Niedogrzany silnik, termostat?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Przemas_82
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: wt lut 21, 2006 19:40
Lokalizacja: Bydgoszcz

Niedogrzany silnik, termostat?

Post autor: Przemas_82 » wt gru 01, 2009 14:39

Witam,

Panowie czy można sprawdzić termostat bez wyjmowania go z auta? Bo ostatnio mam wrażenie ze jeżdżę cały czas na niedogrzanym silniku. Przy obecnej temperaturze powietrza ok 6st.z rana jak dojeżdżam do pracy ok 4km to wskazówka ledwo się podnosi, jak się trochę pokręcę po mieście lub w korku postoje dochodzi do prawie 90 według wskaźnika w samochodzie. Czujnik był już wymieniony. Mam silnik AHF 110KM czy ktoś z posiadaczy takiego motoru może powiedzieć po jakim czasie auto się mu rozgrzewa w obecnych warunkach przy jeździe miejskiej? Spalanie mam na poziomie 8l/100km po mieście(bez katowania) i 5,5l/100km na trasie, czy to mieści się w normie? Będę wdzięczny za informację.

Pozdrawiam


Stary golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=654560&sid=66e1d1a566355ce7cec8160eed20ab37#654560 8)
Nowy golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=176755 :bigok:

Awatar użytkownika
lukker
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: sob gru 30, 2006 20:17
Lokalizacja: Starachowice/Kielce

Post autor: lukker » wt gru 01, 2009 14:45

Mi dziś wymienili termostat i od razu łapie 90' po 4 km, wcześniej łapał po około 15-20.Też mam AHF.



Awatar użytkownika
SvR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: pn sty 08, 2007 20:10
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: SvR » wt gru 01, 2009 14:55

W moim przypadku temperatura wcale nie chce dojść do 90 stopni. Utrzymuje się na około 80-85. Wydaje mi się że taki stan spowodowany jest niedokładnym odczytem czujnika gdyż dopiero po wymianie zaczęło się to dziać. Wcześniej ze starym czujnikiem temperatura stała dokładnie na 90 stopniach zawsze....

Natomiast jeśli chodzi o nagrzewanie się silnika muszę przejechać około 10-14km w trasie i myślę że 8-10km w mieście. Boję się że mój termostat może mieć ciągły obieg wody co spowodowane jest być może (lekkim) przepuszczaniem płynu chłodzącego. Czyli termostat ma jakąś dziurę ??



Awatar użytkownika
Przemas_82
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: wt lut 21, 2006 19:40
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Przemas_82 » wt gru 01, 2009 15:12

lukker, a powiedz mi jak kształtuje się u ciebie spalanie, przed wymianą i ewentualnie po jak sprawdzisz jak to wychodzi, i jaki jest mniej wiecej koszt takiej wymiany termostatu?


Stary golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=654560&sid=66e1d1a566355ce7cec8160eed20ab37#654560 8)
Nowy golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=176755 :bigok:

Awatar użytkownika
SvR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: pn sty 08, 2007 20:10
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: SvR » wt gru 01, 2009 15:15

Wydaje mi się że szybkość nagrzewania się silnika zależy od jakości oleju. Czym starszy olej tym szybciej się nagrzewa a termostat raczej nic nie ma do czasu nagrzewania się no chyba że ma ciągły obieg! (czyli termostat zepsuty) ale w takim wypadku pewnie wcale by się nie nagrzał.
Ostatnio zmieniony wt gru 01, 2009 15:19 przez SvR, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
lukker
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: sob gru 30, 2006 20:17
Lokalizacja: Starachowice/Kielce

Post autor: lukker » wt gru 01, 2009 15:53

Przemas_82 pisze:lukker, a powiedz mi jak kształtuje się u ciebie spalanie, przed wymianą i ewentualnie po jak sprawdzisz jak to wychodzi, i jaki jest mniej wiecej koszt takiej wymiany termostatu?
Jak było ciepło i termostat jeszcze wyrabiał to spalanie wychodziło 5.5 a teraz chyba z powodu tego niedogrzania średnie spalanie było koło 6.4

[ Dodano: 01 Gru 2009 14:58 ]
a co do wymiany termostatu do sam termostat kosztował 49zl( firmy Wahler, polecany na forum) ,a mechanik wziął za wymianę 80zl.



Awatar użytkownika
Przemas_82
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: wt lut 21, 2006 19:40
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Przemas_82 » wt gru 01, 2009 16:16

lukker, 6,4l srednie a powiesz mi jeszcze jaki stosunek miasto/trasa? bo widze ze moje 8l to bedzie za dużo, przy czym to czysto w miescie i na krotkich odcinkach tak na prawde.

No i jeszcze kwestia samego sprawdzenia, czy można jakoś się upewnić że termostat jest na 100% do wymiany? powiedzmy VAG, lub jakoś inaczej? Bo porównując z tym co napisałeś to by wychodziło że będzie do wymiany, ale może ten moj typ tak ma a nie chciałbym wyminić termostatu jeśli jest sprawny.
Ostatnio zmieniony wt gru 01, 2009 16:22 przez Przemas_82, łącznie zmieniany 1 raz.


Stary golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=654560&sid=66e1d1a566355ce7cec8160eed20ab37#654560 8)
Nowy golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=176755 :bigok:

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » wt gru 01, 2009 17:30

Przemas_82, Mam ten sam silnik i mój spala średnio 6-7 litrów po mieście. Odcinki 3-5 km. Samochód stoi na dworze. Przy obecnych temp. 10stopni auto po 4 km sie dogrzrewa. Mam nowy termostat, ale jak jest zimniej to wskazowka raczej sie nie podnosi. Te 8 litrow co Ci spala to moze byc realne w korku i z zepsutym termostatem.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

kompan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt cze 17, 2008 00:18
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: kompan » wt gru 01, 2009 18:46

Ja też ostatnio byłem przed dylematem wymieniać termostat, czy nie wymieniać. Zastanawiałem się nad tym dlatego, że:

- spalanie auta ostatnimi czasy wzrosło z 6 na 6,5 litra (wyjeżdżone 3 baki paliwa) z tymi samymi trasami
- temperatura na liczniku niby 90 stopni, ale jak sprawdzałem na Vagu to max było 83 stopnie i to na autostradzie przy 3000rpm, tak w normalnej jeździe to było 80 stopni

Wymieniłem termostat na polecany na forum Wahler (37zł), niestety ten z ASO mnie nie przekonał, ponieważ cena 120zł była jak dla mnie za duża. Po wymianie, auto znowu mniej pali i szybciej się nagrzewa. Co ważniejsze bez problemu płyn chłodniczy osiąga temp 90 stopni :)

Tak, więc polecam wymienić. Tymbardziej, że na forum jest fotoporada jak to zrobić. (w fotoporadzie jest potrzebny do okręcenia jednej ze śrubek zestaw przedłużek i tym podobnych, ja sobie poradziłem kluczem oczkowym, ale mam nieduże dłonie; jeśli chcesz to szybko i sprawnie zrobić to polecam się wcześniej zaopatrzyć w taki zestaw jak na zdjęciach z fotoporady).
Ostatnio zmieniony wt gru 01, 2009 18:49 przez kompan, łącznie zmieniany 1 raz.


Do sprzedania parę części do MK4 (Boczki bagażnika (hatchback), popielniczka tył, przycisk otwierania klapki paliwa, filtr paliwa 1.9TDI MANN, gumy stabilizatora FEBI, blenda nad radio, korek wlewu paliwa.

Awatar użytkownika
lukker
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: sob gru 30, 2006 20:17
Lokalizacja: Starachowice/Kielce

Post autor: lukker » wt gru 01, 2009 19:16

Przemas_82 pisze:lukker, 6,4l srednie a powiesz mi jeszcze jaki stosunek miasto/trasa? bo widze ze moje 8l to bedzie za dużo, przy czym to czysto w miescie i na krotkich odcinkach tak na prawde.
stosunek przejechanych km miasto trasa to mniej więcej po równo. Jednym z objawów właśnie zwalonego termostatu jest wyższe spalanie. Zobaczę i porównam teraz po wymianie



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » wt gru 01, 2009 21:39

Przemas_82, z tego co napisałeś wynika że jednak termostat kończy żywot. To że auto się dłużej nagrzewa jest pośrednim skutkiem, jak dłużej postoisz otwarcie termostatu nie ma dużego wpływu na temperaturę bo przez chłodnicę nie przepływa powietrza (chyba że włączą się wiatraki). W IV wskazówka już po paru km. powinna leżeć na 90, gdyż wchodzi na 90 odrazu gdy temperatura osiągnie ponad 70 stopni i trzyma się na tej pozycji w zakresie od ponad 70 do poniżej 110 stopni.



Awatar użytkownika
SvR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: pn sty 08, 2007 20:10
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: SvR » wt gru 01, 2009 22:41

Może ktoś podać link do tej fotoporady ??
Ostatnio zmieniony wt gru 01, 2009 22:41 przez SvR, łącznie zmieniany 1 raz.



silesian_boy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pn lut 02, 2009 22:15
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: silesian_boy » wt gru 01, 2009 22:47

Jesli temperatura dochodzi do prawie 90 czyli 80-85 a czasem w korku dojdzie do tych 90 to termostat moze byc dobry a przepuszcza oring ktory na nim jest - u mnie co prawda inny silnik ale tak wlasnie bylo oring caly zbutwialy ale wymienilem razem z termostatem - firmy meyle i jest ok i dochodzi do 90 i stoi jak skala mam wrazenie ze ogolnie szybciej dochodzi do tej temp. wiec warto koszt nieduzy.


[img]http://images41.fotosik.pl/144/f7d3c04826739370.jpg[/img]

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » wt gru 01, 2009 23:28

silesian_boy, zgadza się - ale cała rozprawa jest właśnie o to czy grzebać przy termostacie czy nie :) Tyle dobrze że w tych silniczkach by dostać się do termostatu wystarczy wykręcić 2 śruby :pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 162 gości