Strona 1 z 3
EGR 1.9 TDI 100 KM AXR
: ndz lis 22, 2009 20:02
autor: marzio1
Witam wszystkich posiadam golfa IV 1.9 tdi 100 KM kod silnika AXR zapalila mi sie ostatno kontrolka silnika wiec pojechalem na komputer wiec po odczytaniu bledow diagnosta ustrzelil egr probowalem go wyczyscic ale dalo to mizerne rezultaty. kontrolka zapalila sie ponownie sprawdzalem podcisnienie dochodzace do egr i faktycznie zasysa natomias w w egr jest mocna sprezyna i trzeba uzyc niewielkiej sily aby zawor otwozyc. pytanie moje jest nastepujace czy po podlaczeniu wezyka do membrany egr i zassysanu powinna byc taka sytuacja ze zasysam i zasysam i mam wrazenie jak by membrana byla dziurawa a nastepnie jak probowalem w na dmuchnac to tak jak by byla zatkana? Z gory serdecznie dziekuje.
: ndz lis 22, 2009 20:31
autor: Pyton50
Który masz rocznik tego AXRa?
: ndz lis 22, 2009 20:51
autor: marzio1
2004 rok
: ndz lis 22, 2009 20:58
autor: edzio
marzio1 pisze:sytuacja ze zasysam i zasysam i mam wrazenie jak by membrana byla dziurawa
jak membrana nie szczelna to zawór jest do wymiany.
: ndz lis 22, 2009 21:02
autor: Pyton50
Zgadza sie w tym roczniku nieszczelny lub zaślepiony EGR wywala błąd.
: ndz lis 22, 2009 21:17
autor: marzio1
A powiedz mi trzpien tzw grzybek powinien chodzic tak troszke ciezko? czyli jednak to jest padniety EGR?
: ndz lis 22, 2009 21:28
autor: Pyton50
Tak on chodzi trochę ciężko,jeżeli stwierdzisz nieszczelność membrany to tylko wymiana.
Re: EGR 1.9 TDI 100 KM AXR
: ndz lis 22, 2009 23:15
autor: kompan
marzio1 pisze:Witam wszystkich posiadam golfa IV 1.9 tdi 100 KM kod silnika AXR zapalila mi sie ostatno kontrolka silnika wiec pojechalem na komputer wiec po odczytaniu bledow diagnosta ustrzelil egr probowalem go wyczyscic ale dalo to mizerne rezultaty. kontrolka zapalila sie ponownie sprawdzalem podcisnienie dochodzace do egr i faktycznie zasysa natomias w w egr jest mocna sprezyna i trzeba uzyc niewielkiej sily aby zawor otwozyc. pytanie moje jest nastepujace czy po podlaczeniu wezyka do membrany egr i zassysanu powinna byc taka sytuacja ze zasysam i zasysam i mam wrazenie jak by membrana byla dziurawa a nastepnie jak probowalem w na dmuchnac to tak jak by byla zatkana? Z gory serdecznie dziekuje.
Jaki miałeś błąd? Może taki:
19586 - EGR System Regulation Range Exceeded
P3130 - 35-10 - - - Intermittent
?
: pn lis 23, 2009 09:12
autor: marzio1
Nie pamietam ale najprawdopodobniej taki jak napisales.
: pn lis 23, 2009 11:50
autor: kompan
Pytałem, bo mi się ostatnio taki błąd pojawił i zastanawiam się czy jest sens czyścić tego EGR czy lepiej kupić nowy od razu.
: pn lis 23, 2009 15:32
autor: _Daniel_
trzeba wyczyścić tez kolektor i doloty przy silniku bo inaczej robota jest bezcelowa
: śr lis 25, 2009 10:05
autor: marzio1
Powiem ci ze ja wyczyscilem wszystko jednak nie pomoglo okazalo sie ze padla membrana w egr i kupie tez faktycznie nowy. znalazlem taka strone gdzie sprzedaja nowe egr-y do gr. VW
http://www.kolmot.com.pl
: czw lis 26, 2009 11:27
autor: kompan
marzio1,
Widzę, że do mojego silnika pasuje ten model:
http://www.kolmot.com.pl/index.php?prod ... rod_id=251
W ASO VW cena niewiele wyższa bo kosztuje 270zł.
Jeśli masz taki sam model EGR to proszę powiedz mi jak go zdemontowałeś? Odkręciłem 3 śruby na imbus (te co są widoczne) i nie wiem co dalej ... Byłbym wdzięczny za instrukcje. I jak już go zdemontuje to jak sprawdzić tą membranę? Ten srebrny dekielek się jakoś ściąga czy jak?
Z góry wielkie dzięki !
: czw lis 26, 2009 11:39
autor: Sztomel
Dla Twojego silnika właściwy jest ten o numerze z końcówką AF a dekielek jest fabrycznie zaprasowany na obudowie i można go zdjąć poprzez siłowe odgięcie zaprasowania - nie będzie jednak wtedy gwarancji, że będzie szczelny jak go ponownie zaciśniesz a wewnątrz wygląda to tak :