Strona 1 z 2

Srodek do czyszczenia np. EGR

: sob lis 21, 2009 22:31
autor: pinoklas
Witam

Czy ktos z kolegów stosował taki specyfik :

http://www.bazarek.pl/produkt/0/241083/ ... ation.html
Będe musiał wyczyscic EGR i Kolektor czy którys kolegów stosował juz taki środek i z jakim skutkiem .Mechanik wycenił mi czyszczenie na 100zł EGR+ Kolektor .

: sob lis 21, 2009 22:48
autor: t0mal
Szkoda pieniędzy, lepiej wypal smołę palnikiem, widziałem na YouTube :) Efektowne i efektywne :)

: sob lis 21, 2009 22:55
autor: pinoklas
t0mal pisze:Szkoda pieniędzy, lepiej wypal smołę palnikiem, widziałem na YouTube :) Efektowne i efektywne :)
Widziałem podobalo mi sie , ale brak kluczy i garażu wiec pozostaje mechanik i stówka w plecy :( a szkoda bo pogrzebał bym troche w golfinie .

: ndz lis 22, 2009 01:21
autor: Haki
pinoklas pisze:
t0mal pisze:Szkoda pieniędzy, lepiej wypal smołę palnikiem, widziałem na YouTube :) Efektowne i efektywne :)
Widziałem podobalo mi sie , ale brak kluczy i garażu wiec pozostaje mechanik i stówka w plecy :( a szkoda bo pogrzebał bym troche w golfinie .
Lepiej zapłać te 100 zł i będziesz miał spokój .. a tak to tylko śruby pourywasz i będzie jeszcze większy problem.
Wg mnie 100 zł to nie majątek ...

: ndz lis 22, 2009 01:47
autor: Fahoo
jak zrzucacie kolektor dajecie nowe uczelki?czy silikon na stare?

: ndz lis 22, 2009 09:12
autor: Haki
Fahoo pisze:jak zrzucacie kolektor dajecie nowe uczelki?czy silikon na stare?
Polecam kupić uszczelkę.... nie baw się z silikonami..

: ndz lis 22, 2009 10:11
autor: Fahoo
Haki, no ja wiem dlatego pytam,w dalszej czesci odpowiedzi miało pojawić się to...
....uszczelka juz swoje wyjeździła ściśnięta miedzy kolektorem a głowicą i przydało by sie ja wymienic żeby nie łapało lewego powietrza.
Uszczelka z firmy ERLING- bdb towar i pod kolektor kosztuje 12zł

Wracajac do pytania głównego to nie ma żadnych skutecznych środków do czyszczenia EGR.
Tylko i wyłącznie demontaż kolektora wraz zaworem i mechaniczne czyszczenie łopatką z asfaltu i kitu a potem mycie w benzynie/ropie/ alkocholu izopropylowym/acetonie itp.
to jest EGR I KOLEKTOR po przebiegu 70 tyś km sam własnoręcznie go czyściłem.
Nie ma najmniejszych szans żeby jakimś preparatem pryskając w dolot zmyjesz ten osad.

Nie wierz we wszystko co piszą na allegro "super sprzedawcy"
Obrazek
Obrazek

: ndz lis 22, 2009 10:16
autor: Axel_1
Mam podobny środek tylko ze do czyszczenia gaźników czym to sie różni ??

: ndz lis 22, 2009 10:27
autor: Fahoo
niczym
a w skłądzie masz to samo co środek do mycia tarcz i sprzegieł tylko kosztuje taki srodek do tarcz i sprzegieł 10zł a do EGR dużo wiecej

: ndz lis 22, 2009 12:36
autor: pinoklas
Fahoo pisze:Haki, no ja wiem dlatego pytam,w dalszej czesci odpowiedzi miało pojawić się to...
....uszczelka juz swoje wyjeździła ściśnięta miedzy kolektorem a głowicą i przydało by sie ja wymienic żeby nie łapało lewego powietrza.
Uszczelka z firmy ERLING- bdb towar i pod kolektor kosztuje 12zł

Wracajac do pytania głównego to nie ma żadnych skutecznych środków do czyszczenia EGR.
Tylko i wyłącznie demontaż kolektora wraz zaworem i mechaniczne czyszczenie łopatką z asfaltu i kitu a potem mycie w benzynie/ropie/ alkocholu izopropylowym/acetonie itp.
to jest EGR I KOLEKTOR po przebiegu 70 tyś km sam własnoręcznie go czyściłem.
Nie ma najmniejszych szans żeby jakimś preparatem pryskając w dolot zmyjesz ten osad.

Nie wierz we wszystko co piszą na allegro "super sprzedawcy"
Obrazek
Obrazek

Czy przy takim zanieczyszczeniu kolektra , EGR pocił sie tzn puszczał oliwke przez te dwie dziurki i gdzie kupowałes uszczelki w sklepie czy trzeba udac sie do ASO.

: ndz lis 22, 2009 13:30
autor: Fahoo
pinoklas, EGR z wierzchu suchy był i nic nie wskazywało na taki szajs w środku
...wyczyszczony i zaślepiony przy pracach w podnoszeniu mocy

oringi mozna kupic w sklepie za 50gr. ASO omijaj szerokim łukiem :grrr:

: ndz lis 22, 2009 13:36
autor: oldstaszek
Kilka uwag w tym zakresie.
Fotki kolegi Fahoo pokazują stan przy jakim stosowanie środków rozpuszczających odkłady może grozić poważnymi konsekwencjami - odkłady w dużych ilościach pójdą na tłok i mogą błyskawicznie "zasmołować" pierścienie.Niezależnie od tego, nie poradzą sobie z taką ilością katalizator i filtr sadzy w tak krótkim czasie.
Dawałem swoim kolegom mechanikom parę preparatów do takich prac celem ich sprawdzenia.

Jeden z nich dobrze usuwa tak duże odkłady jak na fotce - należy oczywiście zdemontować do czyszczenia.Preparat ten rozcieńczał z naftą i za pomocą pistoletu natryskiwał.Odczekał parę minut i widział jak wszystko spływa do białego metalu.Przepłukał i montował.
Jakie elementy: przepływomierz, kolektor ssący, turbina, zawór EGR.
Mniejsze odkłady - z powodzeniem można stosować nawet te do benzynowych i rozpylać w przewód ssący przed przepływomierzem podczas biegu jałowego.Zbyt duża ilość może powodować zgaśnięcie silnika - to trzeba mieć na uwadze.Rozpuszczone odkłady wyrzucone zostaną w wydech.

Temat można uogólnić na cały silnik w tym oleje - jest pełna zbieżność tematyczna. :pub:
Jeżeli kogoś interesuje - mogę zapodać fotki preparatów(preparaty te nie są rozpowszechnione).

: ndz lis 22, 2009 13:55
autor: pinoklas
Fahoo pisze:pinoklas, EGR z wierzchu suchy był i nic nie wskazywało na taki szajs w środku
...wyczyszczony i zaślepiony przy pracach w podnoszeniu mocy

oringi mozna kupic w sklepie za 50gr. ASO omijaj szerokim łukiem :grrr:
No to jutro do sklepu po uszczelki, mechanik mówił że stare na silikon i to bedzie dobre nie lubie sciemy z silikonami i innymi bajerami, nowe uszczelki muszą byc :) A wiem że czasami tylko w ASO mozna kupic ,wiec bede potrzebował uszczelke pod kolektor i pod EGR miedzy EGR a klapągaszaca też jest chyba jakas uszczelka?

: ndz lis 22, 2009 14:37
autor: Fahoo
pinoklas, uszczelka pod kolektor -erling 12zł,
-uszczelka pod rurke z kolektora wydechowego do EGR 8zł,
- oring max 2zł
ja zrobiłem na silicon + zaślepka metalowa dla EGR
Obrazek

[ Dodano: 22 Lis 2009 13:40 ]
pinoklas,
miedzy EGR a klapągaszaca też jest chyba jakas uszczelka?
jest oring jako uszczelnienie łączenia klapa/kolektor dolotowy