Strona 1 z 1
Temperatura silnika i klimatyzacja
: pt lis 20, 2009 17:50
autor: Owen
Witam ! Ostatnio zauważyłem dość niepokojący objaw. Mianowicie, mam Golfa IV AHF 99 r posiadam panel climatronica. Przy włączonej klimatyzacji wszystkie dwa wiatraki pracują na chłodnicy i silnik maksymalnie osiąga temp 57 stopni i taką utrzymuje bez względu jak go piłuje natomiast gdy włącze ECON to wiatraki stają i mogę normalnie silnik dogrzać do tych 90 stopni i ładnie utrzymuje tą temp. Może ktoś spotkał się z takim problemem. Może być to przyczyną termostatu chodź wymieniałem go jakoś pod koniec lipca bo wtedy furka wogóle mi się nie dogrzewała i nie miałem jeszcze nabitej klimatyzacji. Pozdrawiam
: pt lis 20, 2009 19:01
autor: perty
ja bym stawial na termostat, jak temperatura plynu spada do tych 57 stopni to powinien byc prawie calkowicie, badz calkowicie zamkniety
: pt lis 20, 2009 19:52
autor: Haki
Sprawdź - czujnik temperatury cieczy ,,, na początku zobacz wtyczkę i gniazdo czy nie ma wilgoci, a dla pewności możesz wymienić = bo koszta niewielkie...
: pt lis 20, 2009 21:38
autor: kwietek
Raczej termostat, praca wiatraków robi identyczny efekt jak podczas jazdy - mimo że stoisz powietrze przepływa przez chłodnicę i zabiera z niej ciepło. A że termostat jest nieszczelny/niedomknięty (nawet odrobinę) sprawia że silnik w żaden sposób nie może nabrać temperatury, gdyż jest nieustannie wychładzany.
: pt gru 04, 2009 23:00
autor: jumper79ldz
witam a ja mam tak 1.9 tdi 2000 klima reczna i wiatrak nie działa temperatura do 90 i ani wiecej a witrakani drgnie nie znam sie bo to pierwsze autko hellp
: pt gru 04, 2009 23:08
autor: Shmatan
jumper79ldz, jeżeli temperatura jest niższa od 90, to chłodnica jest wyłączona z obiegu, przy 87 (tzn termostat otwiera się troche wcześniej) chłodnica jest dołączona, więc silnik chłodzi się nawet bez wiatraka. Wiatrak odpala się, kiedy chłodzenie naturalne (pędem powietrza w trakcie jazdy) nie wystarcza. Rozgrzej silnik, zatrzymaj się, i stój w miejscu z włączonym silnikiem - po chwili na pewno się włączy
: pt gru 04, 2009 23:10
autor: kwietek
jumper79ldz, pozwól mu się zagrzać i zostaw go na włączonym silniku dokąd się wiatraki nie włączą lub temperatura nie przekroczy 90 stopni. Jeśli wiatraki się włączą wszystko ok, jeśli się nie włączą a temperatura zacznie przekraczać 90 prawdopodobnie masz padnięty termowyłącznik - tylko klima musi być wyłączona bo na klimie wiatraki włączają się dodatkowo wtedy gdy parownik wymaga schłodzenia co zaburzy test.
: sob gru 05, 2009 13:38
autor: perty
przy 87 stopniach jest już w pełni otwarty, u mnie w AGR nigdy nie słyszałem ani nie widziałem żeby włączał się wiatrak nawet w upały
: sob gru 05, 2009 14:34
autor: Shmatan
perty pisze: u mnie w AGR nigdy nie słyszałem ani nie widziałem żeby włączał się wiatrak nawet w upały
To nie słuchałeś/nie patrzyłeś. W długim korku w lecie zawsze się wentylator odpali...
: sob gru 05, 2009 16:16
autor: kwietek
Autko jest dobrze wytłumione, podczas najgorszych upałów jak jesteś w środku nic nie słychać a wyjdziesz i staniesz obok słychać jak wiatraki szaleją na 3 biegu.
: sob gru 05, 2009 18:09
autor: perty
byc moze nie slyszalem ale jak z ciekawosci chcialem zobaczyc czy dzialają to sie nie doczekalem
: ndz gru 06, 2009 18:56
autor: mrEd
perty pisze:byc moze nie slyszalem ale jak z ciekawosci chcialem zobaczyc czy dzialają to sie nie doczekalem
w moim AHF jest to samo, a wskaźnik nigdy nie pokazał więcej niż 90stopni, nawet w lato po ostrej jeździe po zaparkowaniu nic się nie kręci ...ciekawe, w innych moich autach wiatrak zawsze się załącza i chodzi jakiś czas po zgaszeniu silnika.