Strona 1 z 1

CADDY II jak MK5 - Problem z moca, za duże ciśnienie turbiny

: czw lis 26, 2009 21:29
autor: piratrr
Witam,

Mimo że to forum golfa postanowilem opisac swoj problem tutaj i licze na pomoc :) Posiadam VW CADDY II 2005 rok TDI 105KM na pompowtryskach. Wiec to prawie MK5 patrzac na silnik i przednie zawieszenie :grin:

Problem dotyczy braku mocy powyzej 2tys obrotow a predkosc maksymalna 100km/h. Bylem na zwyklej diagnozie i komputer pokazal cos w stylu za duze cisnienie w ukladzie turbiny - czyli najprawdopodobniej problem z otwieraniem/zamykaniem turbiny. Pogrzebalem forum i z podobnych tematow wywnioskowalem ze moze to byc problem z zaworem N75. Niestety w tym silniku nie moglem odnalezc tego zawaru i w tej chwili brakuje mi pomyslow gdzie go szukac. Moze ktos z forumowiczow udzieli wskazowek?

Generalnie chcialbym prosic o namiary na dobry warsztat w województwie war-maz lub kujawsko-pomor gdzie bedzie mozna zebrac logi dynamiczne i pozadnie zidentyfikowac usterke, najlepiej ktos z forumowiczow z przyjaznym cennikiem :grin:

Z gory wielkie dzieki za pomoc.

: czw lis 26, 2009 21:44
autor: Shmatan
Za duże ciśnienie - przeładowanie.

Mój głos na zapieczone kierownice w turbinie - jest na forum fotoporada jak to wyczyścić. Kierownice zapiekają sie głównie przez psj, czyli jazde na niskich obrotach, lekko wciskając gaz. Po naprawie postaraj się czasem (chociaż raz w tygodniu, ale najlepiej zawsze kiedy masz okazje) go przygazować jak będzie ciepły, czy potrzymać z gazem w podłodze na trasie, no i jak masz rozgrzany silnik to wyrób sobie nawyk zmiany biegu koło 2.5-3k - podziękuje Ci zarówno turbo jak i dwumas

: czw lis 26, 2009 22:14
autor: piratrr
W tej chwili wykluczam problem z kierownicami. Sprawdzalem zakres sztangi i ma na pewno co najmniej 2cm. Podczas uruchomienia silnika sztanga wchodzi na maksa w gore, przy przegazowkach rowniez sie porusza. Silnik ma 120tys przebiegu a ja mam raczej ciezka noge wiec turbo powinno byc w nienajgorszym stanie. Problem objawil sie po dluzszym postoju auta - okolo miesiaca. Raz ustapil samoistnie ale teraz znowu wystepuje.

: pt lis 27, 2009 02:11
autor: Sztomel
piratrr pisze:wywnioskowalem ze moze to byc problem z zaworem N75. Niestety w tym silniku nie moglem odnalezc tego zawaru i w tej chwili brakuje mi pomyslow gdzie go szukac. Moze ktos z forumowiczow udzieli wskazowek?
tu masz schemat podciśnień na przykładzie silnika BKC ale w Twoim (przypuszczam, że masz silnik o oznaczeniu BJB) jest takie samo sterowanie podciśnieniami i identyczny zespolony zawór magnetyczny pełniący funkcję starszych oddzielnych elektrozaworów N18 i N75, trafisz do tego zaworu idąc po wężykach podciśnienia gdyż wszystkie się w nim zbiegają, ten wężyk oznaczony "P6" idzie właśnie od siłownika podciśnienia sterującego zmienną geometrią łopatek turbiny :
Obrazek

: pt lis 27, 2009 11:30
autor: piratrr
Dzieki za ten schemacik. To duzo wyjasnia ale z drugiej strony generuje pytanie - jak zweryfikowac czy taka centralka dziala poprawnie....?

: pt lis 27, 2009 12:44
autor: Sztomel
piratrr pisze:jak zweryfikowac czy taka centralka dziala poprawnie....?
przeprowadzając test elementów wykonawczych Vagiem.

: pt lis 27, 2009 13:24
autor: piratrr
Tak tez mam zamiar zrobic, tylko na ta chwile nie znalazlem nikogo w mojej okolicy z odpowiednimi "umiejetnosciami". Moze jestescie w stanie polecic kogos z okolic Grudziądza / Olsztyna?

[ Dodano: 27 Lis 2009 14:53 ]
Czy moze ktoś z forumowiczow spotkal sie podobnym problemem w silniku BJB? Jaka byla diagnoza?