Strona 1 z 3

Dziwny kolor plynu chłodzącego

: sob lis 21, 2009 18:21
autor: Malek25
Silnik 1,9 TDI 116 ps
Witam
Około tygodznia temu wymienilem w swojej borze plyn chłodzacy i po przejechaniu 200 km zauwazylem ze plyn ma kolor nie rozowy jak to borygo tylko brazowy. Co moze byc przyczyna takiego koloru. Przed wymiana poprzedni plyn wygladal dokladnie tak samo, wiec myslalem ze jest stary, a autko kupilem 2 miesiace wcześniej. Nadmieniam rowniez ze bierze mi olej okolo 0,5 l na 500 km mysle ze to troche za duzo. Olej widac na zachlapanym silniku od strony kolektora, ktory skapuje na plastikowa oslone silnika. Płynu chłodzacego nie ubywa ze zbiorniczka.
Przez mysl mi przechodzi uszczelka pod głowica ale co z bym wychlapywanym olejem???
Prosze o rade.

: sob lis 21, 2009 18:26
autor: Viriss
Malek25, Moze jednak poszła uszczelka i troche oleju idzie do wody a troche wyciska. :crazy:

Re: Dziwny kolor plynu chłodzącego

: sob lis 21, 2009 18:27
autor: Haki
Malek25 pisze:Silnik 1,9 TDI 116 ps
Witam
Około tygodznia temu wymienilem w swojej borze plyn chłodzacy i po przejechaniu 200 km zauwazylem ze plyn ma kolor nie rozowy jak to borygo tylko brazowy. Co moze byc przyczyna takiego koloru. Przed wymiana poprzedni plyn wygladal dokladnie tak samo, wiec myslalem ze jest stary, a autko kupilem 2 miesiace wcześniej. Nadmieniam rowniez ze bierze mi olej okolo 0,5 l na 500 km mysle ze to troche za duzo. Olej widac na zachlapanym silniku od strony kolektora, ktory skapuje na plastikowa oslone silnika.
Przez mysl mi przechodzi uszczelka pod głowica ale co z bym wychlapywanym olejem???
Prosze o rade.
Oleju wciąga Ci o wiele wiele za dużo. 0.5 litra to owszem może wciągnąć ale po bardzo ostrej jeździe z dużymi prędkościami.. a w normalnych warunkach te 0.5 litra to tak na 8-10 tys... a nie 500km...
Podejrzewam ,że masz nieszczelny ten silniczek i olej dostaje się do płynu chłodniczego - przez co traci swoje własności i jednocześnie zabarwia się na inny kolorek...

Zrób proste testy ,,, rozgrzej silniczek - odkręć korek oleju ale go nie zdejmuj - jak spadnie to masz uszczelkę pod głowicą walniętą i przedmuchy,,,

Poczytaj - bo było coś podobnego i zobaczysz sam jak sprawdzić http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=282312

: sob lis 21, 2009 18:30
autor: Sztomel
jeśli płyn ma kolor brązowy to jest duże prawdopodobieństwo, że poprzedni właściciel zmieszał płyny chłodzące stary z nowym różniące się rodzajem glikolu.
Odnośnie tego oleju to skąd mamy bez fotki wiedzieć gdzie jest źródło jego wycieku.

: sob lis 21, 2009 20:37
autor: kwietek
Tak jak piszeSztomel, możesz temu zaradzić płukając układ wodą destylowaną. Nie używaj płukanek bo mogą pojawić się nieszczelności, wystarczy że zalejesz układ czystą wodą odpalisz i poczekasz aż otworzy się termostat,a następnie spuścisz wodę z całym tym syfem. Zrób to kilkakrotnie, aż woda po spuszczeniu z układu będzie bezbrawna.

: sob lis 21, 2009 21:26
autor: suhhar
Witam ! wrzuce cos od siebie otoz kolega jezdzil na starym plynie ktory byl w kolorze rdzy pewnie. Wlał swiezy i byl w kolorze teraz bardzo popularnym czyli rózowym. ALe nie wyplukal ukladu i otoz po przejechaniu kilkuset km uklad sie przeplukal tym swiezym i jak sie juz przplukal to spowrotem mamy kolor rdzy ;) Takie moje zdanie. Pewnie ten wczesniejszy plyn nie byl wymienianu od nowosci i stad taki jego był kolor.

: sob lis 21, 2009 21:40
autor: silesian_boy
Obojetnie co jest powodem zmiany koloru plynu z pewnoscia musisz wyeliminowac ten wyciek i inne powody strat oleju az do poziomu tak jak kolega pisze max. 0,5 l ale na 10 tys km przy spokojnej jezdzie. Podejzewam ze poprzedniego wlasciciela ten problem przerosl i dlatego sprzedal golfika :bajer:

: ndz lis 22, 2009 00:47
autor: Haki
Dokładnie bo jeśli okaże się ,że winą takiego zabarwienia płynu jest to co opisali Fachowcy :pub: to 2 i o wiele poważniejszym problemem jest ten olej ...

Ps... Może on nie spala Ci 0.5 litra na 500 km ... tylko tyle ucieka przez nieszczelny układ :chytry: Ściągnij obudowę... wyczyść dokładnie , lub umyj silnik z syfu -- i obserwuj skąd wycieki.. Będziemy dalej diagnozowali :smoke:

: ndz lis 22, 2009 02:02
autor: grandi
Pracowałem w zakładach wytwarzających płyn wszystki płyny są na bazie glikolu więc to nie ma nic do rzeczy , wszytkie płyny można mieszać

: ndz lis 22, 2009 10:36
autor: Fahoo
daj fote wnętrza zbiorniczka
jak walnieta usczelka to bedzie widac olej w chłodziwie...przecierz woda z olekem sie ne miesza i nie tworzy roztworu jednorodnego

: ndz lis 22, 2009 11:21
autor: krzysiekj1990
u ojca w audiku tez zrobil sie plyn w kolorze takim kawa z mlekiem. I tak 2 razy sciagali glowice mowili potem ze pekniety blok mechanicy . A co sie okazalo ze powodem tego byla chlodniczka oleju za ktora zaplacilismy 50 zł nie ma tutaj takiego cuda ?? Bo tak jak mowil fachowiec te chlodniczki czesto pekaja POZDRAWIAM

: ndz lis 22, 2009 19:14
autor: Rafał 21
krzysiekj1990 pisze:A co sie okazalo ze powodem tego byla chlodniczka oleju za ktora zaplacilismy 50 zł nie ma tutaj takiego cuda ?

krzysiekj1990, no jest takie coś :bigok: Tylko ze kol.Malek25, zapomniał o problemie :grin:

: ndz lis 22, 2009 21:38
autor: Malek25
Witam
kolega Malek25 nie zapomnial tylko nie zawsze ma czas. oto obiecane fotki ze zbiorniczka cieczy chłodzącej i wycieków z silnika. Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

: ndz lis 22, 2009 22:37
autor: kwietek
wygląda na normalny płyn + drobne syfy nic niepokojącego