: ndz gru 06, 2009 01:10
autor: m1chal
moze termostat Ci przepuszcza i nie moze się nagrzac silnik
: ndz gru 06, 2009 14:31
autor: Shogun1985
jaszczur, musiałbym tak z godzine chyba go na 1200 obr. trzymac ,bo juz tak próbowałem i ni cholery temperatura nie podskoczyła.
: ndz gru 06, 2009 15:34
autor: jaszczur
Shogun1985, spr czujnikowi rezystnacje ma byc taka
2000 -3000 omów/20 stopniach
200-300 omów/90 stopniach
napiecie zasilania 5 v(odłaczone złacze)
: ndz gru 06, 2009 15:41
autor: damian81Z
sprawdzales jak nagrzeaja sie przewody gumowe?, moze termostat sie nie zamyka i masz caly czas duzy obieg plynu
: ndz gru 06, 2009 22:52
autor: Shogun1985
damian2Zabrze pisze:sprawdzales jak nagrzeaja sie przewody gumowe?, moze termostat sie nie zamyka i masz caly czas duzy obieg plynu
sprawdzałem własnie i przy nagrzanym silniku ten górny waz jest gorący i dosc twardy,a ten dolny zimny.Czyli termostat do wymiany??
: ndz gru 06, 2009 22:56
autor: damian81Z
jak tak jest to termostat do wymiany, ten gorny szybciej sie grzeje od dolnego, ale jak gorny goracy a dolny nawet nie jest cieply to termostat sie nie otwiera
[ Dodano: 06 Gru 2009 21:57 ]
ale jakby sie termostat nie otwieral to bylby objaw zupelnie inny niz pisales o niedogrzanym silniku
[ Dodano: 06 Gru 2009 21:59 ]
to jest tak jezeli te dwa weze gorny i dolny nagrzewaja sie rowno to jest caly czas otwarty termostat i wtedy dluzej sie silnik grzeje,a jezeli termostat nie otwiera sie to mozesz go przegrzac
: ndz gru 06, 2009 23:04
autor: Shogun1985
ten dolny waz jest ciepły a ten górny goracy. cos jeszcze mozna sprawdzic ?? bo z tego co piszesz to jednak nie termostat??
: ndz gru 06, 2009 23:07
autor: munior
Shogun1985 pisze:ale co zrobic zeby sprawdzic czy wogule sie właczy
wyjąć wtyczkę od czujnika w chłodnicy i zewrzeć piny
Shogun1985 pisze:jak wskaznik powyzej max. 85 st nie pokazał jeszcze nigdy.??
Prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik temperatury w kroćcu przy głowicy .Za włączanie wentylatorów odpowiada czujnik w chłodnicy ,ten z którego trzeba wyjąć wtyczkę żeby sprawdzić czy działają on też może być nie sprawny
Shogun1985 pisze:sprawdzałem własnie i przy nagrzanym silniku ten górny waz jest gorący i dosc twardy,a ten dolny zimny
wszystko wskazuje na nie otwierający się termostat ,powinien ci się raczej gotować a nie wskazywać 85 stopni...
: ndz gru 06, 2009 23:17
autor: damian81Z
"ten dolny waz jest ciepły a ten górny goracy" to termostat dziala, tak jak napisal munior moze czujnik temp zle pokazuje,odlacz czujnik temperatury ktory znajduje sie w czlodnicy na dole zmostkuj dwa wtyki sprawdzisz tak czy dziala wentylator, te wtyki moga byc zasniedziale i dltego nie wlacza wentylatora
: ndz gru 06, 2009 23:18
autor: Shogun1985
no ale gdyby czujniki -ten przy głowicy i przy chłodnicy odpowiedzialny za wiatrak,byłyby uszkodzone to powienien sie gotowac tak??