migająca kontrolka oleju i gąg

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

woojas25
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 23:46
Lokalizacja: z libiąża

migająca kontrolka oleju i gąg

Post autor: woojas25 » pt lis 27, 2009 22:36

czesc koledzy , wiem że było o tym dużo na forum , ale prosił bym o porade zdarzyło mi sie ostatnio że jadąc z predkoscia 160 km/h przez jakies 50 km non stop ze stałymi obrotami zaczeła mi migac kontrolka oleju przez jakies 5sekund i bimbał gąg momentalnie zwolniłem nie zatrzymując sie i po chwili przestała zaczymałem sie sprawdzam olej wszystko ok , wiec jade dalej i ok ,założyłem nowe czujniki, po ok dwuch tygodniach jade znowu i zaś tak samo na vhwile kontrolka i gąg ,(olej wymieniałem 3 tys temu) nigdy wczesniej tak sie nie robiło , zauważyłem ze tak sie robi tylko jak jade z dużą predkoscia (profilaktycznie zmieniłem jeszcze dzisiaj filtr oleju może on coś konci) co najczesciej pada jak sie dzieje cos takiego? przebieg 400 tys tdi 1z oleju nie bieże i, silnik b ładnie chodzi , obrotomierz nie spada
Ostatnio zmieniony pt lis 27, 2009 23:25 przez woojas25, łącznie zmieniany 2 razy.



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » pt lis 27, 2009 22:58

wg. literatury którą mi sie zdarzyło przeczytać, może być to wina zbyt dużej temperatury oleju. Jeżeli długo pałowałeś go te 160km/h (obroty pewnie ze 3-3.5k?) to olej się zagrzał, stał się mniej lepki, i czujnik to zauważył. Czujnik temp oleju pozwoliłby Ci na kontrole temperatury, co jeżeli często robisz takie trasy na pewno by Ci się przydało.

Ale niech się wypowie ktoś kompetentny ;)



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » pt lis 27, 2009 22:59

woojas25 pisze:3000 tys
jak to czytać ?? jak już 3000 to bez tyś, bo wtedy to co wyjdzie 3.000.000 km ???
160km/h to ile on ma obr/min ?? pewnie olej się przegrzewa i tarci lepkość, spada ciśnienie i kontrolka miga...


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

woojas25
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 23:46
Lokalizacja: z libiąża

Post autor: woojas25 » pt lis 27, 2009 23:27

to co koledzy radzicie olac sprawe? jezdze cały czas na castrolu 10/40 , a on ostatnio dosc potaniał , moze cos z nim nie teges



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » pt lis 27, 2009 23:49

Miałem taki przypadek Szaron 2.0 benzyna i był przytkany smok pompy oleju właśnie z tego castrolu robi się na ścianach silnika taki spalony nalot który oblatuje do oleju a siatka go zatrzymuje i się zatyka.I takie były objawy brzęczyk i świeci olej.Po wyczyszczeniu smoka wszystko wróciło do normy.



mono_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 22:48
Lokalizacja: slask
Kontakt:

Post autor: mono_ » sob lis 28, 2009 10:45

wlej inny olej, z wyzszej pójki i zobaczysz co sie dzieje.



woojas25
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 23:46
Lokalizacja: z libiąża

Post autor: woojas25 » sob lis 28, 2009 10:54

padają pompy oleju w 1z?

[ Dodano: Sob Lis 28, 2009 09:55 ]
padają pompy oleju w 1z? , tylko czemu sie to dzieje bardzo rzadko doslownie 2 razy przez jakies 3 tys km



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości