Strona 1 z 1

Problem z ... ?? Dziwny wyciek oleju (zdjecie)

: śr gru 02, 2009 15:41
autor: SvR
Witam. Zauważyłem że coś dziwnego dzieje się pod maską. chyba wystąpiło to raz bo po wyczyszczenie tej górnej części (srebrnej) nie zabrudziła się powtórnie. Może wiecie co może być tego przyczyną ??

Obrazek

: śr gru 02, 2009 15:50
autor: doggie
SvR, obowiązuje coś takiego jak "precyzuj tematy" a twój ... "Problem z ... ?? Dziwny wyciek oleju (zdjecie) ???? czego dotyczy w temacie???? :chytry:

ps. jakbyś nie wiedział to to jest zawór EGR

[ Dodano: Sro 02 Gru, 2009 ]
wystarczy w wyszukiwarkę wpisać EGR - mnóstwo wyników

: śr gru 02, 2009 16:32
autor: Sztomel
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

jako aktualizację danych zawartych w ww. linku dopiszę, że olej w dolocie pochodzi z odmy, z przyczyn rozszczelniającego się uszczelnienia wałka turbiny to marginalne przypadki, problemem jest wyciek oleju z obudowy zaworu EGR kiedy olej uchodzi dwoma przeciwlegle umieszczonymi otworkami (wyrównującymi ciśnienie) w obudowie bezpośrednio pod siłownikiem podciśnieniowym uchylającym zawór EGR (tym srebrnym deklem) gdyż świadczy to o rozkalibrowaniu się tulejki wewnątrz obudowy zaworu, w której porusza się trzpień uchylający zawór i olej przecieka tymi nieszczelnościami dostając się do siłownika podciśnieniowego pod membranę - naprawić tego się nie da domowym sposobem a regenerować chyba nie opłaca, wtedy wycieków oleju się nie pozbędziemy (jeśli nie wypniemy odmy z dolotu), jeszcze gorsze w skutkach może być drobne pęknięcie membrany siłownika w takim przypadku gdyż dostający się do części dolnej siłownika olej będzie przez nieszczelną membranę dostawał się do wężyka podciśnieniowego a nim do elektrozaworu N18 i może powodować zwarcie cewki elektrozaworu a tym samym niekontrolowane działanie zaworu EGR i jego uchylanie się w przypadkach gdy nie wymaga tego sterownik silnika - wiadomo, pogorszenie dynamiki silnika i jego pracy oraz zwiększone dymienie z wydechu o ile nieszczelność membrany będzie na tyle niewielka, że podciśnienie będzie jeszcze w stanie się wytworzyć i uchylać zawór EGR, w przypadku dużej nieszczelności EGR nie będzie funkcjonował wcale (tu akurat nieszczęścia żadnego nie będzie) ale olej będzie zasysany wężykiem w stronę N18 i go zalewał. Identycznie będzie z wyciekiem oleju z tulejek ośki obrotu klapy gaszącej - wycieku nie usuniemy. Wycieki spowodowane nieszczelnością na wężu gumowym wchodzącym na wlot obudowy EGR (zwłaszcza przetarcia w miejscu metalowej opaski samozaciskowej) można usunąć wymieniając ten wąż.
Widok poglądowy do wnętrza siłownika podciśnieniowego zaworu EGR :
Obrazek

: sob lip 24, 2010 21:03
autor: damian4422
Witam,
może ktoś mi powiedzieć jak nazywa się ta część z której ubywa mi olej??
Obrazek

: sob lip 24, 2010 21:05
autor: wronek1
odma.

: sob lip 24, 2010 21:16
autor: damian4422
Należy to wymienić czy jak?? Dlaczego ucieka tam olej??

: sob lip 24, 2010 21:20
autor: wronek1
wyciagnij, przedmuchaj , przeczysc, zaloz i powinno działac.Cieknie bo jest pewnie zawalone.
zazwyczaj czyszczenie pomaga :grin:

: sob lip 24, 2010 21:29
autor: damian4422
A jak to wyjąc na co uważać i jak wyczyścić?? Benzyna powietrze czy jakoś inaczej??

Problem z ... ?? Dziwny wyciek oleju (zdjecie)

: sob wrz 24, 2011 11:17
autor: Mako
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c3b ... 2703d.html" onclick="window.open(this.href);return false; u mnie jest tak samo :>
mam pytanie...jak rozebrać odme żeby ją wyczyścić ? przeglądam forum i nic nie mogę znaleść oprócz rozebranej już