Strona 1 z 1

chlapie olej od strony kolektora

: ndz lis 15, 2009 11:43
autor: Malek25
Witam
kupiem niedawno bore z silnikiem 1,9 tdi 116 ps. Od razu zabralem sie do wymiany plynow i przy wymianie oleju zauwazylem mocno pochlapany silnik z tylu i olej na oslonie silnika z dolu. Wyczyscilem wszystko skrupulatnie i po przejechaniu 500 km to samo. Prosze o rade gdzie moge miec przeciek bo po dokladnym obejrzeniu nie moge tego sam zlokalizowac. Przy tym po przejechaniu 500 km ubylo mi z poziomu max okolo 2 mm oleju.

: ndz lis 15, 2009 12:13
autor: Michał_1977
Sprawdź czy uszczelka z pod pokrywy głowicy nie puszcza.

: ndz lis 15, 2009 20:06
autor: EnJoy
z tego co opisujesz to gdzieś w okolicy turbiny masz ten wyciek.. możliwe, że to uszczelka pokrywy, możliwe że sama uszczelka pod głowicą (chociaż wtedy działyby się coś jeszcze), albo na turbinie któreś przewody są nie szczelne..
na wszelki wypadek nie pałuj zbytnio silnika, bo jeśli to turbo to szybko je możesz zabić.. zresztą sam silnik też

: ndz lis 15, 2009 20:58
autor: rav_tdi
Witam!!

Ja mam niestety identyczny problem!! Tylko, że moge wykluczyć turbine (bo nowa) i uszczelke pod pokrywą zaworów!! - tam na pewno nie cieknie!!

Robie spore trasy przy większych prędkościach i słyszałem, że gdyby to uszczelka głowicy była, to bym już dawno nie jechał, a zrobiłem tak jakieś 10tyś.km!!
Skąd ten olej cieknie, ktoś ma jakieś pomysły?? - tam z tyłu tylko kolektory i EGR są, a blok jest mokry od prawej str. patrząc na silnik z dołu od tyłi, czyli w okolicach turbiny!!

: ndz lis 15, 2009 21:25
autor: marcin999
Malek25, rav_tdi, Też to mam pojawiło mi się niedawno. Blok mokry i kopci na biało jak go przytrzymam na luzie przez chwile w okolicach 3tys obr. Czy to turbo sie sypie czy moze coś innego.

: ndz lis 15, 2009 21:30
autor: rav_tdi
Mi co prawda nic nie kopci na biało, czy tam na niebiesko, itp., jedynie oleju ubywa, a blok jest ciągle mokry, aż osłona dolna silnika też sie robi mokra!! Co prawda musze sie jeszcze dokładnie przyjzeć przewoom smarującym turbine, ale...??!! :crazy:

Gdyby to była uszczelka pod głowicą, to czy da się to jakoś zdiagnozować vagiem, lub manometrem, itp??

: ndz lis 15, 2009 21:31
autor: Toledziak
A może to EGR się poci?? Pod membraną EGRa jest taka dziurka i tam sie lubi pocić. Ja mam tak zlany od EGR w dół. Wiosną się tym zajmę.

: ndz lis 15, 2009 21:38
autor: rav_tdi
No właśnie - co do EGRa, ja bym miał nadzieje, ze to to jest, bo będe za 5tyg. go zaślepiał!!
Ale wówczas pyt. czy jest to możliwe, żeby aż tyle i czy po prostu do egra jest dostęp oliwy??

Szkoda, że doświadczeni sie nie wypowiedzą!!

: ndz lis 15, 2009 21:41
autor: Toledziak
Powiem tak u mnie ewidentnie jest ślad oleju z tej dziurki w EGR i idzie on na dół po kolektorze. W dolocie będzie olej choćby z odmy, stąd ten syf nota bene którego się tak chcemy pozbyć zaślepiając EGR i czyszcząc dolot.

: ndz lis 15, 2009 21:48
autor: rav_tdi
Czyli z EGRa może ewentualnie sie troszku pocic, to co jest w dolocie!! :blush:
To ja nie wierze, żeby aż tak sie pociło, że blok cały mokry, itp... :grrr:
Jak będe zaślepiał EGRa to też robie FMIC, więc może jeszcze zrobie oil catcha z odmy!!
Dodam, ze jak wymieniałem turbine, to zdjąłem obydwa kolektory i zkręciłem na nowe uszczelki, więc jakby co tam jest wsio szczelne!! :D

: ndz lis 15, 2009 21:49
autor: EnJoy
rav_tdi pisze:Czyli z EGRa może ewentualnie sie troszku pocic, to co jest w dolocie!! :blush:
to jest norma akurat w każdym TDI.. przez to ludzie wpadli na pomysl oil catch'a

[ Dodano: 15 Lis 2009 20:52 ]
jesli bawiles sie przy turbo, to tymbardziej zwrocilbym na to uwage.. szczegolnie te przewody olejowe.
najlepiej auto na podnosnik, czy tam kanal.. i szukac

: ndz lis 15, 2009 22:00
autor: rav_tdi
Czyli do sprawdzenia:
- uszczelka pod pokrywą klawiatury :grin:
- przewody olejowe turbo :crazy:
- EGR (choć sam egr nie powinien doprowadzić do aż takich objawów)
- uszczelka pod głowicą (najgorsz opcja) :grrr:
- może i same turbo, jeżeli puszcza olej konkretnie (rozebrać troche dolotu intercoolera i zobaczyć co tam w trawie piszczy) :grrr: :satan:

- o czym zapomniałem??!!

: ndz lis 15, 2009 22:28
autor: Toledziak
Co do uszczelki klawiatury to jest ona zintegrowana z deklem, nie występuje osobno w AHF. Jeśli będziesz chciał ją zdejmować to licz się, że będzie trzeba ją złożyć na silikonie wysokotemperaturowym, no chyba że ładnie siądzie bez niego. Co do EGR to też tak myślałem,że nie powinien dać takich objawów, ale najwidoczniej dał. Co do uszczelki pod głowicą to musiał by być totalny pech. Co do dolotu to wystarczy że zdejmiesz rure od turbo do coolera, tą idącą koło prawego przedniego koła i sie dowiesz jakie i czy wogóle jest olej w niej. U mojego Taty w AHF przy przebiegu oryginalnym 184 tys km było sucho jak na pustyni praktycznie. Film na ściankach był, ale bez tragedii.

: ndz lis 15, 2009 22:38
autor: rav_tdi
Co do uszczelki to wiem, bo już zdejmowałem pokrywe i tam wsio było ładnie i dobrze i nic nie ciekło, bo głowica nie była od góry mokra!!
U mnie dopiero coś jest pomiędzy kolektorami jakby, a pod wydechem to już tak konkretniej!! :grrr:
Dolotu od czasu wymiany turbiny nie sprawdzałem, ale jak będe w kraju to na bank wsio jeszcze sprawdze!!
Powodzenia w szukaniu przyczyny i łatwej naprawy życze... :D