Wymiana oleju w AHF

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
lordman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: wt lut 28, 2006 12:48
Lokalizacja: PO/NEL

Wymiana oleju w AHF

Post autor: lordman » sob lis 14, 2009 01:12

Witam.

Zamierzam wymienić olej w tym tygodniu. Po odwiedzeniu mechanika który zażyczył sobie za usługę (spuszczenie oleju i zalanie nowym przeze mnie zakupionym) dokładnie 49 zł postanowiłem wymienić sam. Posiadam silnik AHF wiem jak się wymienia olej bo to nic trudnego. Moje pytanie polega na tym czy przy wymianie potrzebuje ssaka aby z filtra oleju jakieś tam szczątki ściągnąć czy wszystko spłynie do michy. Samochód mam od niedawna i jest to moja druga wymiana bo pierwsza była u mechanika i pamiętam że odsysał z filtra oleju itd właśnie ssakiem ale nie wiem czy ten typ tak ma czy zrobił to profilaktycznie i bez problemu można wymieniać pod blokiem..

Z góry dzięki..



mrEd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: czw sie 03, 2006 23:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mrEd » sob lis 14, 2009 01:30

hej,

niestety obudowa jest tak zaprojektowana że zostaje trochę ...ale zawsze można użyć dużej strzykawki. :smoke:



Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 887
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » sob lis 14, 2009 03:58

no wiec kolego ja przy wymianie oleju stosuje srodek ktory myje silnik ze starego oleju ale nie pamietam nazwy. leje sie go do silnika i odpala na 10min i chodzi sobie na wolnych obrotach. nie jezdzic wtedy po zalaniu, takie wskazanie producenata. ja zalalem raz poki co i dopiero na drugi dzien wymienilem oil. jest dobrze nic zlego sie nie dzieje. tylko filtr oleju tez zmieniam za kazdym razem


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
FURMAN TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
Lokalizacja: zachód

Post autor: FURMAN TDI » sob lis 14, 2009 10:35

tedeI 66kw pisze:no wiec kolego ja przy wymianie oleju stosuje srodek ktory myje silnik ze starego oleju ale nie pamietam nazwy. leje sie go do silnika i odpala na 10min i chodzi sobie na wolnych obrotach. nie jezdzic wtedy po zalaniu, takie wskazanie producenata. ja zalalem raz poki co i dopiero na drugi dzien wymienilem oil. jest dobrze nic zlego sie nie dzieje. tylko filtr oleju tez zmieniam za kazdym razem
w jakui silnik to wlałeś?
ja odradzam takie płukanie.

lordman - jeśli nie odeśsiesz oleju zostanie Ci jakies 0.5L mniej wiecej, rub to na rozgrzanym oleju pamietaj.



Awatar użytkownika
josef161
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: sob sty 17, 2009 18:58
Lokalizacja: RLU / BE
Kontakt:

Post autor: josef161 » sob lis 14, 2009 10:44

tedeI 66kw pisze:no wiec kolego ja przy wymianie oleju stosuje srodek ktory myje silnik ze starego oleju ale nie pamietam nazwy. leje sie go do silnika i odpala na 10min i chodzi sobie na wolnych obrotach. nie jezdzic wtedy po zalaniu, takie wskazanie producenata. ja zalalem raz poki co i dopiero na drugi dzien wymienilem oil. jest dobrze nic zlego sie nie dzieje. tylko filtr oleju tez zmieniam za kazdym razem
BRR aż mi sie zle zrobilo po tym co napisałes, plukac silnik ze strarego oleju na samą myśl nie dobrze mi sie robi nie mówiąc co czuje silnik :grrr:
Ostatnio zmieniony sob lis 14, 2009 16:52 przez josef161, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 887
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » sob lis 14, 2009 10:51

zalalem do mojego 1z,bo kolega mi polecil. on ma mk4 110 i tez to leje ale ja juz chyba tego nie uzyje bo przypuszczam ze efekt bedzie podobny jak postoi sobie jeden dzien w garazu to i tak wszystko splynie do misy. jeszcze jak odradzasz stosoeanie to chyba dam sobie z tym siana


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
lordman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: wt lut 28, 2006 12:48
Lokalizacja: PO/NEL

Post autor: lordman » sob lis 14, 2009 21:12

ok, dzięki Panowie za podpowiedzi.. Czas odwiedzić aptekę w poszukiwaniu duużżej strzykawy aby ściągnąć resztki...



Tomek_Dx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pt sty 07, 2005 01:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomek_Dx » ndz lis 15, 2009 22:32

lordman, dużej strzykawki i 0,5 m wężyka. Wężyk wejdzie z 10 cm w rurkę do chłodnicy oleju i wyciągniesz z 300 ml starego oleju. Samą strzykawką tego nie zrobisz. Przeźroczyste wężyki dostaniesz też w aptece np są jednorazówki do podawania tlenu. Taki wężyk możesz też włożyć, przez otwór do spuszczania oleju, do miski i też wyciągnąć kolejne 200ml


Tomek Dx

Awatar użytkownika
lordman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: wt lut 28, 2006 12:48
Lokalizacja: PO/NEL

Post autor: lordman » pn lis 16, 2009 21:54

Tomek_Dx, dzięki za radę z tą rurką...



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » wt lis 17, 2009 00:39

pewnie zapytałeś tego mechanika czy w tą cene wliczone jest odsysanie pozostałości oleju strzykawką, jak powiedział ze nie to uznałeś ze 49 zł za wymiane to zdzierstwo. :rotfl:



Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » wt lis 17, 2009 01:28

ee tam nie przesadzajcie. Ile jest tych resztek :chytry: To nie benzyna ze olej czysciutki na początku. Tu raz zakrecisz i olej czarny :helm:

Filtr masz na górze (pod maska). Musisz sciągnąc oslone plasikową i bedzie w czarnej obudowie przed chodnicą. Odkrecasz to kluczem do filtra oleju.

No i w miscie śruba bodajże 17 albo 19.



Awatar użytkownika
cruse
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw lip 24, 2008 23:25
Lokalizacja: Elbląg - NE
Kontakt:

Post autor: cruse » wt lis 17, 2009 08:53

Pozwoliłem sobie zawrzeć swoje spostrzeżenia po mojej wymianie:
1) Klucz do korka w misce: "19". Wymień od razu miedzianą podkładkę pod nią
2) Przy wykręcaniu - uważaj strumień jest duży - ustaw możliwie długą "wannę" jak najbliżej otworu spustowego.
3) rozgrzej olej ( nagrzewa się wolniej niż płyn chłodzący ). Olej spływa długo .
4) rzeczywiście w filtrze zostaje całkiem sporo oleju - warto się pobawić w jego odsysanie strzykawką z rurką.
5) zaopatrz się w porządny przyrząd do odkręcani filtra
6) zwróć uwagę ja prawidłową pozycję wkładu ( góra - dół )
7) wlej trochę nowego oleju w gniazdo filtra.
8 ) przy wlewaniu nowego oleju uważaj żeby nie przelać ( górna granica przestrzeni B )
9) uruchom na krótko silnik
10) uzupełnij poziom

to było by na szybko wszystko ..
PS jakim olejem zalewasz ?


PS: szukam użytkowników TDI w Elblągu

Awatar użytkownika
FURMAN TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
Lokalizacja: zachód

Post autor: FURMAN TDI » wt lis 17, 2009 10:24

cruse pisze:Pozwoliłem sobie zawrzeć swoje spostrzeżenia po mojej wymianie:
1) Klucz do korka w misce: "19". Wymień od razu miedzianą podkładkę pod nią
2) Przy wykręcaniu - uważaj strumień jest duży - ustaw możliwie długą "wannę" jak najbliżej otworu spustowego.
3) rozgrzej olej ( nagrzewa się wolniej niż płyn chłodzący ). Olej spływa długo .
4) rzeczywiście w filtrze zostaje całkiem sporo oleju - warto się pobawić w jego odsysanie strzykawką z rurką.
5) zaopatrz się w porządny przyrząd do odkręcani filtra
6) zwróć uwagę ja prawidłową pozycję wkładu ( góra - dół )
7) wlej trochę nowego oleju w gniazdo filtra.
8 ) przy wlewaniu nowego oleju uważaj żeby nie przelać ( górna granica przestrzeni B )
9) uruchom na krótko silnik
10) uzupełnij poziom

to było by na szybko wszystko ..
PS jakim olejem zalewasz ?
zapomniałeś o jednej ważnej rzeczy podczas spuszczania oleju korek WLEWU musi być zdjety :bajer:

[ Dodano: 17 Lis 2009 09:44 ]
lolo_golf pisze:ee tam nie przesadzajcie. Ile jest tych resztek :chytry: To nie benzyna ze olej czysciutki na początku. Tu raz zakrecisz i olej czarny :helm:

mówisz że olej w dieslu przepala sie na czarno po 1 obrocie wału....? a nie przyszło ci na myśl że może być spowodowane to pozostałością starych resztek :bigok:



Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » wt lis 17, 2009 11:27

FURMAN TDI pisze:mówisz że olej w dieslu przepala sie na czarno po 1 obrocie wału....? a nie przyszło ci na myśl że może być spowodowane to pozostałością starych resztek :bigok:
Nie jesteś w stanie spuścić wszytkiego. Zawsze będzie odrazu czarny. To nie jest benzyna.
I tak jak dbam o auto i o szczegóły to sory ale dla mnie to juz jest troche przesada z tym odsysaniem strzykawką.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 153 gości