Strona 1 z 1
Duży obieg układu chłodzenia
: czw lis 12, 2009 21:22
autor: jarciu
Panowie. Zauważyłem, że w moim Golfie MK4 gdy temp. na dworze jest w granicach 3-4 stopni to nawet po przejechaniu 10-20 km dolny wąż od chłodnicy jest zimny. Chłodnica też na dole jest zimna, a na górze ciepła, dodam że wskazówka od temp. pokazuje 90 stopni i ani drgnie po tych kilometrach. Czy to znaczy, że jeszcze nie otworzył się termostat i nie ma jeszcze dużego obiegu?
[ Dodano: 12 Lis 2009 20:51 ]
koledzy nikt nie wie?
: czw lis 12, 2009 21:55
autor: leoncio
tak wlasnie powinno byc !!!!
: czw lis 12, 2009 22:09
autor: leon79
Dokładnie.
: czw lis 12, 2009 22:11
autor: kwietek
Dokładnie dolny wąż wpuszcza schłodzony płyn do silnika, gdy jest zimno różnica pomiędzy temperaturą wody w silniku a w chłodnicy jest duża. Wystarczy więc że termostat przepuszcza minimalną ilość schłodzonej wody bo tyle akurat wystarcza od utrzymania odpowiedniej temperatury - dlatego dolny wąż jest zimny.
: czw lis 12, 2009 22:45
autor: italiano_83
leoncio pisze:tak wlasnie powinno byc !!!!
Dokładnie.
Że, niby jak
Bo do końca tych odpowiedzi nie rozumiem, całości się one tyczą, czy jakiejś części tego pytani
A jak dolny wąż będzie ciepły- a nawet gorący to co ?
Dokładnie dolny wąż wpuszcza schłodzony płyn do silnika, gdy jest zimno różnica pomiędzy temperaturą wody w silniku a w chłodnicy jest duża. Wystarczy więc że termostat przepuszcza minimalną ilość schłodzonej wody bo tyle akurat wystarcza od utrzymania odpowiedniej temperatury - dlatego dolny wąż jest zimny.
Taka odpowiedz to koledze wszystko rozjaśni
: czw lis 12, 2009 22:57
autor: $iwy
Kurdę albo się nie znam albo termostat po prostu się otwiera albo zamyka nie ma trochę się otwiera albo trochę zamyka.
Nie wiem przy ilu stopniach Ci się powinien otwierać ale uznajmy iż jest to 96*
Przy 96 otwiera się termostat i zimna woda idzie w silnik a ciepła w chłodnicę i wtedy w momencie otwarcia dolny wąż robi się gorący z powodu przepływającego gorącego płynu który chwilę wcześniej pływał sobie w Twojej nagrzewnicy i głowicy ;p
: czw lis 12, 2009 23:03
autor: jarciu
ja to wszystko rozumiem tylko czy pomimo tego, że wskazania temp. sa na 90 stopni i ja przejade te 20 km w temp otoczenia kolo 3 stopni to czy dopuszczalne jest, ze jeszcze sie nie otworzl termostat i dolny waz jest zimny?
: czw lis 12, 2009 23:06
autor: $iwy
Tak jest.Jest to możliwe.Jak robiłem u siebie rozrząd to myślałem że mnie szczyści nim się wyntylator włączy żeby odpowietrzyć układ hehe.
Pozdro
: czw lis 12, 2009 23:10
autor: italiano_83
ja to wszystko rozumiem tylko czy pomimo tego, że wskazania temp. sa na 90 stopni i ja przejade te 20 km w temp otoczenia kolo 3 stopni to czy dopuszczalne jest, ze jeszcze sie nie otworzl termostat i dolny waz jest zimny?
Ogrzewania używasz w czasie jazdy autem?? Jeśli tak to już wiesz gdzie zagospodarowany jest nadmiar ciepła z silnika
: sob lis 14, 2009 16:32
autor: kwietek
jarciu, w tym roczniku co masz wskazówka leży zawsze na 90 stopniach - wystarczy że temperatura wody ma więcej niż 70 i mniej niż 110 stopni. Dopiero jak silnik jest niedogrzany (czyli mniej niż 70 stopni) albo zaczyna się przegrzewać (ponad 110) wskazówka schodzi z 90 w lewo lub prawo.
: sob lis 14, 2009 19:58
autor: jarciu
czyli jak dobrze rozumiem to jakby nie otworzył się mi termostat to wskazówka od temp. przekroczy na wyświetlaczu 90 stopni? Bo tak się zastanawiałem czy jakby zaczął przegrzewać się silnik to czy wskazówka przekroczy 90 stopni na wyświetlaczu?
: sob lis 14, 2009 20:33
autor: kwietek
Tak, jak silnik zaczyna się przegrzewać wskazówka idzie w prawo powyżej 90 stopni. Jeśli nie zmniejszysz obciążenia wskazówka w ciągu ok 20-30 sek. znajdzie się skrajnym położeniu i włączy się alarm - chroni to silnik przed przegrzaniem. Nie mniej jednak jeśli to zlekceważysz wyrzuci wodę ze zbiorniczka i przegrzeje się. Działa to też w drugą stronę, jeśli termostat jest niesprawny wskazówka nie osiąga 90 a jedynie leży gdzieś na 70 stopniach