Strona 1 z 2

Silnik 1V się zapowietrza.

: sob lis 28, 2009 19:05
autor: finch
Witam

GOLF MK II 1.6 TD 1V. SIlnik wcześniej palił od strzała, ostatnio stał przez jakieś 3 miechy i w tej chwili wrzuciłem go do auta. Na początku miałem problem z zapalaniem, biały dym i w wężyku zasilającym po zgaszeniu zawsze cofała się bańka powietrza, tak jest cały czas(wtedy pomógł hol). W układzie jest założony nowy filtr paliwa-bosch(z podgrzewaczem) myślałem że jest to wina wężyka doprowadzającego ropę więc zabrałem całość do zakładu hydrauliki siłowej gdzie zakuli nowy wąż. Dodatkowo kupiłem nowe podkładki miedziane które wymieniłem wraz z wężem.
Myślałem że jest to wina małej ilości paliwa w zbiorniku-wlałem 10 litrów. Po nocy zapalenie samochodu jest nie możliwe-nawet się nie odezwie, tylko pych. Kręcąc go z wydechu leci biały dymek stąd wiem że w układzie wtryskowym pojawia się powietrze, pytanie tylko skąd? Zauważyłem też że jak go zostawię powiedzmy na 30 minut to muszę go chwilę pokręcić żeby zagadał, jeżeli zgaszę i chce zapalić ponownie nie ma problemu.

Moje idee już się powoli wyczerpują, może ktoś przerabiał już ten temat w swoim VW i będzie potrafił coś podpowiedzieć. Jeżeli coś jest nie jasne to pytajcie, postaram się dopowiedzieć.

Pozdrawiam
finch

: sob lis 28, 2009 19:38
autor: patryk18
kolego ja tak miałem musisz uszczelnić górę pompy a narazie możesz założyć zaworek zwrotny przed pompą

: sob lis 28, 2009 19:44
autor: finch
patryk18 pisze:kolego... musisz uszczelnić górę pompy...

Dzięki za odpowiedź.

Co masz na myśli, bo nie do końca rozumiem :chytry:

: sob lis 28, 2009 20:07
autor: patryk18
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=100486
poczytaj wszystko jest opisane

: sob lis 28, 2009 21:21
autor: finch
Z tego co zrozumiałem to chodzi o o-ring na wałku cięgna gazu?

: sob lis 28, 2009 22:47
autor: oldstaszek
Gdyby oring na wałku "gazu" puszczał to miałbyś wyciek w tym miejscu.
Stał pół roku - mogą być problemy z brudami pochodzącymi z paliwa jakie odparowało w tym czasie.
Cofający się pęcherzyk powietrza nie oznacza utraty szczelności a jedynie że gdzieś w układzie powietrze ma możliwość"zawieszania".
Czym innym jest cofanie się paliwa - wówczas na jakiś czas sprawę załatwia dodatkowy zaworek zwrotny montowany na przewodzie paliwowym.
Zaglądnij jeszcze na pompę od strony rozrządu - czy się nie"poci"(po zgaszeniu) - oznaka utraty szczelności na simmeringu oraz zużycie tulejek wałka napędowego daje w efekcie zasysanie powietrza przez pompę przetłaczającą jaka znajduje się wewnątrz pompy.
Tyle na początek... :pub:

: sob lis 28, 2009 22:50
autor: Ł-u-k-a-s-z
dokladnie mialem to samo po naprawie ustapilo :grin:

: sob lis 28, 2009 23:00
autor: finch
PROXII możesz jaśniej? (Co miałeś bo nie rozumiem)

oldstaszek ta pompa jest cała "spocona" i nie chce w nią inwestować ponieważ ustępuje ona miejsca pompie z LDA tylko na razie mam za dużo wydatków związanych z rejestracją tego samochodu więc i z $$ cienizna ;/

Interesuje mnie jak ją zreanimować małym kosztem żeby pracowała tak jak poprzednio

: sob lis 28, 2009 23:15
autor: Michał_1977
finch, a nypli przykręcających węże paliwa przy pompie nie pomyliłeś :chytry: ?

: sob lis 28, 2009 23:19
autor: finch
Michaś_1977 nie ma takiej opcji, ponieważ sam ten silnik demontowałem i jeździłem przed demontażem. Poza tym węże na pompie nie były ściągane-odpinałem wszystko od filtra ;)

: sob lis 28, 2009 23:20
autor: Michał_1977
Jak już zaskoczy to klepie głośniej?
Może wtryski wiszą?

: sob lis 28, 2009 23:26
autor: finch
Właśnie co do jego chodu nie zauważyłem różnicy.

: sob lis 28, 2009 23:34
autor: Michał_1977
Jeżeli nie ruszałeś rozrządu i wszystko jest tak jak wcześniej,to układ paliwowy bym sprawdzał w pierwszej kolejności,a wtryski najpierw.
Silnik stał,więc mógł się zrobić osad...

: sob lis 28, 2009 23:40
autor: finch
Nic nie było ruszane, silnik jak chodził tak został wyjęty i przełożony do drugiego samochodu. Już mi czacha dymi od tego co to może być. W sumie końcówki i tak chce wymieniać na te od JR tak więc chyba trza będzie się zaopatrzyć w nowe i do warsztatu.