dymienie pali olej

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

dymienie pali olej

Post autor: marcin999 » sob lis 14, 2009 17:36

.
Ostatnio zmieniony ndz lis 22, 2009 00:21 przez marcin999, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » sob lis 14, 2009 17:40

ja bym sprawidził turbo zobacz czy z węży kapie olej


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » sob lis 14, 2009 17:44

.
Ostatnio zmieniony ndz lis 22, 2009 00:21 przez marcin999, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » sob lis 14, 2009 20:42

Na wyższych obrotach turbo daje większe ciśnienie, olej jest szybciej zabierany z nieszczolności. To co opisałeś z reguły świadczy o tym że uszczelniacze na turbie padają.



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » sob lis 14, 2009 20:56

.
Ostatnio zmieniony ndz lis 22, 2009 00:22 przez marcin999, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » sob lis 14, 2009 21:53

Zdejmij rurę idącą z interoolera do kolektora i sprawdź czy nie ma w niej dużej ilości oleju - może być pokryta taką cienką warstwą ale nie do tego stopnia by ściekał. Sprawdź również wyjście turba do wydechu - tam pojawia się olej gdy sprężarka jest w stanie agonalnym. Pozatym sprawdź czy wirnik nie ma luzów osiowych (lekkie promieniowe mogą występować)
Ostatnio zmieniony sob lis 14, 2009 21:53 przez kwietek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » ndz lis 15, 2009 00:22

.
Ostatnio zmieniony ndz lis 22, 2009 00:22 przez marcin999, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz lis 15, 2009 00:29

Uszczelniacze sie posypały to samo u mnie koszt regeneracji zaczyna sie od 650 zł jezeli wirnik jest ok jak nie to 1000 nawet i więcej zdjęcie założenie 250-350 zł noy olej filtr powietrza paliwa zaleca się też zdjęcie miski w celu usunięcia szlamu ale raczej się tego nie stosuje + 50 zł za wyczyszczenia iC tak wygląda cennik , proponuje nie jeździć bo z czasem tłoki możesz znalesć u sąsiada jak Ci się oleju nazbiera
Ostatnio zmieniony ndz lis 15, 2009 00:30 przez grandi, łącznie zmieniany 2 razy.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » ndz lis 15, 2009 00:35

.
Ostatnio zmieniony ndz lis 22, 2009 00:22 przez marcin999, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » ndz lis 15, 2009 00:44

Na olejach pisze czy nadają się do silników doładowanych, tak że to akurat możesz sprawdzić. Wszystko jednak okaże się przy regeneracji. Często tak się dzieje gdy nie odczekujesz kilku nastu sekund przed wyłączeniem silnika po jeździe, ale przyczyną również może też być jakiś paproch który znalazł się w oleju - czasami do uszczelnienia przewodów olejowych mechanicy używają sylikonów - wystarczy minimalna ilość by zapchać kanaliki w sprężarce a wtedy momentalnie się przegrzewa i łożyskowanie traci wymiary, inną przyczyną może być poprostu przegrzanie

[ Dodano: 14 Lis 2009 23:49 ]
U mnie przy podobnych objawach wystarczyło wymienić uszczelniacze koszt ok 400zł z tym że to w silniku SB. Turbo sam wyjąłem i założyłem (razem z kolektorem bo nie dałem rady ich odzielić) Przy okazji wymieniłem filtry tak jak pisze grandi, oleju - wiadomo, powietrza - dla formalności (zalecali w warsztacie) paliwa - przy okazji. No i oczywiście wymiana oleju, i płynu chłodniczego by mieć pewność że nic nie zasyfi czystych kanałów sprężarki



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz lis 15, 2009 02:15

Na swoim forum napisałem taką poradę

Turbosprężarka - po odpaleniu auta nie gazujemy silnika przez jakieś 30 sec. Turbina przez ten czas chodzi na sucho nie ma oleju-zanim w komorze olejowej turbiny znajdzie się olej zajmie to chwile , tak samo po zakończonej jeździe nie gasimy auta szczególnie bo szybkiej jeździe , nasza turbo sprężarka po wyłączeniu o drazu silnika chodzi na sucho , ale tu też chodzi o temperaturę , jej nagłe wyłączenie spowoduje szybką zmianę temperatury możemy ją uszkodzić w taki sposób


Zalewałeś olej z normą vw? Mi turbina padła przy 290 tys jak założyłem pompę od Jr tak to by jeszcze śmigała pewnie


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » ndz lis 15, 2009 09:33

.
Ostatnio zmieniony ndz lis 22, 2009 00:24 przez marcin999, łącznie zmieniany 2 razy.



SMUTNYINDYK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 23:11
Lokalizacja: warszawa

Post autor: SMUTNYINDYK » ndz lis 15, 2009 13:21

Co ??? 5 min. przed jazdą i po jeździe?- to jakaś bzdura!!! 30 sek. to wszystko, inaczej to było by niewolnictwo i terror diesla. Każda instrukcja mówi, że gasimy krótko po ustabilizowaniu się obrotów. Ja robię zgodnie z instrukcją i od wielu lat[miałem różne TD] i turbiny chodzą dobrze.


SmutnyIndyk - VW New Beetle 19TDI,Ford C-Max 1.6TDCI[sprzedałem],PEUGEOT306 1600 8V benzyna[1997r], Stilo ABARTH Full wypas 2006r[ chyba najlepszy].

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » ndz lis 15, 2009 14:36

W instrukcjach do silników zalecają tak piszegrandi, ok 30 sek. Ale duży + dla Ciebie że zdajesz sobie z tego sprawę, lepiej odczekać dłużej niż katować sprężarkę. Ogólnie ciężko jest powiedzieć co padło ale jeśli auto nie straciło mocy prawdopodobnie to tylko uszczelniacze, wszystko wyjdzie dopiero po rozebraniu turbiny. Powinieneś się tym zająć jak najszybciej bo nie wiadomo co jest bezpośrednią przyczyną awarii, im szybciej to zrobisz tym większa szansa że koszty naprawy będą mniejsze jeśli przyczyną uszkodzenia jest niedrożność przewodów olejowych/wodnych ten stan będzie się bardzo szybko pogarszał



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości