Strona 1 z 4

małe obroty na biegu jałowym

: pn lis 30, 2009 17:47
autor: Mateoss18
Witam, otóż mam taki problem, że silnik z rana ma bardzo małe obroty, ok 700, trzęsie budą jak nie wiem, jak sie zagrzeje do ok.70 stopni to słychać cyknięcie z jakiegoś przekaźnika i obroty wpadają na 950. Dodam że pompa posiada ssanie półautomatyczne, nie ma linki.. Sprawdzałem wszystko, co było pisane na forum, wydatek szczątkowy ok, wszystkie świece odkręciłem i sprawdziłem na oku - grzeją wszystkie. Co może być jeszcze przyczyną?

: pn lis 30, 2009 19:36
autor: Haki
masz vaga to daj logi statyczne 000BS , 001, 004 , 007, 013
i zapodaj do działu diagnostyka ...

: pn lis 30, 2009 19:53
autor: munior
Za wiele logówto kolega Mateoss18, nie zapoda bo ma zwykłego TD eka bez kompa .Co do problemów z niskimi obrotami i cykającego przekażnika przy 70 stopniach to podejrzewam że świece żarowe grzeją ci cały czas do tych 70 stopni i obciażają bardzo alternator ,a obciążony alternator stawia duży opór dla silnika.Najprosciej przekonać się o tym podłączaj jakąś żaróweczkę pod listwę zasilającą świece .Jak świeci cały czas to masz przyczynę....

: pn lis 30, 2009 19:57
autor: Mateoss18
munior, jeśli by tak było jak mówisz, to co należy wtedy zrobić? co wymienić?

: pn lis 30, 2009 19:59
autor: Haki
Mateoss18 pisze:munior, jeśli by tak było jak mówisz, to co należy wtedy zrobić? co wymienić?

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=275212 może ten temacik Ci podejdzie ?

: pn lis 30, 2009 20:06
autor: Mateoss18
Haki, nie podejdzie, bo ja nie mam kompa, wszystko sie ustawia ręcznie.

: pn lis 30, 2009 20:11
autor: munior
Mateoss18 pisze:munior, jeśli by tak było jak mówisz, to co należy wtedy zrobić? co wymienić?
Sterownik świec żarowych ,ale najpierw sprawdż tak jak opisywałem :żaróweczka jeden biegun do minusa aku drugi do listwy świec

: wt gru 01, 2009 10:31
autor: Mateoss18
munior, zrobiłem tak jak mówisz i faktycznie jest napięcie na świecach;/ do wymiany jest przekaźnik? jaki ma nr?

: pt gru 04, 2009 22:24
autor: munior
No niestety ,do wymiany nie przekaznik tylko prawdopodobnie sterownik tzn.przekaznik z dodatkiem elektroniki .Niestety jaki to ci nie powiem bo co prawda mam 1,9 td aaz -eta ale w audi 80 a tu rozmieszczenie przekażników i numery są inne .Wydaje mi się że w golfie sterownik znajduje się pod kierownicą po prawej stronie ,ale niech wypowiedzą się ci co wiedzą to z całą pewnością...

: pt gru 04, 2009 22:30
autor: Mateoss18
munior, czy to nie jest czasami to podłużne u samej góry? - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 60a71.html

: sob gru 05, 2009 11:21
autor: munior
Niestety,nie wiem ale zawsze można wyciągnąć z gniazda i zobaczyć co się dzieje

: sob gru 05, 2009 16:46
autor: Mateoss18
dziś wyciągłem przekaźnik od świec, ten na samym dole po prawej stronie i... auto miało normalne obroty jakie powinno mieć, więc to może wina tego przekaźnika?

: sob gru 05, 2009 17:35
autor: KRZYSZTOF SKOCZEK
Mam takie same objawy. W warsztacie powiedzieli mi że winny jest regulator obrotów w pompie wtryskowej który po uruchomieniu auta powinien zwiększyć obroty a po osiągnięciu odpowiedniej temperatury je obniżyć do około 900.

Pozdrawiam.
Kris

: sob gru 05, 2009 20:23
autor: munior
KRZYSZTOF SKOCZEK pisze:W warsztacie powiedzieli mi że winny jest regulator obrotów w pompie wtryskowej który po uruchomieniu auta powinien zwiększyć obroty a po osiągnięciu odpowiedniej temperatury je obniżyć do około 900.
Może masz nowego typu pompę ,były takie po 95 roku.W pompach z cięgnęm przyspieszacza nie ma takich "bajerów"na szczęście...