turbo zawór upustowy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

michal880913
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: śr mar 11, 2009 15:16
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

turbo zawór upustowy

Post autor: michal880913 » pn lis 16, 2009 21:26

witam
czy w silniku 1Z reguluje sie zawor turbo, aby cisnienie nie przekraczało 0,8 bara, szukalem takiej regulacji lecz nie moge znajsc, czy ktos regulował takie zawor w 1Z silniku przy turbo



sakuratorek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: ndz mar 29, 2009 20:42
Lokalizacja: okolice Krosna

Post autor: sakuratorek » pn lis 16, 2009 21:48

Z tego co wiem to w 1Z jest westgate i tym steruje komputer. Mylisz ze zwyklym TD


TDI-To Dopiero Idzie

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Re: turbo zawór upustowy

Post autor: Sztomel » wt lis 17, 2009 00:52

michal880913 pisze:witam
czy w silniku 1Z reguluje sie zawor turbo, aby cisnienie nie przekraczało 0,8 bara, szukalem takiej regulacji lecz nie moge znajsc, czy ktos regulował takie zawor w 1Z silniku przy turbo
ciśnienie doładowania reguluje się wkręcając lub wykręcając sztangę siłownika ciśnieniowego sterującego uchylaniem się zaworu wastegate, jeśli masz zbyt wysokie ciśnienie doładowania do sztagę wykręcamy aby ją wydłużyć a ciśnienie doładowania sprawdzamy Vagiem,
mała instrukcja na bazie turbinki z silnika AGR (również zwykłe turbo z zaworem wastegate) :
ObrazekObrazek

jest jedna rzecz - jesli nikt wcześniej nie grzebał przy turbinie a zwłaszcza nie regulował sztangi lub nie wymieniał gruchy to sprawdź najpierw czy wężyk ciśnieniowy idący do gruszki nie ma nieszczelności (skoro N75 nie potrafi zbić nadmiernego ciśnienia względem wymaganego przez sterownik silnika).


Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 886
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » wt lis 17, 2009 01:49

Sztomel, fajna instrukcja regulacji. napewno sie przyda


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
perty
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pt wrz 08, 2006 16:18
Lokalizacja: sulejówek
Kontakt:

Post autor: perty » wt lis 17, 2009 08:57

Panowie powiedzcie mi czy dzwigna od WG powinna lekko chodzic? U mnie reką za cholere nie moglem jej ruszyc ale z kolei kompresorem idzie bez problemu, przeladowan brak.



michal880913
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: śr mar 11, 2009 15:16
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Post autor: michal880913 » wt lis 17, 2009 17:25

koledzy a czy moze byc tak ze ten zawor upustowy nie domyka sie dokładnie, i cisnienie zamiast do silnika trafia do atmosfery



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt lis 17, 2009 18:32

owszem, zdarzają się i takie przypadki, powodem może być blokowanie się ośki w tulei muszli gorącej turbiny w ustalonej jednej pozycji przy domykaniu zaworu WG lub pęknięta sprężyna wewnątrz gruszki (puchy siłownika ciśnieniowego) sterującej uchylaniem zaworu.


Obrazek

michal880913
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: śr mar 11, 2009 15:16
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Post autor: michal880913 » wt lis 17, 2009 21:10

a ta grusze rozbiera sie, da sie ja zrobic, a co ciekawe u mnie nie ma takiej sruby regulacyjnej tylko kawałek wspornika (płaskownika) :crazy:



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr lis 18, 2009 00:37

puszka jest nierozbieralna bo jej dwie części składowe obudowy są ze sobą sprasowane tworząc karb, musi u Ciebie być regulacja długości sztangi a najprawdopodobniej jej nie zauważyłeś a jeśli jest inaczej to wklej foto.


Obrazek

rafiki_OCP
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr sty 07, 2015 19:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

turbo zawór upustowy

Post autor: rafiki_OCP » ndz lip 26, 2015 17:09

Panowie, mam problem z doładowaniem w Octavii z 1.9 TDI AGR. Turbo przeładowuje o +/- 0,6 bara co skutkuje notorycznymi notlaufami. Wężyki wymienione, N75 wymieniony (po wymianie N75 jest poprawa - Vmax to 130 a nie 110 km/h). Chętnie skorzystałbym z instrukcji Sztomela, ale problem jest taki, że albo ja jestem ślepy albo w Octavii wszystko jest tak poskładane, że od góry nic nie widać. Podpowie mi ktoś gdzie patrzeć żeby zaobserwować czy sztanga się porusza?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

turbo zawór upustowy

Post autor: Sztomel » ndz lip 26, 2015 23:39

Owszem, widok z góry na turbo jest ograniczony więc trzeba zdemontować dolną plastikową osłonę silnika (jeśli się ją jeszcze ma) i z kanału zaobserwować sztangę siłownika ciśnieniowego, która w AGR znajduje się u dołu turbo.
rafiki_OCP, jeśli Twoje turbo przeładowuje to winy należy szukać w :
- nieszczelna (skorodowana i dziurawa) grucha siłownika ciśnieniowego pod turbo,
- pęknięta wewnętrzna sprężyna w elektrozaworze N75 ciśnieniowym,
- nieszczelne wężyki ciśnieniowe idące do i od N75 tak jak na tym schemacie :
http://obrazki.elektroda.pl/2840938600_1321934511.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; (czyli wężyki idące od 3 do 1 i od 1 do 4)
Tylko te trzy usterki wywołują tryb awaryjny w silniku AGR związany z przeładowaniem turbo czyli błędem 17965 gdyż zawór upustowy Waste Gate jest uchylany w turbo tylko wtedy kiedy podawane jest ciśnienie na gruchę siłownika ciśnieniowego i wysuwająca się z niego sztanga powodować powinna uchylanie się tego zaworu co zmniejsza dynamikę spalin. Jeśli się tak nie dzieje to dynamika spalin jest zbyt duża - rozkręca wirniki turbo ponad wartość wymaganą i ciśnienie doładowania jest zbyt duże niż oczekuje tego sterownik silnika i w efekcie powoduje to wchodzenie w tryb awaryjny z powodu przeładowania turbo.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 197 gości