Kilka uwag w tym zakresie.
Fotki kolegi Fahoo pokazują stan przy jakim stosowanie środków rozpuszczających odkłady może grozić poważnymi konsekwencjami - odkłady w dużych ilościach pójdą na tłok i mogą błyskawicznie "zasmołować" pierścienie.Niezależnie od tego, nie poradzą sobie z taką ilością katalizator i filtr sadzy w tak krótkim czasie.
Dawałem swoim kolegom mechanikom parę preparatów do takich prac celem ich sprawdzenia.
Jeden z nich dobrze usuwa tak duże odkłady jak na fotce - należy oczywiście zdemontować do czyszczenia.Preparat ten rozcieńczał z naftą i za pomocą pistoletu natryskiwał.Odczekał parę minut i widział jak wszystko spływa do białego metalu.Przepłukał i montował.
Jakie elementy: przepływomierz, kolektor ssący, turbina, zawór EGR.
Mniejsze odkłady - z powodzeniem można stosować nawet te do benzynowych i rozpylać w przewód ssący przed przepływomierzem podczas biegu jałowego.Zbyt duża ilość może powodować zgaśnięcie silnika - to trzeba mieć na uwadze.Rozpuszczone odkłady wyrzucone zostaną w wydech.
Temat można uogólnić na cały silnik w tym oleje - jest pełna zbieżność tematyczna.
Jeżeli kogoś interesuje - mogę zapodać fotki preparatów(preparaty te nie są rozpowszechnione).