Srodek do czyszczenia np. EGR

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pinoklas
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: pn sty 19, 2009 09:42
Lokalizacja: Strzelce opolskie

Srodek do czyszczenia np. EGR

Post autor: pinoklas » sob lis 21, 2009 22:31

Witam

Czy ktos z kolegów stosował taki specyfik :

http://www.bazarek.pl/produkt/0/241083/ ... ation.html
Będe musiał wyczyscic EGR i Kolektor czy którys kolegów stosował juz taki środek i z jakim skutkiem .Mechanik wycenił mi czyszczenie na 100zł EGR+ Kolektor .



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob lis 21, 2009 22:48

Szkoda pieniędzy, lepiej wypal smołę palnikiem, widziałem na YouTube :) Efektowne i efektywne :)
Ostatnio zmieniony sob lis 21, 2009 22:50 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
pinoklas
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: pn sty 19, 2009 09:42
Lokalizacja: Strzelce opolskie

Post autor: pinoklas » sob lis 21, 2009 22:55

t0mal pisze:Szkoda pieniędzy, lepiej wypal smołę palnikiem, widziałem na YouTube :) Efektowne i efektywne :)
Widziałem podobalo mi sie , ale brak kluczy i garażu wiec pozostaje mechanik i stówka w plecy :( a szkoda bo pogrzebał bym troche w golfinie .
Ostatnio zmieniony sob lis 21, 2009 22:55 przez pinoklas, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » ndz lis 22, 2009 01:21

pinoklas pisze:
t0mal pisze:Szkoda pieniędzy, lepiej wypal smołę palnikiem, widziałem na YouTube :) Efektowne i efektywne :)
Widziałem podobalo mi sie , ale brak kluczy i garażu wiec pozostaje mechanik i stówka w plecy :( a szkoda bo pogrzebał bym troche w golfinie .
Lepiej zapłać te 100 zł i będziesz miał spokój .. a tak to tylko śruby pourywasz i będzie jeszcze większy problem.
Wg mnie 100 zł to nie majątek ...


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » ndz lis 22, 2009 01:47

jak zrzucacie kolektor dajecie nowe uczelki?czy silikon na stare?


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » ndz lis 22, 2009 09:12

Fahoo pisze:jak zrzucacie kolektor dajecie nowe uczelki?czy silikon na stare?
Polecam kupić uszczelkę.... nie baw się z silikonami..


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » ndz lis 22, 2009 10:11

Haki, no ja wiem dlatego pytam,w dalszej czesci odpowiedzi miało pojawić się to...
....uszczelka juz swoje wyjeździła ściśnięta miedzy kolektorem a głowicą i przydało by sie ja wymienic żeby nie łapało lewego powietrza.
Uszczelka z firmy ERLING- bdb towar i pod kolektor kosztuje 12zł

Wracajac do pytania głównego to nie ma żadnych skutecznych środków do czyszczenia EGR.
Tylko i wyłącznie demontaż kolektora wraz zaworem i mechaniczne czyszczenie łopatką z asfaltu i kitu a potem mycie w benzynie/ropie/ alkocholu izopropylowym/acetonie itp.
to jest EGR I KOLEKTOR po przebiegu 70 tyś km sam własnoręcznie go czyściłem.
Nie ma najmniejszych szans żeby jakimś preparatem pryskając w dolot zmyjesz ten osad.

Nie wierz we wszystko co piszą na allegro "super sprzedawcy"
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz lis 22, 2009 10:25 przez Fahoo, łącznie zmieniany 1 raz.


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Axel_1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pn sie 24, 2009 23:22
Lokalizacja: Głubczyce

Post autor: Axel_1 » ndz lis 22, 2009 10:16

Mam podobny środek tylko ze do czyszczenia gaźników czym to sie różni ??


ekodriving 4.5

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » ndz lis 22, 2009 10:27

niczym
a w skłądzie masz to samo co środek do mycia tarcz i sprzegieł tylko kosztuje taki srodek do tarcz i sprzegieł 10zł a do EGR dużo wiecej


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
pinoklas
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: pn sty 19, 2009 09:42
Lokalizacja: Strzelce opolskie

Post autor: pinoklas » ndz lis 22, 2009 12:36

Fahoo pisze:Haki, no ja wiem dlatego pytam,w dalszej czesci odpowiedzi miało pojawić się to...
....uszczelka juz swoje wyjeździła ściśnięta miedzy kolektorem a głowicą i przydało by sie ja wymienic żeby nie łapało lewego powietrza.
Uszczelka z firmy ERLING- bdb towar i pod kolektor kosztuje 12zł

Wracajac do pytania głównego to nie ma żadnych skutecznych środków do czyszczenia EGR.
Tylko i wyłącznie demontaż kolektora wraz zaworem i mechaniczne czyszczenie łopatką z asfaltu i kitu a potem mycie w benzynie/ropie/ alkocholu izopropylowym/acetonie itp.
to jest EGR I KOLEKTOR po przebiegu 70 tyś km sam własnoręcznie go czyściłem.
Nie ma najmniejszych szans żeby jakimś preparatem pryskając w dolot zmyjesz ten osad.

Nie wierz we wszystko co piszą na allegro "super sprzedawcy"
Obrazek
Obrazek

Czy przy takim zanieczyszczeniu kolektra , EGR pocił sie tzn puszczał oliwke przez te dwie dziurki i gdzie kupowałes uszczelki w sklepie czy trzeba udac sie do ASO.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » ndz lis 22, 2009 13:30

pinoklas, EGR z wierzchu suchy był i nic nie wskazywało na taki szajs w środku
...wyczyszczony i zaślepiony przy pracach w podnoszeniu mocy

oringi mozna kupic w sklepie za 50gr. ASO omijaj szerokim łukiem :grrr:


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » ndz lis 22, 2009 13:36

Kilka uwag w tym zakresie.
Fotki kolegi Fahoo pokazują stan przy jakim stosowanie środków rozpuszczających odkłady może grozić poważnymi konsekwencjami - odkłady w dużych ilościach pójdą na tłok i mogą błyskawicznie "zasmołować" pierścienie.Niezależnie od tego, nie poradzą sobie z taką ilością katalizator i filtr sadzy w tak krótkim czasie.
Dawałem swoim kolegom mechanikom parę preparatów do takich prac celem ich sprawdzenia.

Jeden z nich dobrze usuwa tak duże odkłady jak na fotce - należy oczywiście zdemontować do czyszczenia.Preparat ten rozcieńczał z naftą i za pomocą pistoletu natryskiwał.Odczekał parę minut i widział jak wszystko spływa do białego metalu.Przepłukał i montował.
Jakie elementy: przepływomierz, kolektor ssący, turbina, zawór EGR.
Mniejsze odkłady - z powodzeniem można stosować nawet te do benzynowych i rozpylać w przewód ssący przed przepływomierzem podczas biegu jałowego.Zbyt duża ilość może powodować zgaśnięcie silnika - to trzeba mieć na uwadze.Rozpuszczone odkłady wyrzucone zostaną w wydech.

Temat można uogólnić na cały silnik w tym oleje - jest pełna zbieżność tematyczna. :pub:
Jeżeli kogoś interesuje - mogę zapodać fotki preparatów(preparaty te nie są rozpowszechnione).
Ostatnio zmieniony ndz lis 22, 2009 13:38 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 1 raz.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
pinoklas
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: pn sty 19, 2009 09:42
Lokalizacja: Strzelce opolskie

Post autor: pinoklas » ndz lis 22, 2009 13:55

Fahoo pisze:pinoklas, EGR z wierzchu suchy był i nic nie wskazywało na taki szajs w środku
...wyczyszczony i zaślepiony przy pracach w podnoszeniu mocy

oringi mozna kupic w sklepie za 50gr. ASO omijaj szerokim łukiem :grrr:
No to jutro do sklepu po uszczelki, mechanik mówił że stare na silikon i to bedzie dobre nie lubie sciemy z silikonami i innymi bajerami, nowe uszczelki muszą byc :) A wiem że czasami tylko w ASO mozna kupic ,wiec bede potrzebował uszczelke pod kolektor i pod EGR miedzy EGR a klapągaszaca też jest chyba jakas uszczelka?



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » ndz lis 22, 2009 14:37

pinoklas, uszczelka pod kolektor -erling 12zł,
-uszczelka pod rurke z kolektora wydechowego do EGR 8zł,
- oring max 2zł
ja zrobiłem na silicon + zaślepka metalowa dla EGR
Obrazek

[ Dodano: 22 Lis 2009 13:40 ]
pinoklas,
miedzy EGR a klapągaszaca też jest chyba jakas uszczelka?
jest oring jako uszczelnienie łączenia klapa/kolektor dolotowy


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 233 gości