NA zimnym piszczące cuś

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Broker89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 311
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 15:06
Lokalizacja: Wwa/Lwo

NA zimnym piszczące cuś

Post autor: Broker89 » ndz lis 22, 2009 10:11

Witam mam Golfa MkIV 1.9Tdi ASZ. W samochodzie wymienione są filtry oleje, z rozrządu wszystkie rolki, pompa wody i pasek ale coś z rana na zimnym silniku mi popiskuję. Jaki pasek tam jeszcze może się znajdować i nadawać do wymiany??


[url=http://img694.imageshack.us/i/37923698.jpg/][img]http://img694.imageshack.us/img694/1319/37923698.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » ndz lis 22, 2009 15:54

pasek klinowy od osprzętu, napinacz tego paska, łożysko na alternatorze..
ja bym może zaczął od dobrego naciągnięcia tego paska ;)



Awatar użytkownika
Broker89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 311
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 15:06
Lokalizacja: Wwa/Lwo

Post autor: Broker89 » ndz lis 22, 2009 17:20

EnJoy, ale sam tego nie zrobię?? :chytry: czy zrobię?? też tak właśnie popatrzyłem w etce że to tylko to może piskać, pasek 40zł ciekawe ile wymiana bo może przydało by się go wymienić


[url=http://img694.imageshack.us/i/37923698.jpg/][img]http://img694.imageshack.us/img694/1319/37923698.jpg[/img][/url]

Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Toledziak » ndz lis 22, 2009 17:30

Szczerze, jak masz żyłkę mechanika w sobie to sam zrobisz. Nie ma jakiejś komplikacji przy tym, jedynie trzeba zapamiętać/narysować sobie jak biegnie pasek i tyle.



Awatar użytkownika
Broker89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 311
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 15:06
Lokalizacja: Wwa/Lwo

Post autor: Broker89 » ndz lis 22, 2009 18:54

Toledziak, a mechanik ile może sobie policzyć za wymianę paska??


[url=http://img694.imageshack.us/i/37923698.jpg/][img]http://img694.imageshack.us/img694/1319/37923698.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » ndz lis 22, 2009 19:43

sam go nigdy nie wymienialem.. zostawilem to mechanikowi przy okazji wymiany rozrzadu. Ale mysle, ze kazdy by sobie poradzil. Mechanikowi moze to zajac moze z 15 min?.. tak mysle :P wiec raczej niewiele sobie za to policzy



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » ndz lis 22, 2009 19:45

Broker89 pisze:a mechanik ile może sobie policzyć za wymianę paska??
wydaje mi się że 50 zł to max - 5 minut roboty dla sprawnych rąk


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
Broker89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 311
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 15:06
Lokalizacja: Wwa/Lwo

Post autor: Broker89 » ndz lis 22, 2009 19:54

http://allegro.pl/item824425131_pasek_c ... k1120.html

ciekawe czy pasuję czy będzie niespodzianka jak z rozrządem :grin: trzeba będzie zakupić i podjechać do jakiegoś czarownika


[url=http://img694.imageshack.us/i/37923698.jpg/][img]http://img694.imageshack.us/img694/1319/37923698.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » ndz lis 22, 2009 19:57

eee do ASZ'ta i innych PD jest 6DPK1195 .. przynajmniej u mnie :P



Awatar użytkownika
Broker89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 311
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 15:06
Lokalizacja: Wwa/Lwo

Post autor: Broker89 » ndz lis 22, 2009 20:11

ano jest i taki różni się od pierwszego że jest dwustronny, trzeba będzie zajrzeć


[url=http://img694.imageshack.us/i/37923698.jpg/][img]http://img694.imageshack.us/img694/1319/37923698.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » ndz lis 22, 2009 20:16

zależy czy autko z klimą czy bez z tego co mi się wydaje, bo kompresor właśnie korzysta z tej drugiej strony paska



Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Toledziak » ndz lis 22, 2009 21:49

Ja sam zmieniałem i nie jestem mechanikiem z zawodu ale z zamiłowania. Operacja jest prosta (u siebie to robiłem, u Taty i pare by sie jeszcze znalazło autek). Żeby to zrobić musisz zdjąć osłonę boczną. Kluczem 16 nasadzając na nakrętkę rolki napinacza wykonać ruch w lewo, odciągając go (po prostu robisz dźwignię), zdejmujesz pasek, zakładasz nowy i reszta w odwrotnej kolejności. Przy ściągnięciu bocznej osłony trzeba wyjąć przewód od intercoolera ( śruba na klucz 10 i opaska zaciskowa), ułatwi to demontaż. Do tej czynności wystarczy auto na kobyłkę postawić. Można też to od góry zrobić. Napinacz ma taki występ chyba na klucz 22 o ile pamiętam. Ja wypiąłem przewód od EGR i mogłem go delikatnie odsunąć robiąc sobie miejsce. Przy wymianie napinacza są 3 śruby na klucz 13, jedna jest dłuższa 2 krótsze. Operacja stosunkowo prosta. Pierwszy sposób jest taki sam jak robi mechanik w serwisie przy wymianie rozrządu choćby. Należy pamiętać jak biegnie pasek oraz ułożyć go na kołach pasowych w rowkach, co by nie ścięło go w przypadku złego ułożenia.



Awatar użytkownika
Artiks
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: wt lut 06, 2007 09:14
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Artiks » ndz lis 22, 2009 22:15

Witam, co tutaj padło ??



Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Toledziak » ndz lis 22, 2009 22:23

Wg mnie napinacz paska mikro. Jest tak że np w VP często jest dodatkowy amortyzator tłumiący drgania, prócz sprężyny napinającej. Jeśli popatrzysz na napinacz i będzie on wyraźnie drgał to może być od niego. Napinacz powinien stać jak koci ogon, no praktycznie stać. Ja właśnie dlatego wymieniłem swój poprzedni i jest OK. W PD napinacz ma tylko sprężynę w korpusie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości