problem dymi przy starcje na niebieskawo i się trzesie lekko

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

grze693
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:01
Lokalizacja: Zduńska Wola

problem dymi przy starcje na niebieskawo i się trzesie lekko

Post autor: grze693 » pt lis 13, 2009 08:38

dodam że mam nie szczelną pompę i zaworek zwrotny na filtrze,leci z pod nastawnika dość mocno( jest ulany cały bok silnika

dymi tak jak by na biało ale o zabarwieniu lekkim niebieskim i jak lekko gazuje do 1700 to to się nasila ale chmury nie ma ale tak jak benzyna zimą sobie kopci.

i tak kąt wtrysku sprawdzany waha się od 49 do 52 (oczywiście rozgrzany silnik 88stoponi według vaga )

świece żarowe sprawne w 100%

co może być przyczyna ,rano włączają się świece (ale np jak było -3 to chyba lepiej palił - choć od niedawna zaczęło się lać z tej pompy (ale ona lała od kąd go kupiłem ale się pociło tylko )

Jak się rozgrzeje nie dymi przy ostrym bucie bardzo minimalnie na szaro czarno

Jakie logi zrobić i na jakim biegu żeby zdiagnozować silnik ???

auto mam od 60 tys i 4 lata oleju bierze 0.4 max 0.5 litra na 10tys km
aha i mróz -3 a silnik rano pryz odpalaniu chwilkę nie równo pracuje
(jak go kupiłem 1 zimę w ogóle nie było świec - 4 spalone też trzasł ale palił bez strzałą nawet przy - 10
dodam że nie dawno przeskoczył rozrząd ale ustawiony i nowy jest (3tys km temu) - silnik chodził do końca tylko klepał i nie miał mocy
katalizator wycięty
dzięki z góry za odp



Awatar użytkownika
PacekPlacki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
Lokalizacja: PŁOCK

Post autor: PacekPlacki » śr lis 25, 2009 10:22

Witam
Mam podobny Problem wymieniłem uszczelniacze , pierścienie , wyczyściłem nastawnik , zmieniłem swiece żarowe, wszystkie doloty, kolektor sąący , wydechowy , interculer , rury doprowadzające wyczyszczone na błysk, kąt wtrysku w granicach 51-53 , dawka nastawnika . 4 - 4,4 , auto pali od strzału jak zimne i kopci na szaro biały kolor co moze być jeszcze nie tak , POMOCY - dodam że przed wymianami tez kopciło tak samo + niebieski dym teraz niebieskiego nie widać. Co do pompy i nastawnika to nie widac żeby cos się gdzieś lało pęcherzyków powietrza w przewodach też nie widać.
MK3 1Z


A co do nie równej pracy proponuje wyczyścić nastawnik u mnie też tak było brzed rozbiórka po wyczyszczeniu nastawnika siklnik pracuje równiutko. A co do kopcenia to wymieniłem to co powywez wypisałem i kopci dalej.
Ostatnio zmieniony śr lis 25, 2009 10:30 przez PacekPlacki, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 886
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » śr lis 25, 2009 12:49

szarawo bialy dym chyba swiadczy otym ze masz powietrze w przewodach paliwowych. ja bym sprobowal pompe odpowietrzyc


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
PacekPlacki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
Lokalizacja: PŁOCK

Post autor: PacekPlacki » śr lis 25, 2009 13:12

Do odpowietrzenia pompy służy ta śrubka na pompie pomiędzy przewodami paliwowymi ???



Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 886
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » śr lis 25, 2009 13:20

PacekPlacki,

odpal auto i luzuj po kolei sroby od przewodow na wtryskach az bedzie ropa pryskac. zrob tak kilka razy moze cos pomoze

[ Dodano: 25 Lis 2009 12:22 ]
gdzies tu na farum byl temat o kopceniu na szarobialy kolor


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr lis 25, 2009 13:23

Pompa się sama odpowietrza PacekPlacki, pozostało wtryski sprawdzić, biały dymek to niespalone paliwo, ale jeśli niejest to zadymianie całej okolicy, tylko lekka chmurka, to raczej nie zaczepiaj.



Awatar użytkownika
PacekPlacki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
Lokalizacja: PŁOCK

Post autor: PacekPlacki » śr lis 25, 2009 13:35

No jak jest zimny po nocy to biało się robi że prawie tyłu nie widać jak się rozgrzeje to troche przestaje dymić ale jednak dymi i nie jest to normalne dymienie.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr lis 25, 2009 13:37

Turbo nie pluje olejem?



Awatar użytkownika
PacekPlacki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
Lokalizacja: PŁOCK

Post autor: PacekPlacki » śr lis 25, 2009 13:40

powiem szczerze że tego nie zauważyłem rozebrałem cały silnik , turbo jak zdejmowałem było suche w środku



Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 886
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » śr lis 25, 2009 13:45

a jak ze spalaniem? ile pali


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
PacekPlacki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
Lokalizacja: PŁOCK

Post autor: PacekPlacki » śr lis 25, 2009 14:01

teraz nie wiem bo nie jeżdziłem nim jeszcze po zmontowaniu cały czas stoi w garażu bo chce siępozbyc tego dymu :/ ( kat ustawiany był na rozgrzanym silniku dawka paliwa też ) przed rozbiurką silnika palił 4,5 na 100km prz prędkościach 100/120 w trasie w mieście tez palił krocie byłem tym pozytywnie zaskoczony tyle że kopcił stąd był mały remoncik.



Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 886
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » śr lis 25, 2009 14:08

a moze wode ci bierze i dlatego na bialo kopci. miales sprawdzana szczelnosc glowicy?


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
PacekPlacki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
Lokalizacja: PŁOCK

Post autor: PacekPlacki » śr lis 25, 2009 14:18

głowice kupowłem drugą po regeneracji i podobno był testowana na szczelności gość z allegro się tym zajmuje , zmieniałem głowice dlatego bo moja była popekana pomiędzy wtryskami widoczne jest to tylko po zdjęciu głowicy ( podobno w TDI to normalna rzecz 90% głowic tak ma )



Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 886
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » śr lis 25, 2009 14:24

PacekPlacki pisze:( podobno w TDI to normalna rzecz 90% głowic tak ma )
tez tak slyszalem. moja naszczescie nie byla popekana ale zrobilem kapitalny remont. ja proponuje ci troche nim pojezdzic po tym remoncie i wtedy bedziesz cos wiecej wiedzial


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 208 gości