Golf z silnikiem 1V jakie turbo

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Golf z silnikiem 1V jakie turbo

Post autor: finch » śr gru 02, 2009 01:53

Witam,

W swoim golfiku mam silniczek 1V turbo K-14 silnik jeszcze nietknięty.
Ponieważ dynamika jazdy jest delikatnie mówiąc średnia postanowiłem go odkręcić. Kata już nie ma turbo było nie dawno regenerowane i "gra" ładnie w najbliższym czasie na tapetę idą wtryski(myślę o końcówkach od SB właśnie) pompa w następnym miesiącu ponieważ teraz nie starczy $$(póki co myślę o 70 KM).
W wakacje planuje zrobić generalkę silnika(pierścionki głowica uszczelka itd itp) i myślałem żeby wrzucić turbo od SB(chłodzone cieczą)ale czytam i czytam i w końcu nie wiem jakiego szukać(KKK czy garett, T2 czy T3 itd :kac: ) może powiem co chciałbym osiągnąć a bardziej doświadczeni niech się wypowiedzą.
Cel to jakieś 100 KM i najważniejsze nie chce zrobić bolidu do sprintów na ćwiarę. Zależy mi żeby turbo wstawało najszybciej jak się da a silnik ciągnął od dołu. Nad turbem od SB myślałem ze względu na to że jest chłodzone cieczą co na pewno przełoży się na sprawność i żywotność.
Nie sądzę żeby obecna turbina dała radę z taką mocą poza tym nie chce jej ugotować ani doprowadzić do rozpadnięcia się. W kilku słowach: "Wspomóżcie radą" odnośnie wyboru właściwej turbinki(FMIC rzecz oczywista też będzie ;))
Tak właściwie to nie wiem nawet jakie modele turbin były chłodzone cieczą w MK II

Jeżeli coś jest nie jasne to pytajcie a odpowiem.

ARWAM jak się sprawuje to VNT które masz w swoim VW?


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

Awatar użytkownika
Ł-u-k-a-s-z
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 896
Rejestracja: śr lip 08, 2009 17:40
Lokalizacja: CHRZANÓW/Regulice

Post autor: Ł-u-k-a-s-z » śr gru 02, 2009 08:31

z silnika 1v da sie wyciagnac 100 :grin: pompa do wymiany a jesli chodzi o turbo to nie wymieniaj :hmm: masz mala turbinke i bedzie wstawac szybko a t3 to duze turbo i raczej musisz porzadnie deptac zeby zaczela smigac wstaw do turbo mbc wyreguluj 1 bar zmiem pompe lda zwieksz mieszanke 70 kucy jak nica nawet wiecej pzdro

[ Dodano: 02 Gru 2009 07:36 ]
z wlasnego doswiadczenia wiem jak jest z t3 po miescie diesel poza miastem tdiesel :chytry:



finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Post autor: finch » śr gru 02, 2009 11:43

PROXII czyli mówisz że na tej turbinie 100 kucy można wykręcić?


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14135
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » śr gru 02, 2009 13:58

finch pisze:PROXII czyli mówisz że na tej turbinie 100 kucy można wykręcić?
Więcej nawet.
Zmień pompę na taką z LDA,dołóż do niej tłoko-rozdzielacz 10mm,zrób w niej timing i govmod,zmień wtryski na SB-kowskie lub od Merca DNO SD261,zamontuj IC i będzie ładnie hulał :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr gru 02, 2009 14:05

Turbo w SB to Garrett T2 albo KKK K14, czyli takie jak twoje, jedyna różnica do dodatkowy płaszcz wodny.

Kręć dawkę i ciśnienie - jak dojdziesz już do końca regulacji, a dalej nie będzie Ci się podobało to zmieniaj pompę. Podejrzewam, że po podkręceniu tego zestawu co masz szybko okaże się, że sprzęgło nie daje rady, lub pozrywają się poduszki pod silnikiem (lub obie rzeczy na raz) i będziesz musiał wymienić.

Wtryski zmieniaj tylko i wyłącznie jeśli twoje leją, jak zmienisz na SB to nie będzie żadnego przyrostu mocy, dopiero na porządnie zrobionej pompie jest różnica.

Co do VNT jeśli lubisz widok korbowodów wystających z silnika to można sobie poeksperymentować, ale dopiero jak będziesz miał pompę 10mm, lub przynajmniej porządne 9mm, inaczej się nie opłaca, K14 wystarczy.
PROXII pisze:jest z t3 po miescie diesel
Nieprawda, wymaga tylko precyzyjnej regulacji kąta wtrysku w stosunku do dawki paliwa, tak samo doładowanie nie może być zbyt wysokie - u mnie wstawała od 2500 obr/min zanim się rozpadła.

Mam jeszcze dwa pytania:
Czy masz małą kompresję, że chcesz robić remont?
Czy uszczelka pod głowicą była kiedyś zmieniana?



arwam

Post autor: arwam » śr gru 02, 2009 14:07

finch pisze:ARWAM jak się sprawuje to VNT które masz w swoim VW?
sprawuje się nie źle.
trochę mi pod nogą brakuje ale to wina zasilania w paliwo a dokładniej rzecz biorąc wtryskiwacze.
PROXII pisze:z wlasnego doswiadczenia wiem jak jest z t3 po miescie diesel poza miastem tdiesel :chytry:
T3 może już wstawać przy 1800-2000rpm.
finch pisze:ładnie w najbliższym czasie na tapetę idą wtryski
nie jest tak źle.

jak planujesz mu mocy dodać to wrzucaj tak jak Michaś_1977, pisał DN OSD 261,
jak mu poleciłem te wtryski i mnie posłuchał to jest z nich zadowolony.

będą jak znalazł zwłaszcza pod dużą pompę.
finch pisze:PROXII czyli mówisz że na tej turbinie 100 kucy można wykręcić?
na K24 można dobić do 140KM przy 2,0bara na T3 powinno wyjść troszkę wiecej bo ma większą szczelinę spalinową.



Awatar użytkownika
Ł-u-k-a-s-z
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 896
Rejestracja: śr lip 08, 2009 17:40
Lokalizacja: CHRZANÓW/Regulice

Post autor: Ł-u-k-a-s-z » śr gru 02, 2009 21:43

wiadomo :grin: przy dobrym strojeniu t3 bedzie wstawac szybko ale na seri czy przy malychstrojeniach to k14 czy t2 bedzie szybciej sie ruszac ale wy spece to wiecie :okej: pozdro



finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Post autor: finch » śr gru 02, 2009 22:19

o płaszczu wodnym myślę nie dlatego że turbo nie da rady tylko dlatego że nie wiem ile pociągnie z takim ciśnieniem. Remont na razie jest zaplanowany ponieważ:
1) nie wiem jeszcze jak z ciśnieniem w cylindrach (pomiar nie długo)
2)sądzę że seryjna uszczelka nie da rady pociągnąć takiej mocy.
3)nie wiem czy mi nie podbiera gdzieś oleju(póki co podcieka sobie z pokrywy rozrządu ale zrobie to przy wymianie wtrysków).
ARWAM też się zastanawiałem nad tymi wtryskami powiedz mi tylko jak one będą się zachowywać z póki co seryjną pompą?
t0mal pisze: Wtryski zmieniaj tylko i wyłącznie jeśli twoje leją, jak zmienisz na SB to nie będzie żadnego przyrostu mocy, dopiero na porządnie zrobionej pompie jest różnica.
nie wymieniam wtrysków żeby osiągnąć przyrost mocy, chodzi mi bardziej o to żeby nie zajechać pompy na małych końcówkach

Co do samej pompy i tłoko rozdzielacza, czy jest możliwe dostać taką pompę(10 mm) od razu czy po prostu kompletujecie to od jakiejś innej pompy bo tego właśnie nie rozumiem.

BTW:
ARWAM jak to możliwe żeby T3 wstawało od takiej prędkości obrotowej ??

To że poduchy mogą nie dać rady to przypuszczam, a jak sobie poradziliście ze sprzęgłem, nowe-seria czy coś kombinowane było??


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

Awatar użytkownika
jarekkoval
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
Lokalizacja: Żarnów (EOP)
Kontakt:

Post autor: jarekkoval » śr gru 02, 2009 22:27

finch, jak nie jestes pewny co do uszczelki to zaloz metalowa
jak chcesz okolo 100koni to nie trza zmieniac turbiny :)
jak nie masz IC'a to radze zalozyc - bez niego po butowaniu auto puchnie odczuwalnie :crazy:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14135
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » śr gru 02, 2009 22:27

finch pisze:zastanawiałem nad tymi wtryskami powiedz mi tylko jak one będą się zachowywać z póki co seryjną pompą?
Do seryjnej w/g mnie nie ma sensu zakładać tych od Merca.
finch pisze:nie wymieniam wtrysków żeby osiągnąć przyrost mocy, chodzi mi bardziej o to żeby nie zajechać pompy na małych końcówkach
Mądrze kombinujesz.
finch pisze:ARWAM jak to możliwe żeby T3 wstawało od takiej prędkości obrotowej ??
Jak podlejesz mocno paliwem to wstanie :bigok:
finch pisze:Co do samej pompy i tłoko rozdzielacza, czy jest możliwe dostać taką pompę(10 mm) od razu czy po prostu kompletujecie to od jakiejś innej pompy bo tego właśnie nie rozumiem.
Ja np.mam pompę od AAZ,a tłoko-rozdzielacz 10mm od TDI :chytry:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Post autor: finch » śr gru 02, 2009 22:32

Michaś_1977 chodzi mi o to że wtryski chce wymieniać za mniej więcej tydzień, natomiast pompa poleci za około miesiąc i czy przez ten miesiąc będę mógł normalnie jeździć autem.

Możesz coś więcej napisać o tej pompie, bo ja nie ogarniam za bardzo tej kwestii.


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14135
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » śr gru 02, 2009 22:41

finch pisze:Możesz coś więcej napisać o tej pompie, bo ja nie ogarniam za bardzo tej kwestii.
To proste,rozebrałem pompę i zamiast tłoko-rozdzielacza AAZ-etowskiego (9mm),założyłem ten :dol:
Obrazek
Jest to głowiczka od 1,9TDI.Założyłem ją po to,by pompa mogła więcej podać paliwa.
Co do wtrysków,to możesz zmienić na te od merca lub SB-ka,skoro i tak planujesz zmieniać pompę.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Post autor: finch » śr gru 02, 2009 22:47

Powiedz, jakiej pompy najlepiej szukać znaczy na co patrzeć przy tym jak będę kupował?
Gdzie dostałeś taki tłoko rozdzielacz i czy składałeś całość sam czy robił to pompiarz?


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14135
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » śr gru 02, 2009 22:52

Szukaj pompy od SB-ka lub AAZ-a.
Tłoko-rozdzielacz kupiłem od kolegi euglen.
Przeszczep robiłem sam.
Przy kupnie pompy zwróć uwagę na to,by miała dodatkową regulacje biegu jałowego,czyli takie pokrętło ze sprężynką z boku.Chyba w swojej przy 1V masz taką regulację.Ja miałem...
Ostatnio zmieniony śr gru 02, 2009 22:54 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 158 gości