Strona 1 z 6

Jaka uszczelka pod głowicą

: pn lis 30, 2009 19:12
autor: Loczek
Witam, potrzebuję zidentyfikować rodzaj silnika w vw golf II 1.6D z 1985 roku, o numerze nadwozia wvwzzz19zfw453475. Przybieram się do wymiany w nim uszczelki pod głowicą i nie wiem jaka tam idzie, bo okazuje się, że w 1985 roku był rozłam i są cześci do lipca 1985 i od sierpnia 1985. Kolega mi natomiast mówi, że oprócz tego jest wyszczególnienie na grubość uszczelki i ilość wycięć/otworów (1,6 mm 1 otwór; 1,65 2 otwory; 1,7 3 otwory). Jakby mnie ktoś mógł oświecić, albo zidentyfikować po nr który podałem jaki jest oryginalny kod części, to by było fajnie :).

: pn lis 30, 2009 19:16
autor: bongo
Loczek pisze:Witam, potrzebuję zidentyfikować rodzaj silnika w vw golf II 1.6D z 1985 roku,
Najprościej będzie jak po prostu odczytasz symbol silnika na bloku..
A co do grubości uszczelki,musisz mieć taką samą jak stara,co nie stanowi najmniejszego problemu przy dostępności części.

: pn lis 30, 2009 19:31
autor: Loczek
Tak, ale problem jest taki, że mam dane jakie mam i muszę skołować na koniec tygodnia części i zawieźć dla dziadka na wieś :). Dlatego próbuję to tak zdalnie rozszyfrować, bo z nim się nie dogadam.

: pn lis 30, 2009 19:39
autor: Lipek81
Masz rok modelowy 1984 i tam szły jeszcze stare uszczelki. W roku modelowym też szły jeszcze stare, dopiero w modelowym 86 szły nowe.

: pn lis 30, 2009 19:44
autor: Loczek
Ok, a może orientujesz się jak z tymi wycięciami i grubościami, nie będzie krzywdy jak pójdzie najgrubsza z 3 wycięciami?

: wt gru 01, 2009 09:38
autor: Lipek81
Tutaj to już nie mam pojęcia. Wydaje mi się, że zasada jest taka, że jeżeli głowica jest splanowana o np. 0,1mm, to dajemy uszczelkę o 0,1mm grubszą, ale niech ktoś bardziej obeznany się wypowie.

: wt gru 01, 2009 14:07
autor: Toshiba
Lipek81 pisze:Wydaje mi się, że zasada jest taka, że jeżeli głowica jest splanowana o np. 0,1mm, to dajemy uszczelkę o 0,1mm grubszą, ale niech ktoś bardziej obeznany się wypowie.
Też mi się tak wydaje. Ja zawsze tak robiłem. W swojej ostatnio już dawałem "trójkę". Bo już miałem 3 razy planowaną głowicę.
No, przynajmniej tak mi mechanicy radzili. Ale może to błąd?

: wt gru 01, 2009 14:21
autor: roman58
Wystający tłok poza blok silnika jaka uszczelka
Przebieg pomiaru
W wypadku zamontowania nowych tłoków lub
bloku silnika z tłokami zmierzyć tłoki w położeniu
GZP. W zależności od wymiaru użyć prawidłowej
uszczelki pod głowicę, według poniższej tabeli.
Wystawanie tłoka ponad
krawędź bloku karby / otwory
0,91 mm do 1,0 mm 1
1,01 mm do 1,10 mm 2
1,11 mm do 1,20 mm 3
Uwaga
Jeżeli podczas pomiaru uzyskane zostaną różne wy-
niki ważny jest wynik z największą wartością.

: wt gru 01, 2009 14:23
autor: arwam
Loczek,
]
daj nam zdjęcie głowicy między 1 i 2 cylidrem i wtedy powiem Ci którąuszczelkję zamontować.
generalnie do D i TD masz dwa rodzaje uszczelek.
uszczelki do silników produkowanych przed 87' i po 87'
a co do tego jaką grubość wybrać to trzeba zmierzyć wystawanie tłoków z bloku w ich najwyższym położeniu.
jeśli masz silnik wyprodukowany po 87' to można założyć metalową uszczelkę od TDI.
będzie znacznie mocniejsza.

[ Dodano: 01 Gru 2009 13:26 ]
NightRider,

ja zawsze zakładam największą ale z tego względu że w swoje silniki więcej dmucham niż seria przewiduje.
co do tego że przy planowaniu się zakłada większą to jest to teoria wyssana z palca.

jeśli masz D lub TD to wtedy go troszkę doprężasz co0 pozytywnie w \pływa na poranny rozruch ale jeśli zaczynasz podkręcać znacznie wcześniej wystąpią objawy przeładowania.

[ Dodano: 01 Gru 2009 13:29 ]
Lipek81,
silniki na płytkach były montowane do 87' wiem bo mam w domu dwa golfy z 87' mój jest z pierwszej połowy i miałem silnik na płytkach który notabene znacznie wyżej można kręcić a drugi jest już z grudnia 87' i ma już głowicę na hydro, w obydwóch były wpisy które potwierdzały to że były to ori silniki

: wt gru 01, 2009 16:06
autor: Lipek81
No ja bazowałem na tom co w ETCE napisane - a tam numery katalogowe były takie same do oku 85, potem numer katalogowy się zmieniał. Być może była jeszcze jedna zmiana, której po prostu nie sprawdziłem - po roku 85.

: wt gru 01, 2009 16:43
autor: Toshiba
Przecież bloku się nie planuje to dlaczego trzeba mierzyć wystające tłoki z bloku, żeby sprawdzić jaką grubą uszczelkę kupić?
A jeśli nie wystają to przekręcić wałem?

: wt gru 01, 2009 16:55
autor: arwam
Lipek81,

może poprostu silniku były produkowane do 85 ale montowane były jeszcze do 87'
NightRider pisze:A jeśli nie wystają to przekręcić wałem?
kręcisz powoli wałem i mierzysz największe wychylenietłoka z bloku i tak po kolei wszystkie.

: wt gru 01, 2009 17:18
autor: Toshiba
arwam pisze:kręcisz powoli wałem i mierzysz największe wychylenietłoka z bloku i tak po kolei wszystkie.
Ok, dzięki Mistrzu. Trochę to dla mnie dziwne, że tak się dobiera uszczelkę. No ale Ty wiesz lepiej :)

: wt gru 01, 2009 17:19
autor: bongo
Przecież bloku się nie planuje to dlaczego trzeba mierzyć wystające tłoki z bloku, żeby sprawdzić jaką grubą uszczelkę kupić?
A jeśli nie wystają to przekręcić wałem?
Obrazek