wymiana filtra paliwa - jak go zalać ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

wymiana filtra paliwa - jak go zalać ?

Post autor: poolak2006 » czw lis 12, 2009 19:34

Witam. Po wymianie filtra paliwa którędy należy wlać olej napędowy do niego ? I w jaki sposób jest podgrzewany taki filtr paliwa .



Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » czw lis 12, 2009 19:38

ze starego filtra odpinasz 2 przewody z paliwem i po wyciągnięciu zawleczki wyciągasz zaworek zwrotny. Przez otwór po zaworku wlewasz ropę do nowego filtra po wymianie. A samo podgrzewanie działa tak, że ropa po przejściu przez cały układ wraca właśnie przez filtr i omawiany zaworek zwrotny.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » czw lis 12, 2009 19:47

Dobra czyli wlewam olej napędowy przez otwór pozostawiony po zaworku czyli to co pokazuje strzałka ? Obrazek
Ostatnio zmieniony czw lis 12, 2009 19:53 przez poolak2006, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » czw lis 12, 2009 19:54

poolak2006 pisze:Dobra czyli wlewam olej napędowy przez zaworek czyli to co pokazuje strzałka ?
Dokładnie tak, do pełna, potem montujesz zaworek i odpalasz auto.. może to chwilę potrwać zanim zaskoczy :chytry:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » czw lis 12, 2009 19:57

Wiem wiem jak dalej bo filtry wymieniłem już kawał czasu temu tylko kumpel mi pomieszał w głowie dziś swoimi mądrymi radami, bo stwierdził że zalałem nie tam gdzie trzeba :green_fuck: hehe i musiałem się upewnić bo mówił że podgrzewanie w inny sposób działa thx za odp.
Ostatnio zmieniony czw lis 12, 2009 19:59 przez poolak2006, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Oli
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 725
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 22:02
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: Oli » czw lis 12, 2009 20:11

dołączam się do pytania: u mnie rocznik 2001 przy włączeniu zapłonu słychać takie bulgotanie - elektryczna pompka pompuje paliwo, jak zmieniałem filtr paliwa - wstawiłem nowy i nic nie zalewałem (potem tutaj wyczytałem że zalewamy), odpaliłem i nie było różnicy nawet się nie przydusił czyli w PD nie trzeba? :crazy:


[b]148KM/326Nm[/b]

Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » czw lis 12, 2009 20:13

Oli pisze:odpaliłem i nie było różnicy nawet się nie przydusił czyli w PD nie trzeba?
trzeba


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

indyczes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt cze 13, 2006 23:53
Lokalizacja: Polska

Post autor: indyczes » pt lis 13, 2009 09:55

Ja wymieniałem u siebie w PD-ku bez zalewania filtra i normalnie odpalił za pierwszym, na chwilkę zachwiało obroty i póżniej już normalnie pracował.



Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » pt lis 13, 2009 10:12

indyczes pisze:Ja wymieniałem u siebie w PD-ku bez zalewania filtra i normalnie odpalił z
A dlaczego eksperymentować!!. Raz sie uda a 10 nie!!. Z reszta nie wyobrazam sobie aby zaskoczył i od razu zaczął pracować! Bo za czym napełni się filtr to kiepski aku juz padnie! A następnie pisanie ze aku siadł pomocy itp.. ](*,)


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt lis 13, 2009 10:49

W PD jest pompa w baku i to ona napełnia filtr, jeszcze zanim odpali się silnik, ale lepiej jest napełnić, niż w razie problemów zastanawiać się czy to aby nie przez filtr.



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » pt lis 13, 2009 19:02

t0mal pisze:W PD jest pompa w baku i to ona napełnia filtr, jeszcze zanim odpali się silnik
po przekręceniu kluczyk ta pompa w baku chodzi może przez 2 sekundy - no niestety nie jest na tyle mocna żeby wypełnić cały filtr - ciśnienie jakie wytwarza 0,5 atmosfery i jej zadanie to jest dopchnięcie paliwa do filtra tylko - a w 2 sekundy napewno nie wypełni filtra


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 189 gości