turbina T3 luzy na wirniku czy sens zakladać

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

turbina T3 luzy na wirniku czy sens zakladać

Post autor: JABcok20 » śr lis 18, 2009 20:04

witam. dostalem wlaśnie od kumpla T3 od golf 1.6.
Kiedys zakładałem mu to turbo ale nie wiem w jakim jest stanie. Podobno nie pluje olejem( tak powiedział kumpel ) ale na osi jest wyczuwalny luz ( dużo większy niż ma moje k14 które nie pluje olejem) .
czy możliwe że turbo ma dość wyczuwalne luzy( zwłaszcza duże T3) i nie pluje zbytnio olejem?
t3 ma wszytskie mocowania chyba identyczne z k14?
jak sie podkreca ciśnienie w takim zaworze jak ma T3. obejdzie sie bez mbc i robienia dziur w przewodzie?
ew. jakiej wielkości otwór zrobić:)
Ostatnio zmieniony śr lis 18, 2009 20:06 przez JABcok20, łącznie zmieniany 3 razy.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

arwam

Post autor: arwam » czw lis 19, 2009 11:40

JABcok20,

określ jakiej wielkości są luzy bo jednak T3 to już kawałek dmuchawki jest .
jeśli nie ma osiowego to można zakładać jeśli nie jest leje,.
a MBC można sobie zrobić z zaworu odcinającego paliwo od instalacji gazowej Lovato ( ale takie MBC będzie obsługiwać tylko T3 lub turbiny o podobnej konstrukcji WG jak ma T3)
a zasada jest taka że moża sięnawet zaworkiem posłużyć którym można precyzyjnie przymykać przepływ w przewodzie od MBC.

pasuje na miejsce K14 tylko musisz mieć przewód odpływu oleju z turbiny bo jest inny



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » czw lis 19, 2009 12:18

luz jest jak trzymasz wirnik ze strony cieplej i zimnej rusza sie okolo 0,5mm-1mm z dwóch stron. czyli góra dół. Osiowy tzn. wirnik rusza sie do środka turbiny i na zewnątrz???? sprawdze i napisze czy jest...

[ Dodano: Czw Lis 19, 2009 11:20 ]
turbine można odpalac bez założonego kolektora do tłumika ( wyjścia z turbiny i bez podłączonych przewodów do icka??? Tak czy inaczej zdecydowalem sie podmienic turba ale chce obserwowac co sie dzieje żeby sobie gnoju nie narobić w przewodach i tlumiku.
Ostatnio zmieniony czw lis 19, 2009 12:18 przez JABcok20, łącznie zmieniany 1 raz.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » czw lis 19, 2009 12:46

Polecam zdjąć muszlę zimną - będziesz miał lepszy pogląd co się dzieje, tylko upewnij się, że bedziesz miał jak ją później przykręcić.

Ja sobie sam zrobiłem MBC, kupiłem w sklepie metalowym kawałek aluminium o wymiarach 25x25x50, zrobiłem otwory, przegwintowałem, wkręciłem dwie złączki, do środka kulka i sprężyna (sklep z częściami do ciągników) i zakręciłem to śróbą z kontrą do regulacji. Zawór ma dość spory przelot (kulka 7mm) dzięki temu nie pojawiają się chwilowe przeładowania, a śruba ma gwint M12 i łeb 19 dzięki temu do regulacji nie potrzeba narzędzi.



arwam

Post autor: arwam » czw lis 19, 2009 13:06

JABcok20 pisze:turbine można odpalac bez założonego kolektora do tłumika ( wyjścia z turbiny i bez podłączonych przewodów do icka???
można byle byś tak nie jeździł.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » czw lis 19, 2009 19:06

turbo zalożone.
popowalo max 0,5 bara. zrobilem na razie 3 otworki 1,5mm w wężyku i pompuje troche wyżej. ale samochód strasznie osłabl i lubi zakopcić.
turbo jakos głośniej chodzi :grin: wyje jakby w porównaniu do k14 jak zgasze silnik to wirnik sie jeszcze z 10 sekund kreci :bajer: zobacze czy puszcza ilej i chyba trzeba bedzie zrobic regulacje lda i dawki.
arwam ty miałeś t3 aby napompowac te 1,5 bara trzeba mocno zakopcić da sie napompować na 2 biegu
jakies cisnienie ok 1 bara aby nie kopcic za bardzo?
na k14 dymu było raczej malo a tu jest dużo więcej.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » czw lis 19, 2009 19:15

JABcok20, Zrób sobie koniecznie MBC, a nie poznasz auta, mnie to może wyniosło 10zł, może mniej, tylko trzeba trochę podłubać.

[ Dodano: 19 Lis 2009 18:19 ]
Jak wyje non stop pod obciążeniem, to niedobrze, z racji tego, że to jest wolnoobrotowa sprężarka starej konstrukcji, to może gwizdać przy rozpędzaniu, na jedynce, czasem na dwójce, przy względnie niewielkim ciśnieniu doładowania, w okolicach 1 bara.



arwam

Post autor: arwam » czw lis 19, 2009 21:41

JABcok20 pisze:arwam ty miałeś t3 aby napompowac te 1,5 bara trzeba mocno zakopcić da sie napompować na 2 biegu


trzeba i to mocno bo ja nie miałem nawet 1,3bara na dwójce.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » czw lis 19, 2009 23:23

więc po pierwszym dniu z t3 uważam, że dla mnie T3 to lipa.
1 i 2 wogóle brak mocy doppiero na trójce jak turbo napompuje jakieś konkretne cinienie to coś się dzieje.
ilości dymu nie jestem w stanie eraz opisać bo jest za ciemn już po 15.
ale trzeba naprawde dużo dymu aby ją rozkręcić.
Zatkałem przewód idący do zaworu odcinającego aby turbo pompowało maksa i udało mi się naapompować bodajże maks 1,3 bara może ciut więcej. na takim samym ustawieniu na k14 slizgało się sprzęgło. tutaj moc jest troche wyzej ale sie nie ślizga???

[ Dodano: Czw Lis 19, 2009 22:24 ]
mimo tego luzu turbo nie puszcza ani troche oleju?? :goof:

[ Dodano: Czw Lis 19, 2009 22:28 ]
arwam pisze:trzeba i to mocno bo ja nie miałem nawet 1,3bara na dwójce.
1,3 bara na dwójce ?ja na k14 tyle może mialem ale na tej T3 to chyba w życiu bym nie wyciągnał. dmuchalo na 2 biegu może 0,6-0,7 bara.
na której fura spali mniej T3 czy k14? Musze coś wybrać aby troszke sie jeszcze poturlać :grin:


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

arwam

Post autor: arwam » czw lis 19, 2009 23:36

JABcok20 pisze:1,3 bara na dwójce ?ja na k14 tyle może mialem ale na tej T3 to chyba w życiu bym nie wyciągnał. dmuchalo na 2 biegu może 0,6-0,7 bara.
na której fura spali mniej T3 czy k14?
odpowiedź prosta: za mało paliwka.
ja dzisiaj jeździłem swoim byłym silnikiem i powiem wam że aż się nie chciał mi z auta wychodzić.
a co do spalania to zdecydowanie lepsza jest T3.
a żeby tyle pompowało T3 to musisz mieć już boost pina konstrukcji własnej bo seryjny od 1.6TD jest zbyt łagodny



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » pt lis 20, 2009 00:10

no i co bardziej sciety to świata nie zobacze

[ Dodano: Czw Lis 19, 2009 23:11 ]
potrzebuje jeszcze sposobu na ustawienie sloneczka, ale szybkiego:P

[ Dodano: Pią Lis 20, 2009 00:14 ]
tak czy inaczej T3 to zabytek i zdania po dzisiejszym dniu nie zmienie.
na krótka mete k14 a na dłużej jakaś vnt. później m-tdi afn minimum 140km maks.

turbina po zgaszeniu silnik akreci sie jeszcze przez jakies 15 sekund:DDDD
Ostatnio zmieniony pt lis 20, 2009 01:15 przez JABcok20, łącznie zmieniany 1 raz.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

arwam

Post autor: arwam » pt lis 20, 2009 01:30

tak czy inaczej T3 to zabytek i zdania po dzisiejszym dniu nie zmienie.
to daj mi zestaw 1.6TD i T3 ja sobie pompę do niego zbuduję a Ty leżysz i kwiczysz :D



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » pt lis 20, 2009 01:39

no dobra zbudujesz zbudujesz ale ... jak ci gliny zabiora dowód o ile Cie znajdą w kłebach dymu to nie przychodz do mnie. chce miec wyższy moment a nie moc wyżej. samochody z wyższym momentem spala raczej mniej bo bedzie elastyczniejszy na niższych obrotach.??
ARwam nie przekonasz mnie. na bezdymnej na k14 miałem 9-10 sekund i to ze slizgajacym sie sprzęglem a na tym dziadku to chyba bym nie zszedł ponizej 12. bo na jedynce i dwójce to idzie jak zwykły diesel:P

[ Dodano: Pią Lis 20, 2009 00:40 ]
arwam pisze:a żeby tyle pompowało T3 to musisz mieć już boost pina konstrukcji własnej bo seryjny od 1.6TD jest zbyt łagodny
dlatego spali więcej;)
Ostatnio zmieniony pt lis 20, 2009 01:42 przez JABcok20, łącznie zmieniany 1 raz.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt lis 20, 2009 02:48

JABcok20 pisze:T3 to lipa
:goof: kolego no normanie powiem wprost, aż mnie coś zabolało :crazy:

Jak to lipa zrób mbc i bedziemy gadać, ja mam arwamową T3 i silnik jest nie do poznania, dopiero na tej sprężarce dają o sobie znać jego benzynowe korzenie (1.6 td był robiony na bazie benzyny)
Dym? Jaki dym na takiej pompie? Pisałem, że nie trzeba było psuć słoneczka, u mnie mieli kołami na pierwszych 2 biegach, i to zaledwie od 500 obr wyżej niż na k14, to co u Ciebie się pojawia to nic jak przełądowanie, z tym, że większość ciśnienia idzie w atmosferę, na K14 to jest szarpanina, nie jazda, jak chcesz wyprzedzić tira na trasie to trzeba podrodze biegi zmieniać, na t3 spokojnie dobierasz sobie bieg odpowiednio do ilości aut przed tobą, i wiesz że nagle nie zdechnie moc po przekroczeniu czerwonego pola. w skróce: 4 tiry na jednopasmówce? W czym problem?

[ Dodano: 20 Lis 2009 02:01 ]
JABcok20, Nie nie normanlie nie mogę, to ja ze swoim padłem nie narzekam, ty masz porządne wtryski i trochim pompę robił i takie herezje szerzysz, przecież tą sprężarkę do dzisiaj sprzedają w zestawach do tuningu, zawsze chciałem mieć mk1 z fajnym mocnym silnikiem, (a 1.6 td waży prawie tyle samo co 1.8 benzyniak, nie rujnuje prowadzeniaP), a ty to tak podsumowyjesz, że spalanie, że lepsza mała turbina, jakbyś się czuł jakby Cię ktoś calibrą objechał :) i nagrał filmik na youtube :(

Stary wozisz się legendą motoryzacji i musisz wyrabiać opinię nam wszystkim, mnie np nie stać na mk1, np ja sam wożę się starym, poobijanym kiblem któremu się dawno licznik przekręcił, ale marzy mi się takie auto jak ty masz.

[ Dodano: 20 Lis 2009 02:04 ]
Jakby ktoś miał wątpliwości, to swojego nie oddam :chytry:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 93 gości