Strona 1 z 2

zmiana sprzęgła seria 1V na inne

: wt lis 10, 2009 20:57
autor: JABcok20
witam. po zmianie skrzyni z 4T na 4S zauważylem, sprzęglo bo depnięciu konkretnie potrafi sie ślizgnąć na 3 biegu.
Dmuchając na zimne chciałbym powoli szukać czegoś okazyjnego bardziej rozwojowego.
Od czego założyc sprzęglo aby wytrzymało dużo więcej niż k14

: wt lis 10, 2009 22:10
autor: arwam
możesz uderzyć do Radzikowskiego lub złożyć samemu.
polecam wtedy skompletować dwa dociski 210mm jeden posłuży jako baza do modów a drugi jako dawca sprężyny.
potrzebujesz jeszcze tarczy sprzęgłowej od golfa 210mm żeby mieć blachę pod okładziny i samą tarczę od AUDI 100 2,0i 5cyl
chodzi o to że w golfie masz dwustopniowy tłumik drgań skrętnych w którym szybko siępoddają najpierw dwie sprężyny a potem dwie kolejne.
Tam masz tłumik jedno stopniowy i wszystkie sprężyny są obciążone równomiernie, jest też znacznie masywniejsza tarcza dzięki czemu może przenieść duże momenty obrotowe

: wt lis 10, 2009 22:34
autor: t0mal
Ja byłbym ostrożny co do wzmacniania sprężyny, bo w golfie zdarzają się awarie popychacza, jak i talerza, który jest naciskany przez popychacz. Konkretnie to popychacz się wygina a w talerzu robi się dołek a potem dziura (nit wypada), czasami robi się też dziura w łapie do której przymocowana jest linka.
Na mój gust jedyne trwałe rozwiązanie to tarcza z okładzinami ze spieków i tłumikiem drgań na pojedynczych sprężynach, podwójne czasami się rozpadają.

: wt lis 10, 2009 23:45
autor: JABcok20
Jak na razie załoze coś bez modzenia.
Np. jak zmierzyc czy średnica bedzie ok.
np. czy w golfie 1.8 bedzie siedziala tarcza wieksza niz u mnie w 1V.
ewentualnie moze od jakiegos własnie audi.
Aby to wszystko złozyc bez przerabiania.

: wt lis 10, 2009 23:50
autor: t0mal
Pamiętaj, że jak chcesz założyć sprzęgło 210 to tylko komplet, tj, tarcza, docisk i koło zamachowe. W 1.8 było sprzęgło 210mm, od audi się nie nada żadne, chyba że od 1.6 td :) lub sama tarcza.

: śr lis 11, 2009 00:01
autor: JABcok20
t0mal pisze:Pamiętaj, że jak chcesz założyć sprzęgło 210 to tylko komplet, tj, tarcza, docisk i koło zamachowe
a gdzie w skrzyni jak mam ja bodajze typ 020 z zieloną zaślepką piątego biegu jest łożysko oporowe?
jest tam ten trzpień przez całą długość.
jak sprawdzic ze sprzęglo jest 210 , co mierzyć? da sie dojść po zmierzeniu koła zamachowego bez rozkręcania?

[ Dodano: Wto Lis 10, 2009 23:03 ]
w skrzyni 4T tórą założyłem jest luz na tym trzpieniu co popycha sprzęgło od strony koła zamachowego. czy to szkodzi? da sie go jakoś go zmniejszyc . wymienic jakąś tuleje przy okazji zdejmowania skrzyni?

: śr lis 11, 2009 00:08
autor: t0mal
Łożysko jest właśnie pod tym dekielkiem z zaślepką, 210mm to średnica tarczy sprzęgła. Żeby zmierzyć tarczę musisz odkręcić koło zamachowe od docisku, dojść można po numerach, w 1V szło tylko 200mm w JR to już różnie, ale co do 1V możesz być pewny.

: śr lis 11, 2009 00:18
autor: arwam
t0mal, w 1V były jeszcze wersje Taxi ze sprzęgłem 210mm a w JR szły sprzęgła 200mm przynajmniej do 87'

: śr lis 11, 2009 00:25
autor: t0mal
A no fakt, ale generalnie chodzi o to, że większość silników 1V taxi już dawno przemielili na żyletki, a mało kto wsadza duże sprzęgła, bo tarcze i dociski są droższe.

: śr lis 11, 2009 00:27
autor: JABcok20
czyli jeśli mam komplet ori 1V i chciałbym zmienić sama tarcze na 210mm to ne da rydy? musze zzmienic kompletne koło zamachowe na takie od np. 1.8

: śr lis 11, 2009 00:31
autor: t0mal
Tak, bo tarcza nie wejdze, ale najpierw wyciągnij, przymierz, chyba że jesteś na 100 pewny co tam siedzi. Zamach to nie majątek góra 50zł

: śr lis 11, 2009 00:34
autor: arwam
JABcok20,

na ile masz mocowane śrub koło zamachowe do docisku?.
na 6 czy 8 śrub.
jak na 8 to masz docisk na 210mm.
proponuję zakładać docisk Sachs'a ale tarcze czeską .
co sięokazuje jak pytałem w sklepie w którym ja sięzaopatrywałem w sprzęgła to ta czeska tarcza to jednak nie jest Statim. .
nikt nic nie wie ale tarcza daje radę :satan:

wytrzymała przez pół roku katowanie w zestawie AAZ+GT2052V+9mm, i drugie pół roku w zestawie AAZ+T3+11mm.
myślę że mogę ją z czystym sumieniem ją każdemu polecić ale jak ja stroiłem swoje auto to starałem sie moment położyć w wyższych partiach co jednak nie zmienia faktu że jak założyło się LUK'a to auto jeszcze dobrze z garażu nie wyjechało a już do niego wracało

: śr lis 11, 2009 00:38
autor: t0mal
arwam, a masz może numery?

: śr lis 11, 2009 00:39
autor: JABcok20
u mnie na złomie tego pełno. wiec dlatego sie pytam jak zmierzyc i wogole rozpoznać rozmiar.
do kompletu z benzyny podejdzie tylko tarcza od benzyny?