Strona 1 z 2

ocena kata wtrysku oraz dawki paliwa silnik AHF

: sob lis 28, 2009 22:14
autor: czajaa22
Witam koledzy prosze o pomoc w ocenie tych wartosci. Nie wiem dokladnie gdzie sprawdzic dawki paliwa ale moze podpowiecie albo juz sa w dolaczonych screenach. Chcialem zmierzyc te wartosci gdzyz ostatno golfina ciezej odpala tzn dluzej musze krecic zeby zapalila i podczas tego telepie silonikiem przec jakies 2-3 sec. Kat wtrysku mama chyba bliski idealowi. w basic settings wartosi sa 38-40. w normalnej wartosi 55-59. Nie moge cos zaladowac wykresu timing




Prosze powiedzcie mi gdzie mam sprawdzic dawki paliwa.

: sob lis 28, 2009 22:16
autor: italiano_83
opis bloków vag
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

[ Dodano: 28 Lis 2009 21:23 ]
czajaa22 pisze:albo juz sa w dolaczonych screenach.
Gdzie ????

[ Dodano: 28 Lis 2009 21:31 ]
czajaa22 pisze:w basic settings wartosi sa 38-40
a powinien 49-51 i to może być powodem
czajaa22 pisze:ostatno golfina ciezej odpala

: sob lis 28, 2009 22:35
autor: czajaa22
italiano_83, sory screeeny nie poszly cos musialo sie nei zaladowac i nie moge zaladowac fot. No ale tak jak napisales moze byc to powodem tylko ta wartosc ma byc norlanie czy po przelaczeniu na basic setings?

: sob lis 28, 2009 22:39
autor: italiano_83
Tu jest opis ustawienia kata wtrysku - wszystko jest tam opisane profi :bigok:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
W uproszczeniu silnik rozgrzany 90C , (VAG-COM -> Engine -> Basic Settings -> grupa 000 -> pozycja 2) i tam powinno się zawierać w 49-51. (to ideał) lepiej żeby było więcej niż mniej, czyli powyżej 49..

: sob lis 28, 2009 22:42
autor: czajaa22
Obrazek

to wykres widac ze odbiega od norm czyli sweice raczje odpadaja i kat wtrysku jest problemem?

W ktorym bloku sprawdzic dawke paliwa bo jest kilka ktory blok i ktora wartosc?

: sob lis 28, 2009 22:48
autor: leon79
Kąt nie jest idealny, ale mieści sie w normie.

: sob lis 28, 2009 22:53
autor: czajaa22
no to jak wreszcie kolega italiano_83, pisze cos innego ze nie jest ok. Powiemtez ze po odpaleniu siwy dym leci jak silnik sie nagrzeje nie ma tego. a co do tej porade to chybaw silniku AHF troche inaczej sie ustawia kat ale moge sie mylic.

: sob lis 28, 2009 23:04
autor: leon79
przy takim kącie nie powinno byc wiekszych problemów z odpaleniem. Jesli chcesz idealnie, to zawsze mozesz go troche dygnąć.

: sob lis 28, 2009 23:11
autor: italiano_83
jak to zrobić w alh, agr asv,ahf
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=166146
Dawka - pozycja 2- vag/select/engine/meas block i wybierasz 001 ..

: sob lis 28, 2009 23:35
autor: czajaa22
italiano_83, ok spoko juz doczytalem dzieki. Co do dawki to tez troche za niska bo 5.0 wiec tez do ogarniecia. Najpierw wymienie swiece i zoabczym yczy cos to zmieni podczas porannego uruchamiania.

: sob lis 28, 2009 23:44
autor: leon79
Jesli temp bedzie pow 5 stopni, to swiece i tak nie są uzywane przy rozruchu.

: sob lis 28, 2009 23:52
autor: czajaa22
leon79, No ok to powiedz towim zdaniem w czym tkwi problem kopcenie na siwo do czasu az sie rozgrzeje czuc ropa spalona telepie silnikiem podczas rozruchu przes 2 sec normalnei czasami ostro zatrzesie. Swiece i tak wyeminie bo chyba nei byly wymieniane bardzo dawno.

: sob lis 28, 2009 23:55
autor: leon79
Jesli kąt bedzie ok, paliwo ok ( nie cofające się), to trzeba sprawdzic wtryski ( daj 013, to zobaczymy jak korekcje).

[ Dodano: 28 Lis 2009 22:57 ]
Poza tym, zdrowe tdi przy temp zew 5-10 stopni nie potrzebuje swiec do uruchomienia.

: ndz lis 29, 2009 00:03
autor: PinkFloyd
czajaa22 pisze:leon79, No ok to powiedz towim zdaniem w czym tkwi problem kopcenie na siwo do czasu az sie rozgrzeje czuc ropa spalona telepie silnikiem podczas rozruchu przes 2 sec normalnei czasami ostro zatrzesie. Swiece i tak wyeminie bo chyba nei byly wymieniane bardzo dawno.
Do sparwdzenia kat wtrysku ( ustawic na optimum ) , pęcherzyki powietrza w układzie- wyeliminować, świece żarowe ( po uruchomieniu zawsze zimnego silnika jezeli temp. wody jest mniejsza niz 64 st dogrzewaja komory - silnik nie telepie po uruchomieniu i nie kopci na biało ) , sprzawdzic rozrusznik ( ma krecic jak szlifierka tak szybko ze nie policzysz suwów jego pracy ) - jak nie do wymiany tulejki i szczotkotrzymacz ze szczotakimi mimo ze sa dobre- jak sa przegrzane obcinaja duzo amperów i trzeba dłużej kercic zeby silnik zaskoczył, aku o pradzie rozruchu więkrzym niz 640A ( wg EN ) , jak dalej zle z paleniem to kopsnac vagiem dawke rozruchową na maksa i ustawic w adaptacjach blok 12 na wartosc 32680 wtedy swiece rano grzeja jak tem płynu spadnie ponizej 14st