Problem z odkręceniem koła pasowego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

dhaiver
....
Posty: 281
Rejestracja: wt paź 07, 2008 22:03

Problem z odkręceniem koła pasowego

Post autor: dhaiver » pn lis 30, 2009 21:04

Dzisiaj wziąłem sie za wymianę rozrządu w tdi alh i już na początku problemy,nie mogę odkręcić koła pasowego na wale,dokladnie to tych 4 śrubek na imbus,nie wiem jaki to klucz tam idzie czy torx czy gwiazka.jakiś mechanik przedemną poomykał strasznie te sruby,nie wiem czy wogóle kluczem teraz to odkręcę,może gazem podgrzać,ktoś miał taki przypadek,domyślam się że gwint na tych małych i tej dużej śrubie jest lewy



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn lis 30, 2009 21:08

Maniuta, to jest ampul a nie torx

jesli sa poobmykane to czeka cie przecinak i mlotek


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn lis 30, 2009 21:15

Z tego co pamietam to tam raczej jest zwykly gwint, nie podgrzewaj tego chyba ze bedziesz pozniej wymienial simering
proponuje pozadny klucz, jezeli nieda rady to o rozmiar wiekszy i tzeba go wbic
pozadny klucz to podstawa bo inaczej jak po tym pseudomechaniku



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » pn lis 30, 2009 21:53

Wbij torx T 40 i odkręcisz.



lukaszz1789
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 19:47
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: lukaszz1789 » pn lis 30, 2009 23:34

Ja w takim przypadku wbijam klucz 8 12-katny nie pamietam dokładnego oznaczenia, a gwint jest zwykły



piteR-ek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pn sty 19, 2009 19:01

Post autor: piteR-ek » pn lis 30, 2009 23:54

Adamm pisze:jesli sa poobmykane to czeka cie przecinak i mlotek
najlepsze rozwiązanie, awaryjne wyjście i zawsze skuteczne :bigok:



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt gru 01, 2009 00:14

piteR-ek, i co najwazniejsze najtansze i nie trzeba miec super narzedzi :D


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

zineq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pt lut 17, 2006 19:56
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Golf VI 2.0BiTdi 320+
Silnik: CUAA
Kontakt:

Post autor: zineq » wt gru 01, 2009 01:21

albo klucz pneumatyczny z koncowka wlasnie torx



dhaiver
....
Posty: 281
Rejestracja: wt paź 07, 2008 22:03

Post autor: dhaiver » wt gru 01, 2009 10:47

dzięki chłopaki za rady,wypiję kawkę i zabieram się za to,wieczorem napisze którym sposobem poszło



arwam

Post autor: arwam » wt gru 01, 2009 11:18

Adamm,

ewentualnie zabija się w te śruby troszkę większy spline. zawsze pomaga ale po tym zabiegu koniecznie nowe śruby



dhaiver
....
Posty: 281
Rejestracja: wt paź 07, 2008 22:03

Post autor: dhaiver » wt gru 01, 2009 14:47

No i udało się,ledwo ledwo ale poszły,trzeba będzie normalne śruby kupić a nie jakieś śmieszne imbusy,wszystko już ustawilem do zdjęcia paska i zauważyłem że na trybie od wału niema znaku,na pompie wsadziłem bolec bo ładnie się zeszło,na kole wałka rozrządu też ładnie na znaku a na dola lipa,zrobiłem więc sam znak i po kolejnej kawce idę ściągać pasek.Zauważyłem że spod koła wałka rozrządu leci olej,wszystko zarzygane u dołu,pewnie nie ominie mnie wymiana uszczelniacza :grrr:



arwam

Post autor: arwam » wt gru 01, 2009 14:54

Maniuta,

znak masz okienku na sprzegle.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt gru 01, 2009 14:55

Maniuta, nie wiem czywiesz ale znak jest na kole zamachowym a nie zebatym z przodu ;/


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

dhaiver
....
Posty: 281
Rejestracja: wt paź 07, 2008 22:03

Post autor: dhaiver » wt gru 01, 2009 15:03

patrzyłem ale nie widać bo ciężko tam zajrzeć i zasyfione wszystko

[ Dodano: 01 Gru 2009 14:04 ]
a mój znak nie może być :chytry:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 52 gości