Strona 1 z 3

SZARPNIECIE SILNIKIEM

: pt lis 13, 2009 23:48
autor: lukasffm
koledzy ciezko pali moje tdi tz. samochód jest po wymianie całkowitego rozrzadu ustawiony do szpilki świeczki, przekażnik, czujnik temp. nowe, olej filtryi bateria nowe. problem pojawił sie juz w wakacje gdyż odpalajac silnikiem troszke rzucało i szrpneło jedno razowo przy starcie jednak mamy teraz temperature 5st i mniej i problem robi sie wiekszy rano rozrusznik nieco wolniej obruci raz lub dwa i jest straszne jednorazowe szarpniecie az rusza karoseria ale silnik pali gasząc po chwili silnik i ponownie zapalajac juz jest mniejsze szarpniecie. Jednak nieraz zdarza się ze silnik zapala delikatnii cicho. prosze o pomoc gdyż jest to mój pierwszy tdi...

: sob lis 14, 2009 00:08
autor: silesian_boy
Po rozgrzaniu wszystko wraca do normy? Moze zacznij od sprawdzenia cisnienia w cylindrach no i musisz byc pewny ze rozrzad dobrze poskladany i kat wtrysku dobry. Przydalyby sie tez logi

: sob lis 14, 2009 00:10
autor: lukasffm
NA ZAGRZANYM SILNIKU JUZ NIEMA TAKIEGO SZARPNIECIA DUZEGO LECZ SILNIKEM RUSZY

[ Dodano: 13 Lis 2009 23:12 ]
ROZRZAD USTAWIAL KOLES KTORY PRACUJE W SERVISIE SKODY POMPAUSTAWIONA DO SZPILKI Z WALEM NA VAGU WSZYSTKO OK WTRYSKI I KATY

[ Dodano: 13 Lis 2009 23:18 ]
TEZ MYSLAŁEM O SPRAWDZENU CIŚNIENIA W CYLIDRACH ALE JESZCZE ZASTANAWIA MNIE JEDNA RZECZ JAK ZAPALAM RANO ROZRUSZNIK NIEKIEDY OBRUCI RAZ LUB DWA JEST PÓŁ SEKUNDY PRZERWY I SILNIK ODPALA WRAZ Z STRASZNYM SZARPNIECIEM ZASTANAWIA MNIE CZY TO NIE ROZRUSZNIK.

: sob lis 14, 2009 00:24
autor: silesian_boy
jesli wszystko inne jest ok i przerywa jeszcze zanim zapali to rozrusznik moze byc na wykonczeniu tzn szczotki i tulejki i ogolny syf

: sob lis 14, 2009 00:34
autor: lukasffm
ZAPALAJAC ROZRUSZNIK OBRUCI NA ZIMNYM NIERAZ SLABIEJ ALE SILNIK LAPIE, OSTATNIO NAWET GO ROZEBRAŁEM BYŁO DORZO SYFU WYCZYŚCIŁEM GO ALE ZAÓWARZYLEM DELIKATNE LUZY NA TULEJKACH A SZCZOTEK JESZCZE POŁOWA DAĆ GO DO REGENERACJI? BEDZIE LEPIEJ KRĘCIŁ?

: sob lis 14, 2009 04:17
autor: Marcin TDI
w TDI zawsze szarpnie mocniej silnikem jak w benzynie. moze byc wina tulejek ale nie musi

: sob lis 14, 2009 12:00
autor: silesian_boy
wiesz co skoro miales go na wierzchu i wyczules luzy to mogles od razu wymienic te tulejki albo dac komus. Ale dopiero teraz doczytalem ze to Twoj pierszy tdi. Najlepiej by bylo jakbys zobaczyl jak to jest w innym aucie z tym silnikiem i porownal bo moze szukasz dziury w calym :bajer: bo tdi to nie benzyna i zawsze jest lekkie szarpniecie przy odpalaniu i przy gaszeniu

: sob lis 14, 2009 12:41
autor: mateo86
Kolego miałem ten sam problem z rozrusznikiem, gdy na dworze juz było -1 to tez zrobił obrót stanął na pół sekundy i znowu kręcił dalej tak jakby aku był na wykończeniu. Byłem przemierzyć aku który jest nowy kupiony rok temu i okazało się ze jest ok, wiec rozrusznik zregenerowałem, do wymiany były tuleje i szczotki przy okazji. Teraz czekam aż będzie poniżej 0 stopni żeby sprawdzić czy to było to, ale wydaje mi się że tak bo już czuje ze inaczej kreci...

: sob lis 14, 2009 15:43
autor: lukasffm
jesli chodzi o porównanie to mam w pracy znajomego z takim samym silnikiem i mam porownanie u niego zapala cicho i delikatnie, zaworze rozrusznik we środe do regeneracji zobaczymy jak bedzie krecił po tym a niezrobiłem tego od razu poniewarz myslałem że samo czyszczenie i smarowanie pomorze a tu nic.

: czw lis 19, 2009 02:11
autor: phanteon
mateo86 pisze:wiec rozrusznik zregenerowałem
No to trafiłem w końcu na temat, który mnie utwierdza w przekonaniu, że rozrusznik mówi już "papa". Ile zapłaciliście za regeneracje?

: wt lis 24, 2009 20:32
autor: lukasffm
koledzy wracam do tematy szarpniecia mojego tdi i chcialem was zapytac czy ktos z was wybijal stare tulejki w rozruszniku bosch a zwłaszcza tą w mechanizmie różnicowym poniwarz chce je wymienic a wychodzi na to ze rozrusznik nawala gdyz pobiera duzo pradu podczas zapalania i jak zimy ciężko zakręci i szarpni silnikiem a niemam kasy na regeneracje

: wt lis 24, 2009 23:15
autor: mateo86
A ja powiem tak, po regeneracji rozrusznika auto nadal ciężko kręci jak postoi cała noc i temperatura jest poniżej 10 stopni. Czyli tak świece sprawdzone, aku sprawdzony jest roczny i elektryk go sprawdzał i powiedział ze jest ok, rozrusznik zregenerowany a pomimo to wszystko jak jest chłodno i odpalam auto to rozrusznik kreci tak jakby był słaby aku;/ Już nie wiem co to może byc ale obstawiam że może to wina oleju 10 w40 po prostu przy zimnie robi sie gęsty, olej MOTUL. a jeszcze dodam kąt wtrysku tez ustawiony na 51.

: śr lis 25, 2009 00:36
autor: phanteon
mateo86 pisze: byc ale obstawiam że może to wina oleju 10 w40
Ja mam zalane 5W40 i jest to samo.

: śr lis 25, 2009 20:49
autor: lukasffm
to widdze ze may podobny problem :grrr: ja mam wlany 10 w 40 mobil ale czy to on moze byc przyczyna ????? dzis zmienilem tulejki w rozruszniku zobacze rano jak zakreci a mam do was pytanko czy jak rozrusznik wam zaczyna krecic to przygasa wam wyswietlacz komputera dodam ze kontrolka od ladowani i recznego swieci caly czas a i jak wiecie sprawdzalem baterie ladowanie bardzo dobre tylko jak rozrusznik zaczyna krecic to spada do 8-9V