Strona 1 z 1
Niespotykany problem z obrotami ;/
: sob lis 28, 2009 00:12
autor: sebusss
Witam. Mam problem z obrotami, wiem ze juz nie raz byl ten temat poruszany ale w nigdzi nie znalazłem tego co u mnie. Mianowicie wszystko na pozór jest w porządku, zarówno prędkościomierz, jak i obrotomierz idą normalnie, ale jak przekrocze prędkość 110 km/h, bądź wskazówka obrotomierza zbliża się do drugiej kreski przed 3 to zegary (oba) spadają na dół choć samochód nie gaśnie i normalnie dalej moze jechac a nawet zwiększać prędkość! przy tym gdy to sie dzieje zaczyna mrógać lampka oleju.
PROSZE o pomoc jeśli ktoś wie o co chodzi tylko mowie od razu ze to moje pierwsze auto i ie bardzo sie znam wiec prosze o wyrozumiałość w stosowaniu fachowych pojęć
Z góry dzieki wszystkim
jeśłi temat znajduje sie w złym miejscu to proszę o przeniesienie.
: sob lis 28, 2009 00:19
autor: t0mal
Pasek się ślizga, lub uszkodzony regulator napięcia w alternatorze, miernik w łapę i sprawdzaj napięcia.
Jeśli napięcia się zgadzają to problem tkwi w liczniku.
: sob lis 28, 2009 10:42
autor: mono_
podpenij go pod komputer i sprawdz obroty podczas jazdy (*wtedy kiedy ci spadaja) jezeli na komputerze bedzie 3 tys obrotow a wskazowka bedzie na 1 tys to licznik masz wadliwy.
: sob lis 28, 2009 11:10
autor: Balugass
mono_, pod komputer
mozesz ewentualnie właczyc funkcje pokazywania obrotów w okienku tam gdzie sa kilometry napisane i zobacz co sie dzieje:)poszukaj na forum bo jest o właczaniu cyfrowego obrotomierza
[ Dodano: 28 Lis 2009 10:23 ]
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=235766 tutaj masz
: sob lis 28, 2009 12:39
autor: sebusss
no dzieki
dzisiaj sprawdze to napiecie, ale co do innych rad to przykro mi ale komputerka nie mamw aucie
dzieki wielkie dam znac co i jak jak sprawdze napiecie!
[ Dodano: 28 Lis 2009 12:35 ]
a wiec tak:
1. nie mam czym sprawdzic poki co tego napiecia;/ jak bede mial to dam znac co i jak
2. ten sposob z licznikiem tez mi nie działa. mam problem w takiej postaci ze moge włączyc tylko cyferki 1, 2 lub napis del. a na dodatek jak uruchamiam silnik to zawsze przez chwile ta 2 miga.
3. jest jeszcze cos co zauwazyłem chwile przed spadkiem wskazówek światło zaczyna mrógać. nie jest to jakies straszne mruganie ale zauważalne golym okiem. moze to wam cos podpowie? ;] licze na pomoc fachowców bo sam to raczej nic nie zrobie ;p
: sob lis 28, 2009 13:35
autor: mono_
no jak nie masz komputerka w aucie? A co zarzadza twoim samochodem ?
Masz jednostke sterujaca ale nie masz w kokpicie jedynie mozliwosci przegladania poszczegolnych parametrow.
: sob lis 28, 2009 13:53
autor: sebusss
mono_ pisze:no jak nie masz komputerka w aucie? A co zarzadza twoim samochodem ?
Masz jednostke sterujaca ale nie masz w kokpicie jedynie mozliwosci przegladania poszczegolnych parametrow.
całkiem możliwe , ale przeciez juz mowilem ze nie znam sie wiec jak mowie cos nieprawdziwego to prosze brac na to poprawke ze sie nie znam
no tak jak mowisz wejscia nigdzie nie mam w srodku zeby sie podłączyc do kompa. a bynajmniej takowego nie widze.
: sob lis 28, 2009 14:01
autor: mono_
jak masz golfa III to juz ci pisze gdzie masz wtyczke
Wyjmij popielniczke przednia i z prawej (tuz obok popielniczki) jest taka klapka przesun ja w miejsce wyjetej popielniczki i ukaze sie Tobie piekny wtyk przypominajacy złacze LPT. Kupujesz przewod na allegro za 40 zł bierzesz dzieciakom laptopa, czytasz na forum jakiego programu uzyc, i juz masz pokazane wszystkie bledy:) Mozesz je nawet wykasowac jak masz ochote.
: sob lis 28, 2009 16:07
autor: Balugass
mono_, on ma aaz a nie 1z czy afn ten silnik nie ma kompa i nie mieszajcie dla chłopaka w głowie jedyny ala komputerek to w liczniku jest i tam mozna wlaczyc np wlasnie cyfrowy obrotek:)
: sob lis 28, 2009 17:40
autor: sebusss
poszedłem i sprawdziłczy faktycznie jest tam to wejscie do podłączenia i okazuje sie ze na dwa miejsca obok przycisku grzania szyby tylnej to ktos zamontował antywłamywacz. no wiecie taki guzik ze naciskasz i nie mozna odpalic silnika, dopoki nie nacisnie sie tego drugi raz. nie wiem moze tam jest ta wtyczka, ale ja nie moge tego guzika sciagnac od tego 'antywłamania'
a co do licznika z elektrycznym obrotomierzem to juz mowilem ze probowałem ale moge włączyc cyfry 1,2 albo del. nie mam az 8 cyfr tak jak bylo w podanym linku.
kurde juz mnie to powoli wkurza bo normalnie jezdzic nie moge
: sob lis 28, 2009 17:56
autor: KrystO
Miałem podobną sytuację z tym że do opadających obrotów i prędkości dochodziło u mnie do kasowania przebiegu dziennego i przestawiania się zegarka(12:00).
Wina była w kabelku masowym(wychodzi z wtyku 17-pinowego) który jest przykręcony w miejscu gdzie z głowicy wychodzi króciec do nagrzewnicy.
: sob lis 28, 2009 18:34
autor: sebusss
KrystO pisze:Miałem podobną sytuację z tym że do opadających obrotów i prędkości dochodziło u mnie do kasowania przebiegu dziennego i przestawiania się zegarka(12:00).
Wina była w kabelku masowym(wychodzi z wtyku 17-pinowego) który jest przykręcony w miejscu gdzie z głowicy wychodzi króciec do nagrzewnicy.
[url=http://images39.fotosik.pl/229/ba10d0f545686bfcm.jpg]Obrazek[/URL]
u mnie czasami równiez zdarzyło sie ze zegarek sie wyzerował i licznik dzienny. a w jaki sposob to naprawiłes?
kurcze fajnie by bylo jak bym nie musiał ponosic zadnych kosztów
: sob lis 28, 2009 19:10
autor: KrystO
W miejscu zaznaczonym na zdjęciu oberwał mi się kabel masowy od oczka.
Oczko przykręcane nakrętką na kluczyk 8. Tam są dwa takie kabelki i one wchodzą do tego wtyku(patrz załącznik).
: sob lis 28, 2009 19:31
autor: sebusss
ok. dzieki jutro to sprawdze bo dzisiaj po ciemku to juz nie ma co. sprawdze i jutro dam znac ale dzieki wielkie
[ Dodano: 01 Gru 2009 19:55 ]
sorki ze dopiero dzis.
jeśli chodzi o kabelki to sa w stanie nienaruszonym wszystko z nimi ok. ale na dniach jeszcze pojade do elektryka zeby sprawdził wszystko dokładnie. romawiałem z kumplem który mial cos podobnego i własnie u niego problemem były również te kabelki dlatego bede szukał w tym kierunku. dzieki za pomoc wszystkim!