Strona 1 z 2
olej w przewodach turbiny w passacie b5 fl
: śr lis 11, 2009 12:01
autor: FRUGO1984
witam. posiadam passata b5 fl i ostatnio miałem problem z turbiną.okazało się że jest pęknięty pierwszy wąż za turbiną.wymieniłem na nowy ale przy wynianie wyciągnąłem i uszczelniłem inne węże i okazało się że są w nich ślady oleju.czy to może być skutek pękniętego węża i po wymianie będzie teraz ok czy jednak będzie to coś poważniejszego i będzie trzeba dobierać się do turbiny?????z góry dzieki za podpowiedzi.pozdrawiam
: śr lis 11, 2009 12:06
autor: Michał_1977
Śladowe ilości oleju w dolocie za turbiną zawsze są,bo odmą trochę oleju silnik wydmucha.
Jeśli jest go niewiele,(wilgotne ścianki) to nie ma się czym przejmować.
: śr lis 11, 2009 12:14
autor: FRUGO1984
są wilgotne ale za turbiną przed interculerem na dole jest go więcej.po poziomie oleju nie widzę różnicy. tam na jakieś 10tyś muszę z półlitra dolać oleju
: śr lis 11, 2009 12:31
autor: Sztomel
wszystko masz tak jak powinno być, rura przed intercoolerem to najniższy punkt dolotu więc tam się będzie trochę oleju zbierać zawsze, możesz jeździć i spać spokojnie.
: śr lis 11, 2009 12:36
autor: FRUGO1984
będę na weekend-zie mieć chwilkę i posprawdzam wszystkie węże i zobaczę co tam się dzieje dokładnie.
: śr lis 11, 2009 12:38
autor: Sztomel
oleju z dolotu można się pozbyć raz na zawsze wypinając wężyk odmy z rury powietrza idącej do turbiny choć z drugiej strony nawet ten olej ułatwia nam potem zlokalizowanie ewentualnej nieszczelności w dolocie za turbiną, która to nieszczelność prowadzi w efekcie do tzw. "notlaufu" czyli przejściem sterownika silnika w tryb pracy awaryjnej - (zjawisko odczuwane jako brak pracy turbiny i spadek mocy silnika po przekroczeniu określonej granicy obrotów silnika - zazwyczaj 3000 RPM), każdy zauważony wtedy wyciek oleju wskazuje nam miejsce nieszczelności przez, które silnikowi brakuje właściwego ciśnienia powietrza doładowanego.
: śr lis 11, 2009 12:40
autor: Ceglarz
FRUGO1984, Zawsze będą śladowe ilości oleju.
: pt lis 13, 2009 17:44
autor: damian81Z
u mnie w intercoolerze po odpieciu dolnej rury wylecialo moze z 300ml oleju ,to oznacza ze turbina padla na 100% ??? , dodam ze spod korka wlewu oleju dmucha bialy dym, rozrzad ustawiony wymienione kolo zebate na wale stare mialo delikatny luz, silnik 1Z , a pozatym ubywa oleju
[ Dodano: 13 Lis 2009 16:54 ]
i delikatnie trzesie silnikiem
pali od pol obrotu czyli wykluczam pierscienie zawory,
czujnik oleju
: pt lis 13, 2009 18:18
autor: thorek89
witam mam problem z VW3 1.9 td . przy obrotach ok 2 tys załącza się czujnik oleju . była odma zlikwidowałem. wymieniłem czujnik. olej zjada w dość dużej ilości ok 2/100km. pytanie czy to turbina czy pierścienie.?
: pt lis 13, 2009 18:38
autor: italiano_83
thorek89 pisze:2/100km.
Dwa czego na 100km?? Bo chyba o litrach nie piszesz
: pt lis 13, 2009 18:54
autor: doggie
olej zjada w dość dużej ilości ok 2/100km.
italiano_83, obawiam się że tak
[
: pt lis 13, 2009 19:06
autor: thorek89
tak dwa litry oleju na 100 wszystko zaczęło się po wymianie uszczelki pod głowica. Jakieś pomysły w tym temacie?
: pt lis 13, 2009 19:06
autor: italiano_83
mettenos pisze:italiano_83, obawiam się że tak
[
Toż to by była masakra w najczystszym wydaniu
To on by kopcił na niebiesko że szok
To uszczelniaczami zaworowymi i pierścieniami tyle może przepompować ??? Z autopsji znam przypadek gdzie autko łykało 1l na 1000km i to mi się już wydawało dużżżżoooo ...
[ Dodano: 13 Lis 2009 18:06 ]
thorek89 pisze:tak dwa litry oleju na 100
A jednak
: pt lis 13, 2009 19:20
autor: thorek89
ja ci mowie jak jest. co drugi dzień dolewam bo nawet nie tyka miarki a w garażu czysto zero plamki oleju. chłodny nie zapiszczy tylko mniej więcej po 10 min jazdy zacznie piszczeć jak nie dasz mu ze tak powiem gazu albo redukcji na niszy to po chwili idzie się zaj...ć od pisku. nie wiem co jest ?. trudności z paleniem ale to wiadomo olej przepala i chłodno. dobra macie jakieś przypuszczenia mniej więcej konkretne.