Strona 1 z 1

problem dymi przy starcje na niebieskawo i się trzesie lekko

: pt lis 13, 2009 08:38
autor: grze693
dodam że mam nie szczelną pompę i zaworek zwrotny na filtrze,leci z pod nastawnika dość mocno( jest ulany cały bok silnika

dymi tak jak by na biało ale o zabarwieniu lekkim niebieskim i jak lekko gazuje do 1700 to to się nasila ale chmury nie ma ale tak jak benzyna zimą sobie kopci.

i tak kąt wtrysku sprawdzany waha się od 49 do 52 (oczywiście rozgrzany silnik 88stoponi według vaga )

świece żarowe sprawne w 100%

co może być przyczyna ,rano włączają się świece (ale np jak było -3 to chyba lepiej palił - choć od niedawna zaczęło się lać z tej pompy (ale ona lała od kąd go kupiłem ale się pociło tylko )

Jak się rozgrzeje nie dymi przy ostrym bucie bardzo minimalnie na szaro czarno

Jakie logi zrobić i na jakim biegu żeby zdiagnozować silnik ???

auto mam od 60 tys i 4 lata oleju bierze 0.4 max 0.5 litra na 10tys km
aha i mróz -3 a silnik rano pryz odpalaniu chwilkę nie równo pracuje
(jak go kupiłem 1 zimę w ogóle nie było świec - 4 spalone też trzasł ale palił bez strzałą nawet przy - 10
dodam że nie dawno przeskoczył rozrząd ale ustawiony i nowy jest (3tys km temu) - silnik chodził do końca tylko klepał i nie miał mocy
katalizator wycięty
dzięki z góry za odp

: śr lis 25, 2009 10:22
autor: PacekPlacki
Witam
Mam podobny Problem wymieniłem uszczelniacze , pierścienie , wyczyściłem nastawnik , zmieniłem swiece żarowe, wszystkie doloty, kolektor sąący , wydechowy , interculer , rury doprowadzające wyczyszczone na błysk, kąt wtrysku w granicach 51-53 , dawka nastawnika . 4 - 4,4 , auto pali od strzału jak zimne i kopci na szaro biały kolor co moze być jeszcze nie tak , POMOCY - dodam że przed wymianami tez kopciło tak samo + niebieski dym teraz niebieskiego nie widać. Co do pompy i nastawnika to nie widac żeby cos się gdzieś lało pęcherzyków powietrza w przewodach też nie widać.
MK3 1Z


A co do nie równej pracy proponuje wyczyścić nastawnik u mnie też tak było brzed rozbiórka po wyczyszczeniu nastawnika siklnik pracuje równiutko. A co do kopcenia to wymieniłem to co powywez wypisałem i kopci dalej.

: śr lis 25, 2009 12:49
autor: Marcin TDI
szarawo bialy dym chyba swiadczy otym ze masz powietrze w przewodach paliwowych. ja bym sprobowal pompe odpowietrzyc

: śr lis 25, 2009 13:12
autor: PacekPlacki
Do odpowietrzenia pompy służy ta śrubka na pompie pomiędzy przewodami paliwowymi ???

: śr lis 25, 2009 13:20
autor: Marcin TDI
PacekPlacki,

odpal auto i luzuj po kolei sroby od przewodow na wtryskach az bedzie ropa pryskac. zrob tak kilka razy moze cos pomoze

[ Dodano: 25 Lis 2009 12:22 ]
gdzies tu na farum byl temat o kopceniu na szarobialy kolor

: śr lis 25, 2009 13:23
autor: t0mal
Pompa się sama odpowietrza PacekPlacki, pozostało wtryski sprawdzić, biały dymek to niespalone paliwo, ale jeśli niejest to zadymianie całej okolicy, tylko lekka chmurka, to raczej nie zaczepiaj.

: śr lis 25, 2009 13:35
autor: PacekPlacki
No jak jest zimny po nocy to biało się robi że prawie tyłu nie widać jak się rozgrzeje to troche przestaje dymić ale jednak dymi i nie jest to normalne dymienie.

: śr lis 25, 2009 13:37
autor: t0mal
Turbo nie pluje olejem?

: śr lis 25, 2009 13:40
autor: PacekPlacki
powiem szczerze że tego nie zauważyłem rozebrałem cały silnik , turbo jak zdejmowałem było suche w środku

: śr lis 25, 2009 13:45
autor: Marcin TDI
a jak ze spalaniem? ile pali

: śr lis 25, 2009 14:01
autor: PacekPlacki
teraz nie wiem bo nie jeżdziłem nim jeszcze po zmontowaniu cały czas stoi w garażu bo chce siępozbyc tego dymu :/ ( kat ustawiany był na rozgrzanym silniku dawka paliwa też ) przed rozbiurką silnika palił 4,5 na 100km prz prędkościach 100/120 w trasie w mieście tez palił krocie byłem tym pozytywnie zaskoczony tyle że kopcił stąd był mały remoncik.

: śr lis 25, 2009 14:08
autor: Marcin TDI
a moze wode ci bierze i dlatego na bialo kopci. miales sprawdzana szczelnosc glowicy?

: śr lis 25, 2009 14:18
autor: PacekPlacki
głowice kupowłem drugą po regeneracji i podobno był testowana na szczelności gość z allegro się tym zajmuje , zmieniałem głowice dlatego bo moja była popekana pomiędzy wtryskami widoczne jest to tylko po zdjęciu głowicy ( podobno w TDI to normalna rzecz 90% głowic tak ma )

: śr lis 25, 2009 14:24
autor: Marcin TDI
PacekPlacki pisze:( podobno w TDI to normalna rzecz 90% głowic tak ma )
tez tak slyszalem. moja naszczescie nie byla popekana ale zrobilem kapitalny remont. ja proponuje ci troche nim pojezdzic po tym remoncie i wtedy bedziesz cos wiecej wiedzial