Strona 1 z 3

Dużo pali ON !!!

: wt lis 17, 2009 22:32
autor: pio76
Witam posiadam MK3 1.9 TD 93r. wydaje mi się, że za dużo pali, bo w jeździe tylko po mieście zrobię na pełnym zbiorniku czyli na 55l (jeżeli się nie mylę) jakieś 700 km przy normalnej jeździe bez oszczędzania. Czy jest to norma czy trochę za dużo pali jak na ten silnik. Czy da się coś regulować żeby trochę mniej palił? A tak w ogóle to słyszałem, że silniki TD są bardziej paliwożerne od TDI, czy to prawda? POZDRO!!

: wt lis 17, 2009 22:39
autor: Shmatan
Moim zdaniem jeżeli jeździsz w dużych korkach, często parkując itp. to spalanie na poziomie 7.85l/100 (a takie by wychodziło z tego co piszesz) może być realne. Ja kierując się odczytami z mfa miewam wyniki po 9l/100 kiedy w godzinach szczytu przedzieram się przez miasto

: śr lis 18, 2009 01:44
autor: marcinas1983
Zużycie paliwa miasto: 7,4L

Zużycie paliwa przy 90km/h: 4,7L

Zużycie paliwa przy 120k/h: 6,5L

To są dane fabryczne z głównej strony forum -> http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-golf-mk3/

Jak spojrzysz sobie na dane TDI to litr mniej spalają. Do tego piszesz....
pio76 pisze:przy normalnej jeździe bez oszczędzania
oraz
pio76 pisze:wydaje mi się, że za dużo pali
pio76 pisze:Czy jest to norma czy trochę za dużo pali jak na ten silnik.
Dla mnie odpowiedz jest prosta... pali w normie. Chcesz żeby mniej auto spaliło to mniej go ciśnij. Niestety TD ma dozownik paliwa w nodze kierowcy i to od niego zależy ile spali jego auto. Moje mk2 1.6 TD pali 6.4L a też każdy na forum pisze, że max co mu pali 1.6 TD to 5L :rotfl: Ciekawe, że w Polsce czy to passat, czy to golf, polo, audi a4, a6 itp itd każdemu palą 5-5.5L ropy :helm: .

: śr lis 18, 2009 02:19
autor: t0mal
marcinas1983, Potrafi spalić 5 na 100, a to już różnica :bajer: Mój potrafi spalić 15 na 100 :) i też to piszę, bez sciemy :)

Co do 1.9td noto niestety one dość sporo chlają, siedem coś na mieście to i tak dość mało, wszystko dlatego, że mają śmieszne sprężarki, które non stop ładują powietrze,

Można posprawdzać jeszcze szczelność układu paliwowego, zużyte wężyki przelewowe to dość częsty problem przy spadających temperaturach (silnik pompa wtryski, wszystko ma być suche) Polecam też wymianę oleju na syntetyczny.

: śr lis 18, 2009 09:44
autor: wzorekk
Witam,
Jestem tu nowy i golfa tez mam pierwszego.
Mam pytanie ponieważ tez mi sie wydaje, ze dużo pali, czy to moze byc spowodowane tym że na wolnych obrotach ma 1100 obr/min ?
Mój to MK3 1.9 TD VARIANT
Proszę o rady.

: śr lis 18, 2009 09:48
autor: kkolekk
może przyśpieszacz gdzieś się zacioł i dlatego masz takie obroty

: śr lis 18, 2009 09:56
autor: wzorekk
w sumie on podobno jest automatyczny.
Tam mi jeden gość jak wymieniałem świece żarowe to popuścił linke od przyspieszacza ale nic nie zeszło niżej.

: śr lis 18, 2009 10:35
autor: _model_
No w normie wali twoj TD. Ja mam z takim samym silnikiem i ponizej 7 w miescie bardzo ciezko jest zejsc. W upalne dni wiadomo ze mniej spali, bo jest cieplo to i silnik sie szybciej rozgrzeje. W lato przy wlaczonej klimie dochodzilem do 7,5 - 7,8 ON. NA trasie przy spokojnej jezdzie mozna zejsc do poziomu 5,5 litra. Ale w miescie będzie palił niestety :(

: śr lis 18, 2009 11:39
autor: t0mal
wzorekk, nie miga kontrolka od świec żarowych? Wrzuć zdjęcie pompy.

: śr lis 18, 2009 12:12
autor: wzorekk
Nie miga kontrolka. Przed wymianą świec tez miał takie obroty.
Zdjęcie pompy jak zrobie to wstawie. czeka ją tez chyba uszczelnienie bo mokra jest...:/

: śr lis 18, 2009 13:19
autor: t0mal
Może to być problem z EGRem, no ale to musisz zdjęcie pompy wrzucić.

: śr lis 18, 2009 22:24
autor: hipnox
Mi w mieście pali 5,9 przy dojeździe do pracy 10 km więc nawet dobrze się nie rozgrzeje. Trasa Kielce Wawa przy mniej więcej stałej prędkości 140km/h wyszedł równe 5 literków. :grin:
Silnik ASV 110 kucy

: śr lis 18, 2009 22:29
autor: Shmatan
hipnox, 5.9 na zimnym silniku? to pewnie nie łapiesz więcej niż 1 czerwone światło, nie wychodzisz poza 2k obrotów, i nie wciskasz gazu ponad 1/4 wychylenia. Ja w mieście 5.9 wyciągam praktycznie tylko bardzo późnym wieczorem

: śr lis 18, 2009 23:12
autor: hipnox
W sumie jak jadę nie przekraczam 2 tyś szkoda mi dmuchawki jak jest nie rozgrzany ale w Ck z rana nie ma za wiele korków to fakt. Po drodze do pracy mam może z 5 światełek:)
Fakt w dużych korkach spalanie sporo więcej. Ale w Cyklu mieszanym nie wychodzi mi więcej niż 6 na baku:)

Widzę że jesteś z Rz to dla porównania z Langiewicza dojeżdżałem pod Schenkera i uzyskiwałem takie spalanie:)