Strona 1 z 2

NA zimnym piszczące cuś

: ndz lis 22, 2009 10:11
autor: Broker89
Witam mam Golfa MkIV 1.9Tdi ASZ. W samochodzie wymienione są filtry oleje, z rozrządu wszystkie rolki, pompa wody i pasek ale coś z rana na zimnym silniku mi popiskuję. Jaki pasek tam jeszcze może się znajdować i nadawać do wymiany??

: ndz lis 22, 2009 15:54
autor: EnJoy
pasek klinowy od osprzętu, napinacz tego paska, łożysko na alternatorze..
ja bym może zaczął od dobrego naciągnięcia tego paska ;)

: ndz lis 22, 2009 17:20
autor: Broker89
EnJoy, ale sam tego nie zrobię?? :chytry: czy zrobię?? też tak właśnie popatrzyłem w etce że to tylko to może piskać, pasek 40zł ciekawe ile wymiana bo może przydało by się go wymienić

: ndz lis 22, 2009 17:30
autor: Toledziak
Szczerze, jak masz żyłkę mechanika w sobie to sam zrobisz. Nie ma jakiejś komplikacji przy tym, jedynie trzeba zapamiętać/narysować sobie jak biegnie pasek i tyle.

: ndz lis 22, 2009 18:54
autor: Broker89
Toledziak, a mechanik ile może sobie policzyć za wymianę paska??

: ndz lis 22, 2009 19:43
autor: EnJoy
sam go nigdy nie wymienialem.. zostawilem to mechanikowi przy okazji wymiany rozrzadu. Ale mysle, ze kazdy by sobie poradzil. Mechanikowi moze to zajac moze z 15 min?.. tak mysle :P wiec raczej niewiele sobie za to policzy

: ndz lis 22, 2009 19:45
autor: Kulon
Broker89 pisze:a mechanik ile może sobie policzyć za wymianę paska??
wydaje mi się że 50 zł to max - 5 minut roboty dla sprawnych rąk

: ndz lis 22, 2009 19:54
autor: Broker89
http://allegro.pl/item824425131_pasek_c ... k1120.html

ciekawe czy pasuję czy będzie niespodzianka jak z rozrządem :grin: trzeba będzie zakupić i podjechać do jakiegoś czarownika

: ndz lis 22, 2009 19:57
autor: EnJoy
eee do ASZ'ta i innych PD jest 6DPK1195 .. przynajmniej u mnie :P

: ndz lis 22, 2009 20:11
autor: Broker89
ano jest i taki różni się od pierwszego że jest dwustronny, trzeba będzie zajrzeć

: ndz lis 22, 2009 20:16
autor: EnJoy
zależy czy autko z klimą czy bez z tego co mi się wydaje, bo kompresor właśnie korzysta z tej drugiej strony paska

: ndz lis 22, 2009 21:49
autor: Toledziak
Ja sam zmieniałem i nie jestem mechanikiem z zawodu ale z zamiłowania. Operacja jest prosta (u siebie to robiłem, u Taty i pare by sie jeszcze znalazło autek). Żeby to zrobić musisz zdjąć osłonę boczną. Kluczem 16 nasadzając na nakrętkę rolki napinacza wykonać ruch w lewo, odciągając go (po prostu robisz dźwignię), zdejmujesz pasek, zakładasz nowy i reszta w odwrotnej kolejności. Przy ściągnięciu bocznej osłony trzeba wyjąć przewód od intercoolera ( śruba na klucz 10 i opaska zaciskowa), ułatwi to demontaż. Do tej czynności wystarczy auto na kobyłkę postawić. Można też to od góry zrobić. Napinacz ma taki występ chyba na klucz 22 o ile pamiętam. Ja wypiąłem przewód od EGR i mogłem go delikatnie odsunąć robiąc sobie miejsce. Przy wymianie napinacza są 3 śruby na klucz 13, jedna jest dłuższa 2 krótsze. Operacja stosunkowo prosta. Pierwszy sposób jest taki sam jak robi mechanik w serwisie przy wymianie rozrządu choćby. Należy pamiętać jak biegnie pasek oraz ułożyć go na kołach pasowych w rowkach, co by nie ścięło go w przypadku złego ułożenia.

: ndz lis 22, 2009 22:15
autor: Artiks
Witam, co tutaj padło ??

: ndz lis 22, 2009 22:23
autor: Toledziak
Wg mnie napinacz paska mikro. Jest tak że np w VP często jest dodatkowy amortyzator tłumiący drgania, prócz sprężyny napinającej. Jeśli popatrzysz na napinacz i będzie on wyraźnie drgał to może być od niego. Napinacz powinien stać jak koci ogon, no praktycznie stać. Ja właśnie dlatego wymieniłem swój poprzedni i jest OK. W PD napinacz ma tylko sprężynę w korpusie.