Strona 1 z 2
					
				Świerszcz po odpaleniu zimnego silnika 1Z
				: czw gru 03, 2009 14:16
				autor: Razal
				Od jakiegoś czasu mam tzw. świerszcza dosłownie po odpaleniu pojawia się takie ćwierkotanie/popiskiwanie. Jak lekko dodam gazu i podciągnę obroty do 1000 to ustaje. Ustaje też po przejechaniu dosłownie kilkuset metrów. Jak jest cieplej, albo silnik jest rozgrzany to tego wogóle nie ma. Ma wpływ na to wyraźnie temperatura. 
Może to być koło na wale z tłumikiem? Kiedyś czytałem na forum, że to daje takie objawy. Jeśli tak to czy można tak jeździć powiedzmy te 20 tys. km. bo tyle mi zostało do wymiany rozrządu? jaki jest koszt tego koła - ktoś wie może? Ewentualnie czemu się jeszcze przyjżeć? No i najważniejsze - jak się zdecyduję teraz na wymianę tego koła to rozrząd odrazu trzeba doliczyć do wymiany ?
			 
			
					
				
				: czw gru 03, 2009 14:51
				autor: roman58
				Pasek się poślizguje na alternatorze,dla sprawdzenia spróbuj polać wodą czy nie przestanie.
			 
			
					
				
				: czw gru 03, 2009 14:51
				autor: iggypl
				Witam stawiam na łożysko alternatora tez tam mam ale na razie nic z tym nierobie
			 
			
					
				
				: czw gru 03, 2009 14:59
				autor: piru
				tu jest lek na Twojego świerszcza 
http://www.allegro.pl/item822429940_nap ... to_t4.html
na 99,9 % stawiam na napinacz, tyle że przy okazji pasek wymień
u mnie pomogło jest cisza
 
			 
			
					
				
				: czw gru 03, 2009 15:09
				autor: Razal
				
wyminiłem to na nówkę + pręt + koło pasowe + takie tulejki i smar. Przejechane na tym po wymianie jakieś 30 tysięcy także nie podejżęwam tego raczej. Powiem szczerze, że zaczynam się skupiać nad kołem pasowym wału korbowego. Tam jest taka guma i coś mi się zdaje, że to ona może popiskiwać. Dziwi mnie to, że słychać to tylko po odpaleni i tylko jak jest zimny po nocy.
 
			 
			
					
				
				: czw gru 03, 2009 15:41
				autor: grze693
				tak kolego to koło pasowe mam identyko 
winne jest koło pasowe w amortyzatorem drgań skrętnych 
ono piszczy ponieważ zima załączają się świece  silnika i płynu chłodniczego 7 świec
 co daje duży pobór prądu i obciąża koło 
a guma się ślizga po kole bo nie trzyma już (mam to samo 
znalazłem tokarza co za 40 zł zrobi na sztywny i będzie ok )- latem tego zjawiska nie ma 
pozdrawiam gregor553
			 
			
					
				
				: czw gru 03, 2009 18:19
				autor: damcio151
				wina koła , ale taniej i równie skutecznie można wymienić koło pasowe alternatora na takie ze sprzęgiełkiem jednokierunkowym ... w lato mam ciszę, teraz w zimne i wilgotne dni odpalę i zaćwierka przez 3-5 sek i cisza 

 wcześniej musiałem przejechać kilka km , żeby ustało - polecam, jaszczurowi pomogło również ( on z resztą podsunął mi ten pomysł 

 )
 
			 
			
					
				
				: czw gru 03, 2009 21:27
				autor: Zocha
				Witam 
podepnę sie pod temat 
A wiec  chcę wymienić  Napinacz paska  micro, pręt,i tulejki 
 Może ktoś polecić jakiś doby  sklep internetowy z tymi częściami  
jakiej firmy kupić napinacz ?
z góry dziękuje 
Pozdrawiam
			 
			
					
				
				: czw gru 24, 2009 16:18
				autor: Stanio50
				podpinam sie równiez wymieniłem ostatnio napinacz rokle i cały zestaw i nie pomogło kiedys piszczało tylko na zimnym silniku teraz piszczy na ciepłym (po wymianie napinacza i rolki)  po swietach zagladne do tego moze ktos orientuje sie ile kosztuje koło pasowe na wale po to chyba bedzie przyczyna tego nieszczesnego piszczenia 
[ Dodano: 24 Gru 2009 17:03 ]
przed chwila bylem sie przejechac i u mnie problem wyglada inaczej. Silnik jest zimy pracuje ładnie nie słychac pisków natomiast gdy tylko temperatura delikatnie podskoczy zaczyna sie piszczenie na wolnych obr. 

 jak mysicie co to moze byc  ? 
  
 
			 
			
					
				
				: pt gru 25, 2009 21:23
				autor: marrcin
				Polecam te linki , miałem to samo:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=226192
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=225838 
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=224022 
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=212210 
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=210956 
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=191485
Stawiam na koło pasowe wału z tłumikiem drgań
Przeglądając forum widze że już w marcu pisałeś o tym 

Można w prosty sposób sprawdzic czy to to koło. Weź sobie zaznacz kreske markerem, korektorem, na tym kole, musi ona przechodzić przez koło po którym idzie pasek, później może a nie musi po tej gumie i następnie zaznacz po środkowej częsci tego koła, jak odpalisz i zgasisz silnik a kreski nie bedą się pokrywały to na 100% to to.
 
			 
			
					
				
				: pt gru 25, 2009 21:30
				autor: jaszczur
				Razal, ja to przerabiałem u siebie zajrzyj do faq na moje tematy odnośnie napinacza,czy kólka alternatora
			 
			
					
				
				: pt gru 25, 2009 21:56
				autor: woojas25
				ja to kolo wymieniłem w 30 min stare wygladało idealnie , ale jak je włozyłem w imadło , to normalnie sie kreciło w gumie bylo rozwulkanizowane , załozyłem febi ok 350 pln i spokój
			 
			
					
				
				: pt gru 25, 2009 22:03
				autor: jaszczur
				woojas25, rouvilla ok 240 paru zeta
			 
			
					
				
				: pt gru 25, 2009 22:16
				autor: stefan1982
				kolego sprubuj posypać pasek talkiem 
