Strona 1 z 1
czy to wina przestawionego rozrzadu
: śr lis 18, 2009 20:10
autor: ajurczuk
witam po wymianie pompy wtryskowej moj golf stracił moc zacza duzo palic zwiekszałem dawke paliwa turbo było w regeneracji ale nadal samochod jest stasznie zamulony mechanik powiedzaiał ze stasznie ciezko ustawic rozrzad w moim silniki bo znaczniki sa nie wyrazne co mam zrobic ma ktos jakis pomysł
: śr lis 18, 2009 20:32
autor: munior
ajurczuk pisze:mechanik powiedzaiał ze stasznie ciezko ustawic rozrzad w moim silniki bo znaczniki sa nie wyrazne co mam zrobic ma ktos jakis pomysł
Jedyny potrzebny znaczek to znak na kole zamachowym w okienku skrzyni biegów a jego raczej ciężko nie zauważyć...ale wszystko mozliwe ,blokada w wałek rozrządu ,blokada w koło pompy i tyle .Niestety nie ma innego sposobu żeby ustawić rozrząd i kat wtrysku ,znak GMP na kole zamachowym jest tu jedynym punktem odniesienia.
: śr lis 18, 2009 20:45
autor: ajurczuk
mechanik mi pokazywał jakies znaczniki na kole rozrzadu

ale widze ze nie oto chodzi
ale jesli byla ruszana pompa to moze pktos zle zgrał wał z kolem rozrzadu
: czw lis 19, 2009 00:17
autor: mariusz75
ajurczuk pisze:mechanik powiedzaiał ze stasznie ciezko ustawic rozrzad w moim silniki bo znaczniki sa nie wyrazne
SKANDAL I PARANOJA
kopnij czym prędzej tego mechanika w

i jedź do kogoś kto prawidłowo ustawi rozrząd a potem jeszcze kont początku wtrysku na pompie.
oczywiście że twoje objawy to podręcznikowy przykład źle ustawionego rozrządu lub konta początku wtrysku. (zakładając że pompa jest OK.)
I nie ma takiej możliwości aby nie szło ustawić silnika "za znaki".
Przecież są jeszcze znaki na wale od strony rozrządu.
: czw lis 19, 2009 00:24
autor: Michał_1977
ajurczuk pisze:znaczniki na kole rozrzadu
A pokrywę głowicy zdjąć to nie łaska?Zapytaj go.
Na kole pasowym wałka,to najprawdopodobniej jakieś kleksy zrobione korektorem lub czymś innym przez takiego samego mechanika jak ten do którego się udałeś

: czw lis 19, 2009 20:00
autor: ajurczuk
no to musze poszukac lepszego mechanika

dodam jeszcze ze stasznie szybko sie nagrzewa płyn w chlodnicy po kilku minutach na postoju zalacza sie wentylator
: pt lis 20, 2009 00:20
autor: lukaszz1789
Jesli chociaz troche sam masz jakies pojecie na temat mechaniki to przecierz znaki na rozrzadzie sam mozesz sprawdzic. do katu wtrysku to juz trzeba czujnik. ale co do znakow to mozesz mechanika w oczy wysmiac:) i niech sprobuje zaprzeczyc.
: pt lis 20, 2009 02:25
autor: t0mal
Co do wałka, to nie zawsze jest konieczna blokada, pasek sam wskakuje na swoje miejsce i widać, że nacięcie z tyłu wałka jest równolegle do płaszczyzny do której przylega pokrywa zaworów.
Oczywiście powinno się najpierw zbić z wałka koło rozrządu, ustawić go na na blokadzie i dopiero założyć pasek, ale jak nie masz jak odkręcić koła (a często majstry używają blokady wałka do odkręcana koła, czego NIE wolno robić), a pasek ładnie wchodzi to można metodą oczną złożyć.
: pt lis 20, 2009 15:43
autor: ajurczuk
witam dzis byłem u mechanika sprawdzic rozrzad i sprawdził mi tak jak pisaliscie zdja pokrywe zaworów i patrzył na znak na kole zamachowym i rozrzad jest dobrze ustawiony

wiec co teraz mam sprawdzic turbo jest napewno ok bo mam czujnik cisnienia i laduje mi do 0,8 bara oleju mi tez niewiele bierze dolewam gdzies z 0,5 litra miedzy wymianami wiec to chyba pompa wtryskowa
: pt lis 20, 2009 16:08
autor: t0mal
Co to za pompa? Początek wtrysku jest dobrze ustawiony?
: pt lis 20, 2009 16:38
autor: ajurczuk
pocztek wtrysku ustawiony u pompiarza na zegar pompa wyglada tak
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8bb ... 67fe1.html