Strona 1 z 1

Temperatura silnika MK3 1,9 TD

: wt lis 24, 2009 19:24
autor: pio76
Witam w jakim położeniu powinna być wskazówka zegara temp. silnika, u mnie wychyla się ona w czasie jazdy prawie trochę brakuje na następną kreskę po 70, a niekiedy np. teraz jest prawie równo z 70,chyba trochę za mało, a wiatraki włączają się jak wskazówka dojdzie na sam środek, czy to prawidłowo? Jakie to są temp. czy na środku jest 90 stopni. Dodam że termostat wymieniałem w tamtym roku, może czujnik jest walnięty ale wtedy chyba by nie wskazywało nic a jak dojdzie na połowę to wiatrak kręci. Czy można sprawdzić termostat nie wyciągając go, temp w aucie ok. grzeje i to dość szybko się nagrzewa w wewnątrz. POZDRO

: wt lis 24, 2009 20:38
autor: kwietek
Były różne termostaty i termowyłączniki. Jeśli masz termostat 82 stopni i termowyłączk 87/95 stopni to wszystko jest ok. Jeśli jednak masz termostat 87 stopni i wyłącznik 95/102 wskazania są zbyt niskie. Dzieje się tak gdy wskaźnik dostaje za małe napięcie, z reguły zaczyna się od sprawdzenia stabilizatora napięcia i połączeń lutowanych.

: wt lis 24, 2009 21:55
autor: 21Golfista21
to, że termostat ma rok nie świadczy o tym że jest dobry. Sprawdzić go to raczej trzeba wyjąć do garnka z wodą i patrzeć kiedy się otworzy jak gotujesz wodę:P

: wt lis 24, 2009 22:44
autor: kwietek
21Golfista21, niestety masz racje wszyscy się na te tandety skarżą...
pio76, dla formalności podaj rocznik auta, bo jeśli masz po 95 roku - raczej termostat (wskaźnik nie wychodzi ponad 90 gdy włączają się wiatraki) jeśli przed 95 rokiem wskaźnik powinien znajdować się od 90 do 100 stopni - zakładając że masz najbardziej typowe parametry czyli 87 i 95/102

: śr lis 25, 2009 19:05
autor: pio76
rocznik 93r. listopad, 1,9TD, ale ile to jest stopni na środkowej kresce zegara bo nie ma tam oznaczenia, jak mówiłem dojdzie na środek i włącza wiatraki

: śr lis 25, 2009 19:54
autor: kwietek
Na środku jest 90 stopni. Błąd wskazania to ok 10 stopni, mieści się to w granicy tolerancji. Ale jeśli Cie to denerwuje i chcesz temu zaradzić po pierwsze upewnij się że termowyłącznik jest 95 / 102 (musisz przyświecić latarką i na boku jego nakrętki jest nabity numer części i temperatura załączenia I i II biegu). Jak będzie inny - wszystko działa prawidłowo bo poprostu ktoś taki założył bo bał się przegrzania. Jeśli będzie właśnie 95/102 zacznij od tego co pisałem czyli sprawdzenia lutowań w zegarach i stabilizatora napięcia (jeśli ten jest wadliwy poziom paliwa również będzie zaniżany). Czujnik do zegarów jak byś chciał wymieniać to dopiero na samym końcu bo jest bardzo drogi, a wskazania mogą się wcale nie zmienić.

: sob lis 28, 2009 20:22
autor: pio76
kwietek, a gdzie szukać tego termowyłącznika, sory ale nie bardzo się orientuje
a najbardziej chodzi mi o to czy te wskazania co wskazuje mi mój zegar nie są za niską temp. dla silnika (tylko teraz nie wiadomo czy zegar źle odczytuje a temp. silnika jest o.k, czy zegar działa prawidłowo i taką ma silnik temp., ... o to jest pytanie????) Dzięki za porady, pozdro!!!

: sob lis 28, 2009 22:31
autor: kwietek
Termowyłącznik jest w chłodnicy od strony silnika, wygląda jak duża wąska nakrętka z plastikową wtyczką, wpięte są do niego 3 kable jedyna rzecz wkręcona w chłodnicę. Na którymś boku tej nakrętki nabite są numery, ale by je odczytać musisz odpiąć wtyczkę z kablami wyczyścić nakrętkę i przyświecić latarką. Musisz odczytać albo temperaturę, albo 9 cyfrowy numer części w zależności co będzie widoczne. Wtedy będzie wszystko jasne :)