Strona 1 z 2

Mk4 TDI AGR kilka pytań rozrząd,nastawnik,sprzęgło,rozruch

: sob lis 14, 2009 14:23
autor: Neoarti
Zakupiłem wczoraj mk4 z 1998r tdi z silnikiem AGR mam kilka pytań :
1.czy to prawda że ten silnik ma sprzęgło jedno masowe i turbo bez zmiennej geometrii ?? nie dopatrzyłem się w turbinie sterowania łopatkami
2.silnik szarpie przy dojeżdżaniu do skrzyżowań z wciśniętym hamulcem jak stanę lub lekko przegazuję to się uspokaja stawiam na brudny nastawnik czy da się go wyczyścić domowym sposobem ?
3.czy ma ktoś może jakiś schemat wymiany rozrządu w tym silniku ? (znaki itp...)

: sob lis 14, 2009 14:34
autor: wesol
Neoarti, jest na forum o czyszczeniu nastawnika. o wymianach rozrzadu tez jest w zasadzi et niczym sie nie rozni od innych 1.9TDI na VP.
Silniki TDI w mk4 maja wszystkie dwumas. Jedynie co to nie masz zmiennej geometrii w turbinie.

Oczewiscie poza automatami sa dwumasy zeby nie bylo ze da sie znalezc TDI z JM.

: sob lis 14, 2009 14:50
autor: Neoarti
OK.
auto ma jeszcze jakieś dziwne urządzenie podpięte do wtyczki od nastawinika nie wiem co to jest ale znacznie ułatwia rozruch odłączyłem to i pali normalnie jak tdi przekręci parę razy i zapala (nie wiem jak na zimnym przetestuję rano ) ale ktoś to sobie dołożył i z tym urządzeniem pali od kopa wchodzi na ok 1000 obr i po chwili wraca do normy macie pojęcie co to jest ?? Obrazek

: sob lis 14, 2009 17:10
autor: hudy21
Witam to kto coś ci wstawił to jest najprawdopodobniej zwykły przekaźnik który ma za zadanie oszukać sterownik jak jest temperatura silnika. Po prostu jest to tańsza (wiejska) próba zwiększenia dawki rozruchowej. Normalnie przynajmniej 150zł musisz zapłacić. Problem z tym urządzeniem jest taki że sterownik zawsze będzie rejestrował iż czujnik temperatury jest uszkodzony a nie o to w tym chodzi. Sam tak miałem zrobione ale wkurzały mnie wysokie obroty silnika przy starcie i chmura dymu przy odpaleniu.

: sob lis 14, 2009 17:25
autor: leon79
wesol pisze:Silniki TDI w mk4 maja wszystkie dwumas
Nie do końca prawda. Pierwsze agry nie miały.

: sob lis 14, 2009 19:56
autor: Neoarti
No właśnie tak myślałem że to oszukuje czujnik temperatury i tez wkurzają mnie wysokie obroty jak silnik jest chłodny wiec to odłączyłem zapala normalnie a rano okaże się czy nie ma problemu co do dymu to mój nie dymi wcale przynajmniej w ciągu dnia :)
dokładnie zgadzam się z kolegą wyczytałem że pierwsze agr-y nie miały dwu masowego koła mam nadzieją że mój jest z tych pierwszych :)

: sob lis 14, 2009 20:08
autor: marcin999
wesol pisze:Silniki TDI w mk4 maja wszystkie dwumas
Pierwsza i podstawowa zasada jak nie wiesz na 100% to nie pisz...

Neoarti, Też mam szarpanie ktore ustepuje po odpieciu wtyczki impulsatora.

[ Dodano: 14 Lis 2009 19:09 ]
Daj znac czy czyszczenie nastawnika cos pomoglo.

: ndz lis 15, 2009 08:27
autor: Neoarti
ja jeszcze impulsatora nie odłączałem wiem że szarpanie i problemy z nastawnikiem to utok tdi zostawię czyszczenie na później najpierw wymienię rozrząd i filtry, kolega twierdzi że wystarczy delikatnie przesunąć nastawnik zwiększając tym samym dawkę i szarpanie ustanie ale nie wiem czy ma rację

: ndz lis 15, 2009 19:38
autor: Haki
wesol pisze:Neoarti, jest na forum o czyszczeniu nastawnika. o wymianach rozrzadu tez jest w zasadzi et niczym sie nie rozni od innych 1.9TDI na VP.
Silniki TDI w mk4 maja wszystkie dwumas. Jedynie co to nie masz zmiennej geometrii w turbinie.

Oczewiscie poza automatami sa dwumasy zeby nie bylo ze da sie znalezc TDI z JM.
Oczywiście mój AGR też ma 2-mas :rotfl: :rotfl: :panna: :panna: :panna:

: pn lis 16, 2009 00:06
autor: acid85
ja mam AGR z 2000 roku a wiec raczej końcówka produkcji i jest jednomasowe

: pn lis 16, 2009 19:13
autor: Quest
acid85 pisze:ja mam AGR z 2000 roku a wiec raczej końcówka produkcji i jest jednomasowe
A jest jakiś sposób poza wyjęciem tego ustrojstwa żeby sprawdzić czy jest? Bo mnie już to od roku nurtuje :)

sprzęgło

: pn lis 16, 2009 20:17
autor: lukaselmo
Raczej nie masz dwumasu,ja miałem AGRa z 99 roku i nie miałem dwumasu i dobrze,ach co to było za autko,sentyment zosytał,miałem tego golfika z Austri i napasiony,że szok.pozdro

: pn lis 16, 2009 20:26
autor: Neoarti
mój jest z 98 i licze na to że nie ma dwumasu :)
mam jeszcze pytanie odnośnie rozrządu dziś dzwoniłem abu zamówić cześci i okazało się ze ten silnik ma aż 3 rolki prowadzące czy to prawda chyba ze gdzieś na dole ?? bo z góry nie widzę moze znajdzie ktoś jakiś schemat ustawienia paska w tym silniku gdzie są znaki itp ...
bardzo proszę bo nie mogę sie doszukać a w sobotę chce się zabrać za wymianę

: pn lis 16, 2009 22:08
autor: FAHER
leon79 pisze:
wesol pisze:Silniki TDI w mk4 maja wszystkie dwumas
Nie do końca prawda. Pierwsze agry nie miały.

tez tak słyszałem ze jest jedno masowe :grin: