Dociąganie głowicy po 1000km

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
misiur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lip 09, 2009 00:09
Lokalizacja: Zabrze

Dociąganie głowicy po 1000km

Post autor: misiur » śr lis 11, 2009 00:24

Witam, po wymianie uszczelki pod głowicą i dociagnieciu jej wedle instrukcji (40 Nm, 60 Nm, 2x 90*) jak ją należy dociągnąć po 1000 kilometrów ? W instrukcji jest napisane ze 90 stopni, i silnik moze byc zimny/ciepły. A jak z dokrecaniem po montazu ? na zimnym silniku 40Nm, 60 Nm, 180* (2x90*), potem nagrzac silnik i 1x 90stopni ? Dobrze ? Pytam bo chce to zrobic dobrze zeby zas uszczelki nie wydmuchalo, choc teraz jest metalowa z AFN'a :)

Jesli temat juz był to sorki


http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/4C6j

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » śr lis 11, 2009 00:40

metalowej sie nie dociąga


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

arwam

Post autor: arwam » śr lis 11, 2009 00:49

misiur, tak jak kolega Ci pisał metalowej sięnie dociąga bo szpilki w wersji optymistycznej zostaną w bloku, w wersji pesymistycznej gwint wyjdzie z bloku.

i jak zakładasz metalową to patrz na instrucję zamieszczoną na opakowaniu od niej ale teraz większość ma 40Nm-60Nm-90*-90* po nagrzaniu się już nie dokręca, chyba że na instrukcji zamieszczonej na opakowaniu uszczelki jest inaczej
i tej kolejności radzę siętrzymać. jak będziesz zamawiał uszczelkę zamów komplet śrub. koszt nie duży bo około 45-60zł ( stal sprężysta) ale masz pewność że żadna sięnie urwie. i nie zapomnij gwintu zwilżyć olejem przed wkręceniem w blok



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » śr lis 11, 2009 09:12

gint oraz łeb szpilki/sruby nalezy zwilzac olejem.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

arwam

Post autor: arwam » śr lis 11, 2009 11:45

wesol,

jak nalejesz w gwint w bloku to możesz mieć małe problemy z wkręceniem szpilek i olej podejdzie Ci pod uszczelkę i może już nie trzymać jak należy.



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » śr lis 11, 2009 11:53

arwam, a zwykła uszczelka, seryjna, ją dokręcamy po 1000km ??? Bo ja niedługo zrobię pierwszy tysiączek po wymianie uszczelki pod głową i się waham czy dokręcać, bo nigdy tego nie robiłem i jakoś uszczelka chodziła, chociaż ostatnia wytrzymała tylko ok. 2 lat (ale moim zdaniem tylko dlatego, że śmigam na dużym ciśnieniu doładowania)...

A jeśli należy dokręcić, to z jakimś momentem czy tak jak zawsze o 90 st obrót ??



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr lis 11, 2009 12:05

Lukas-182, w mądrej książce pisze żeby dociągnąć,ja bym się tego trzymał...

Obrazek



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » śr lis 11, 2009 12:09

bongo, w takim razie się dociągnie, tylko najpierw zaopatrzę się w nową uszczelke pod dekiel klawiatury ;)



arwam

Post autor: arwam » śr lis 11, 2009 12:09

Lukas-182,
z tego co pamiętam to dokręcanie dotyczyło tylko silników RA/SB.
przy nowych szpilkach myślę że nie ma potrzeby dokręcać.
a jak już dokręcać to o 90*
jeśli stać cię na ryzyko to możesz spróbować dokręcić ale w momencie kiedy opór nagle zaczyna maleć natychmiast przerwij bo prawdopodobnie zaczyna gwint albgo na szpilce albo w bloku się poddawać.

możesz ewentualnie spróbować dwoma etapami po 45* z przerwą pomiędzy mini jakieś 30min po czym kolejne 45*
cała operacja powinna się odbywać na porządnie nagrzanym silniku

ale jeśli masz hydro popychacze to jak Ci poleci uszczelka to wyczyść porządnie płaszczyznę na głowicy i na bloku i rzuć metalową od AFN lub 1Z nie AAZ bo AAZ'owskie są słabsze.
polecam firmę ELRING

[ Dodano: 11 Lis 2009 11:13 ]
Lukas-182,

jeszcze jedno sprawdź czy na opakowaniu tej uszczelki którą zakładałeś pisze żeby ją po 1tys km dokręcać jeśli nie to ja bym nie ryzykował.
już raz dokręcałem tak jak kśiążka pisała przy montażu nowej uszczelki i nie popatrzyłem w instrukcję na opakowaniu uszczelki wychodząc z założenia że przecież producent auta wie lepiej. zresztą zobacz przypis na końcu materiału przytoczonego przez bongo,

zależy to nie tyle od silnika co właśnie od uszczelki



Awatar użytkownika
misiur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lip 09, 2009 00:09
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: misiur » śr lis 11, 2009 12:18

arwam pisze:i jak zakładasz metalową to patrz na instrucję zamieszczoną na opakowaniu od niej ale teraz większość ma 40Nm-60Nm-90*-90*
I tak jest na instrukcji uszczelki, tylko cos tam pisze "relaxation time" chyba po etapie 40 - 60Nm. Dac chwile odpoczynku uszczelce ? Czy samemu se dychnąć ? :D


http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/4C6j

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » śr lis 11, 2009 12:21

arwam, hmmm, założyłem teraz uszczelkę Victor-Reinz i śruby FEBI i kurcze chyba nie znajdę opakowania po uszczelce, może ktoś się orientuje czy Victory się dokręca??



arwam

Post autor: arwam » śr lis 11, 2009 12:26

misiur pisze:Dac chwile odpoczynku uszczelce ? Czy samemu se dychnąć ? :D
jedno i drugie :lol:

polecam poczekać jakieś 30min

Lukas-182, jak miełem jeszcze JR'a na płytkach akurat kupiłem taką uszczelkę i nie było wyszczególnionego etapu po 1000km



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » śr lis 11, 2009 12:33

arwam pisze:Lukas-182, jak miełem jeszcze JR'a na płytkach akurat kupiłem taką uszczelkę i nie było wyszczególnionego etapu po 1000km
Aha to dam sobie spokój z dokręcaniem i śmigam dalej... Co do metalowej uszczelki to miałem z nią przygodę jakieś 2 -3 lata temu i u mnie pośmigała chyba z 200km i puściła na płaszczu wodnym, założyłem zwykłą Goetze i śmigałem na niej do lata tego roku, prawdopodobnie mam przegrzany blok i dlatego metalowa uszczelka puszcza, a zwykła jest bardziej plastyczna i jakoś to trzyma... Nie mam czasu ani kasy bawić się w wyciąganie bloku i planowanie, autko potrzebne z dnia na dzień, taka firma ;)



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » śr lis 11, 2009 12:44

mam metalowa pół roku. żadnych problemów. jak dokręcałem zwykła poczułem raz jakby szpilka popuściła przy dokręcaniu. dałem nowe szpilki. jest ok.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 282 gości