Strona 1 z 1

Auto nie odpala. Diagnoza - pompa wtryskowa (?)

: śr lis 25, 2009 14:03
autor: Viteq
Problem wygląda następująco:

Golfik MK3 1,9 TDI. Jakiś miesiąc, moze trochę więcej po remoncie silnika. Od tego czasu śmigał bez problemu. Aż nagle w zeszłym tygodniu pojechałem do kumpla a wieczorem jak miałem wracać do domu samochód nie odpalił. Dokładniej: po pierwszym przekręceniu zaskoczył, warknął i zgasł. Po drugim to samo. Za trzecim razem już nie zaskoczył. Kumpel który trochę bardziej zna sie na mechanice ode mnie próbował go reanimować ale poległ. Jego wujek, który jest mechanikiem po sprawdzeniu stwierdził że najprawdopodobniej padła pompa wtryskowa.

Sęk w tym że trochę poszukałem na tym forum i z tego co się doczytałem to są jakieś objawy że pompa ma nawalić, że to się nie dzieje tak od razu. A tu nic, samochód jeździł, palił a nagle padł. Bez ostrzeżenia.

Moje pytanie czy to na pewno pompa czy objawy mogą pasować do czegoś innego?

A drugie pytanie to czy ktoś jest w stanie polecić dobry serwis regenerujący pompy wtryskowe we Wrocławiu. Przybliżone ceny tez mile widziane

: śr lis 25, 2009 14:11
autor: Marcin TDI
kolego a filtr paliwa kiedy zmieniales?

[ Dodano: 25 Lis 2009 13:13 ]
jeszcze moze byc imobilajzer przyczyna

: śr lis 25, 2009 14:30
autor: Viteq
tedeI 66kw pisze:kolego a filtr paliwa kiedy zmieniales?
próbowali (znajomy z wójkiem) jakoś obejść bez filtra i to nic nie zmieniało przez co go wyeliminowali jako podejrzanego

a immo chyba nie posiadam, jakiś czas temu zmieniałem sterownik centralnego na taki ze scyzorykami i nie przekładałem żadnych pestek z kluczyków.

: śr lis 25, 2009 14:34
autor: Ceglarz
Viteq, Czasem gdy zapali i gaśnie po chwili to pada kostka, bez vaga ciężko cokolwiek poradzić. Sprawdź czy na wtryski idzie paliwo.

: śr lis 25, 2009 14:36
autor: Marcin TDI
Ceglarz pisze:Czasem gdy zapali i gaśnie po chwili to pada kostka
ta kostka to tez moze byc przyczyna. kosztuje cos okolo 20zl

: śr lis 25, 2009 15:10
autor: silesian_boy
Na poczatku sprawdz sobie czy jak masz kluczyk w pozycji zaplon to czy na chwile wlacza sie spirala od swiec i czy masz napiecie na zaworku w pompie do ktorego dochodzi czarno-bialy kabelek. Jesli zapala sie i jest napiecie to zobacz z kims czy jak krecisz rozrusznikiem to w przewodzie paliwowym przed pompa leci paliwko, czy nie leci czy moze pol na pol z powietrzem (przezroczysty jest). I napisz co i jak potem mozna dalej kombinowac. Jak masz znajomego z vagiem to mozna sprawdzic bledy czy nie ma bledu immo lub nastawnika.

: śr lis 25, 2009 23:59
autor: Viteq
Ceglarz pisze:Czasem gdy zapali i gaśnie po chwili to pada kostka
tedeI 66kw pisze:ta kostka to tez moze byc przyczyna.

o jaką kostkę chodzi?

: czw lis 26, 2009 00:55
autor: Ceglarz
Viteq, Kostkę stacyjki.

: czw lis 26, 2009 01:45
autor: Viteq
silesian_boy pisze:Jak masz znajomego z vagiem to mozna sprawdzic bledy czy nie ma bledu immo lub nastawnika.
co do Vag'a to nie mam nokogo kto by to posiadał ale kiedyś zastanawiałem sie nad sprawieniem sobie czegoś takiego. Zwłaszcza że wiem że to czasem może oszczędzić mnóstwo kosztów. Chociażby w tym przypadku gdyby się okazało że wyrzut kasy na naprawę pompy byłby zbędny.

Sęk w tym że allegro tego mnóstwo i nie wiem co by było ok. Ktoś w temacie vagów się może orientuje bardziej? Chodzi mi o to czy zestaw tego typu:
http://www.allegro.pl/item822361463_nap ... ta_pl.html

wystarczyłby do amatorskiego zdiagnozowania auta i ewentualnie pokasowania jakichś błędów? Niby jest tu wszystko i wyjaśnione łopatologicznie. Na pierwszy rzut oka wygląda na dobry zestaw na początek samodzielnej zabawy vagiem.

: czw lis 26, 2009 09:41
autor: roman58
Sprawdź zasilanie na zaworze w pompie wtryskowej jak nie ma to przekaźnik 109.Albo podepnij na krótko prosto z akumulatora.

: czw lis 26, 2009 11:50
autor: evolution
Viteq, to co opisujesz moze byc spowodowane immo ( jesli chcesz sprawdzic czy masz na pewno wlacz zaplon i pojdz na 5 minut wroc jak kontrolka swiec miga masz immo zblokowane) inne roziwazanie to brak zasilania na ecu pompe ewentualnie przestawia ci sie kolko na wale, co do braku osob z wagiem mozesz podbic do mnie :P

: czw lis 26, 2009 12:07
autor: Viteq
evolution pisze:co do braku osob z wagiem mozesz podbic do mnie
z podbijaniem gdziekolwiek to teraz lipa bo auto stoi nieruchawe. Zresztą chciałbym mieć na własność jakiś prosty zestaw żeby sobie na własną rękę w razie potrzeby podiagnozować, pokasować błędy itd. stąd pytanie o tą aukcję.
evolution pisze:jesli chcesz sprawdzic czy masz na pewno wlacz zaplon i pojdz na 5 minut wroc jak kontrolka swiec miga masz immo zblokowane
dobrze rozumiem że w przypadku zablokowanego immo kontrolka świec ma zacząć migać po około 5 minutach? czy ma migać od momentu przekręcenia kluczyka i po 5 minutach ma dalej nie przestawać? Bo u mnie po przekręceniu kluczyka zachowuje sie normalnie (jak na tą temperaturę otoczenia). Zapala sie może na 2 sekundy po czym gaśnie.

: czw lis 26, 2009 12:43
autor: fachowiec26
Viteq pisze:próbowali (znajomy z wójkiem) jakoś obejść bez filtra i to nic nie zmieniało przez co go wyeliminowali jako podejrzanego
a do filtra dochodzi wogole paliwo??
ja tez tak mialem szukalem niewiadomo czego a okazalo sie ze juz w tym wkladzie co jest w baku (pod siedzeniem) zaworek byl zatkany przez co pompa nieumiala zaciagnac wogole paliwka wymienilem to i jest ok
sprobój do weza ktorym leci paliwo spowrotem dmuchnac powietrze i sprawdz czy tym 2 wezem ci poleci paliwo o ile dobrze pamietam to tak to robilem

: pt lis 27, 2009 00:58
autor: Viteq
evolution pisze:opisujesz moze byc spowodowane immo
spróbowałem z tym kluczykiem, świece gasną zaraz po przekręceniu, później już nie nie zapalają więc immo to to raczej nie jest
fachowiec26 pisze:pompa nieumiala zaciagnac wogole paliwka
wspomniany wczesniej wujek mojego kumpla podłączył w układ (niestety nie jestem w stanie nakreślić w którym miejscu) jakąś ręczną pompkę którą próbował zaciągać paliwo i w ten sposób podobno idzie.

tyle wiem na obecną chwilę, auto stoi u kumpla z którym się ciągle rozmijam w tym tygodniu bo gdy on wraca z pierwszej zmiany to ja idę na drugą.

[ Dodano: 02 Gru 2009 14:35 ]
Jak podłączyłem kompa do auta to w Vag-Com wyskoczyły mi 2 błędy:

01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)
31-00 - Open or Short to Ground

00532 - Supply Voltage B+
27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Readiness: N/A



przy czym ten drugi zniknął po skasowaniu błędów.